Σχεδόν το 1/3 των Βρετανών έχει μειώσει την κατανάλωση κρέατος κατά το τελευταίο έτος, σύμφωνα με την έρευνα της British Social Attitude. Η δημοσκόπηση έδειξε ότι το 29 % των ανθρώπων είχε μειώσει την κατανάλωση κρέατος τον τελευταίο χρόνο, 9% είπε ότι σκέφτονται να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος ή να το κόψουν πλήρως, και περίπου το 3% ήταν ήδη χορτοφάγοι ή βίγκαν, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Independent.

Λοιπόν, τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σας όταν σταματάτε να τρώτε κρέας;

Χάνετε βάρος

Μια ομάδα στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου George