Αυξημένη ενέργεια και ζωτικότητα

Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα οφέλη της βιταμίνης Β12 είναι η ενίσχυση της ενέργειας. Έτσι, εάν αισθάνεστε υποτονικοί και δεν είστε σίγουροι γιατί, μπορεί να ευθύνεται η έλλειψη βιταμίνης Β12 (κοβαλαμίνη). Αυτή η υδατοδιαλυτή βιταμίνη βοηθά στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων, η οποία αποτρέπει κατά ενός τύπου αναιμίας που μπορεί συχνά να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται αδύναμοι και κουρασμένοι, εξηγεί ο Joy Bauer, MS, RDN, ειδικός διατροφής του NBC’s Today. Ζητήστε γιατρό σας να ελέγξει τα επίπεδα B12 σας. Εάν είναι χαμηλά, ήρθε η ώρα να αυξήσετε την πρόσληψή σας. «Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται φυσικά σε μια μεγάλη ποικιλία ζωικών τροφών όπως ψάρια, κρέας, πουλερικά, αυγά, γάλα και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς και εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως δημητριακά πρωινού, θρεπτική μαγιά και μερικά φυτικά γάλατα (όπως γάλα αμυγδάλου και γάλα σόγιας)».

Βελτιωμένη υγεία της καρδιάς

Ο ρόλος της βιταμίνης Β12 στην προώθηση της υγείας της καρδιάς μπορεί να παραβλεφθεί, αλλά είναι απαραίτητος, λέει η Liz Weinandy, RD, διαιτολόγος στο Ιατρικό Κέντρο Wexner του Κρατικού Πανεπιστημίου του Οχάιο. Η βιταμίνη Β12, το Β6 και το φολικό οξύ συνεργάζονται για τη μείωση της ομοκυστεΐνης, η οποία είναι μια πρωτεΐνη που μπορεί να συσσωρευτεί στο αίμα και να καταστρέψει τα αρτηριακά τοιχώματα, παίζοντας έτσι ρόλο στις καρδιακές παθήσεις, εξηγεί. Όταν η B12 είναι χαμηλή, δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά της αποτελεσματικά, πράγμα που σημαίνει ότι η καρδιά σας κινδυνεύει.

Υγιές νευρικό σύστημα

Η βιταμίνη Β12 ωφελεί άμεσα το νευρικό σας σύστημα και το διατηρεί σε άριστη κατάσταση. όταν αυτό το θρεπτικό συστατικό είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα, μπορεί να εμφανιστεί αυτή η ενοχλητική αίσθηση στα άκρα και / ή μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στα χέρια, τα πόδια ή τα πόδια, λέει η διατροφολόγος Dana Greene, RD. Αυτό συμβαίνει συνήθως με αναιμία, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα, λέει. “Η βιταμίνη Β12 βοηθά στην παραγωγή του λιπαρού θηκαριού (μυελίνης) που περιβάλλει και προστατεύει τα νεύρα σας.” Όταν έχετε ανεπάρκεια στην Β12, τα νευρικά σας κύτταρα δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά”.

Η ικανότητά σας να περπατάτε και να κινείστε

Το μυρμήγκιασμα και το μούδιασμα μπορεί να συγκαταλέγονται στα πρώτα σημάδια βλάβης των νεύρων που σχετίζονται με την Β12, αλλά εάν συνεχιστεί χωρίς αντιμετώπιση, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που κινείστε. «Αυτό μπορεί μερικές φορές να επηρεάσει την ισορροπία και να σας κάνει να πέσετε», λέει ο Greene. «Αυτό είναι ένα από τα ευκολότερα πράγματα που πρέπει να διορθωθούν και με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να αποτρέψουμε τυχόν πτώσεις».

Η στοματική σας υγεία

Υπάρχουν πολλά σημάδια που μπορεί να αποκαλύψει η γλώσσα σας για την υγεία σας και μια ανεπάρκεια Β12 είναι ένα από αυτά. Μια ήπια ανεπάρκεια μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή της γλώσσας (γλωσσίτιδα). Ο Greene λέει ότι αυτή η οδυνηρή κατάσταση μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που τρώτε και μιλάτε. Η γλώσσα σας μπορεί να είναι κόκκινη και πρησμένη ή να φαίνεται ομαλή καθώς τα μικροσκοπικά χτυπήματα κατά μήκος της γλώσσας σας που περιέχουν τους γευστικούς κάλυκες τεντώνονται και εξαφανίζονται.

Η όραση σας

Μια άλλη σημαντική λειτουργία της βιταμίνης Β12 είναι η όρασή μας και η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 σχετίζεται συνήθως με βλάβη του νευρικού συστήματος που επηρεάζει το οπτικό νεύρο που οδηγεί στο μάτι. Η καλύτερη άμυνα είναι πάντα μια καλή επίθεση. «Η Β12 απαντάται κυρίως σε ζωικές τροφές όπως κρέας, πουλερικά, ψάρια και γαλακτοκομικά προϊόντα. Εάν δεν τρώτε ζωικές τροφές, φροντίστε να πάρετε την Β12 από εμπλουτισμένα τρόφιμα ή ένα συμπλήρωμα», λέει ο Weinandy.

