Ο αιματοκρίτης είναι το ποσοστό του όγκου των ερυθρών αιμοσφαιρίων σε σύγκριση με τον συνολικό όγκο του αίματός σας. Τα ερυθρά αιμοσφαίρια μεταφέρουν οξυγόνο σε όλο το σώμα για να βοηθήσουν στην τροφοδοσία των βιολογικών λειτουργιών. Περισσότερο οξυγόνο μπορεί να σημαίνει βελτιωμένη νόηση και αυξημένη αντοχή, σύμφωνα με το  άρθρο της ιστοσελίδας Labs Selfde Code.

Μπορείτε να αυξήσετε τον αιματοκρίτη σας καταναλώνοντας τρόφιμα ή συμπληρώματα που αυξάνουν τον σίδηρο. Για παράδειγμα, μπορείτε να αυξήσετε τον αιματοκρίτη σας τρώγοντας ή πίνοντας:

  • Αμύγδαλα
  • Αγκινάρες
  • Φασόλια
  • Ρεβίθια
  • Αποξηραμένα φρούτα
  • Ζυμωμένα τρόφιμα
  • Ψάρια και οστρακοειδή
  • Λινέλαιο
  • Πράσινα, φυλλώδη λαχανικά
  • Τροφές εμπλουτισμένες με σίδηρο
  • Φακές
  • Χυμός ροδιού
  • Χυμός δαμάσκηνου
  • Κολοκυθόσποροι
  • Σόγια ή τόφου

Επειδή η βιταμίνη C βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει το σίδηρο, μπορείτε να αυξήσετε τον αιματοκρίτη καταναλώνοντας φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, όπως :

  • Μπρόκολο
  • λαχανάκια Βρυξελλών
  • Λάχανο
  • Πεπόνι
  • Ακτινίδια
  • Πιπεριές
  • Πατάτες
  • Φράουλες
  • Ντομάτες

Επιπλέον, ο χαλκός συμβάλλει στην πρόληψη της αναιμίας βοηθώντας στην αποθήκευση και την απορρόφηση του σιδήρου. Μπορείτε να αυξήσετε τον αιματοκρίτη καταναλώνοντας τρόφιμα που είναι πλούσια σε χαλκό, όπως

  • Κάσιους
  • Σουσάμι
  • Μανιτάρια Shiitake
  • Ηλιόσποροι
  • Καρύδια