Θα πρέπει να αποφεύγετε όσο το δυνατόν τεχνητά λιπαρά trans, που ονομάζονται επίσης μερικώς υδρογονωμένα έλαια. Αυξάνουν το επίπεδο «κακής» χοληστερόλης. Σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας WebMD.

Με βάση την ανασκόπηση των επιστημονικών στοιχείων ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων της Αμερικής δεν επιτρέπει πλέον τα trans λίπη που προέρχονται  από μερικώς υδρογονωμένα έλαια ως GRAS (γενικά αναγνωρίζεται ως ασφαλές). Η απαγόρευση trans λιπαρών ουσιών δεν επηρεάζει τις μικρές ποσότητες φυσικών λιπαρών trans που βρίσκονται στα γαλακτοκομικά προϊόντα βοείου κρέατος, αρνιού και πλήρους λίπους.

 

Τα trans λιπαρά βρίσκονται ακόμα στα παρακάτω τρόφιμα:

  • Κρακεράκια, μπισκότα, κέικ, κατεψυγμένες πίτες και άλλα είδη συσκευασμένων  γλυκών
  • Σνακ (όπως ποπ κορν μικροκυμάτων)
  • Κατευψυγμένη πίτσα
  • Fast food
  • Βούτυρο και μαργαρίνη
  • Κρέμα καφέ
  • Κατεψυγμένη  ζύμη για γλυκά
  • Ζαχαροαλοιφή

 

Είναι καλή ιδέα να ελέγξετε την ετικέτα

Πρώτα, ανατρέξτε στον πίνακα “Διατροφικά στοιχεία”. Ακόμα κι αν λέει ότι το προϊόν έχει 0 γραμμάρια τρανς λιπαρών ανά μερίδα, μπορεί να υπάρχει ακόμη και μισό γραμμάριο τρανς λιπαρών ανά μερίδα.

Στη συνέχεια, ελέγξτε τη Λίστα συστατικών για να δείτε εάν γράφει μερικώς υδρογονωμένα έλαια.

Περιορίστε επίσης τα κορεσμένα λιπαρά

Η FDA, η American Heart Association και το Institute of Medicine λένε ότι τα trans λιπαρά αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων περισσότερο από ό, τι τα κορεσμένα λιπαρά.

Αλλά πρέπει να περιορίσετε και τα κορεσμένα λιπαρά. Δεν είναι καθόλου καλή ιδέα η  μετάβαση από trans λιπαρά σε κορεσμένα λιπαρά. Και τα δύο συνδέονται με καρδιακές παθήσεις.

Οι διατροφικές οδηγίες σας προτείνουν να λαμβάνετε όχι περισσότερο από 5% έως 6% θερμίδες από κορεσμένα λιπαρά. Αυτό ανέρχεται σε 11 έως 13 γραμμάρια κορεσμένου λίπους εάν τρώτε 2.000 θερμίδες την ημέρα.