Η μνήμη σας

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 συνδέεται με άνοια και προβλήματα μνήμης, αλλά δεν είναι σαφές εάν τα συμπληρώματα μπορεί να βοηθήσουν. Ο πιθανός σύνδεσμος μπορεί να είναι αποτέλεσμα υψηλών επιπέδων ομοκυστεΐνης στο αίμα, αλλά είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα, σύμφωνα με το Αμερικανική Εταιρεία Διαιτητικών Συμπληρωμάτων.

Η λάμψη σας

Τα άτομα με ανεπάρκεια Β12 συχνά φαίνονται χλωμά ή έχουν ελαφρώς κίτρινη απόχρωση στο δέρμα τους (ίκτερος). Οι δυσλειτουργίες στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων του σώματός σας επηρεάζουν το μέγεθος και τη δύναμη αυτών των κυττάρων. Μπορεί να είναι πολύ μεγάλα για να ταξιδέψουν στο σώμα σας, με αποτέλεσμα χλωμό δέρμα, λέει ο Greene. Εάν είναι πολύ εύθραυστα, μπορεί να σπάσουν και να προκαλέσουν περίσσεια χολερυθρίνης, η οποία οδηγεί σε πορτοκαλί-κίτρινο τόνο δέρματος. Αλλά μια υγιής, μη πορτοκαλί λάμψη είναι ένα από τα εκπληκτικά οφέλη της βιταμίνης Β12.

Η υγεία του εντέρου σας

Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση αρκετών ινών και το πόσιμο νερό είναι κλειδιά για υγιείς κινήσεις του εντέρου, αλλά η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 μπορεί επίσης να προκαλέσει δυσκοιλιότητα, διάρροια, απώλεια όρεξης και απώλεια βάρους, λέει ο Will Bulsiewicz, MD, γαστρεντερολόγος στο Mount Pleasant, South Καρολίνα. Άλλες φορές η Β12 είναι δείκτης μιας υποκείμενης πεπτικής νόσου. «Η βιταμίνη Β12 βασίζεται στην παραγωγή εγγενών παραγόντων από το στομάχι και απορροφάται στο τελευταίο μέρος του λεπτού εντέρου», λέει. “Επομένως, οι διαταραχές του στομάχου ή του εντέρου μπορούν να δημιουργήσουν ανεπάρκεια Β12.” Η νόσος του Crohn είναι μια κλασική πάθηση που μπορεί να εμφανιστεί με ανεπάρκεια Β12, απώλεια βάρους και διάρροια. «Σε αυτήν την περίπτωση, είναι η φλεγμονή του λεπτού εντέρου από τη νόσο του Crohn που προκαλεί τα συμπτώματα και όχι η ίδια η ανεπάρκεια Β12», λέει.

Η προσωπικότητα του νεογέννητου σας

Θα μπορούσε η βιταμίνη Β12 να είναι το κλειδί για ένα πιο ήρεμο μωρό; Είναι αλήθεια: Οι μητέρες που πιθανόν να αυξάνουν τα επίπεδα Β12 στην αρχή της εγκυμοσύνης, έχουν περίπου οκτώ φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν μωρά που δεν κλαίνε υπερβολικά, σύμφωνα με ολλανδούς ερευνητές.

Κινδυνεύετε

Οι περισσότεροι από εμάς παίρνουν αρκετή Β12 από τρόφιμα, αλλά ορισμένοι πληθυσμοί ενδέχεται να διατρέχουν κίνδυνο ανεπάρκειας. Αυτό συμβαίνει σε άτομα που έχουν χειρουργηθεί στο έντερο και τους έχει αφαιρεθεί το τμήμα του που απορροφά τη Β12, άτομα με αυστηρή βίγκαν δίαιτα και όσοι λαμβάνουν αντιόξινα για καούρα μακροπρόθεσμα.

«Η βιταμίνη Β12 σε μορφή συμπληρώματος μπορεί να είναι απαραίτητη εάν ένα άτομο έχει μέτρια έως σοβαρή ανεπάρκεια. Είναι προτιμότερο όμως, να την παίρνουμε με το φαγητό, καθώς είναι ο ασφαλέστερος τρόπος (χωρίς να ανησυχείτε για υπερδοσολογία) », λέει ο Weinandy. Εάν πάρετε ένα συμπλήρωμα, αναζητήστε μεθυλοκοβαλαμίνη, καθώς η μεθυλιωμένη έκδοση πιθανότατα θα είναι πιο αποτελεσματική στο σώμα σας.

PHOTOS BY PIXABAY


 

 


Η Health Editor Προτείνει: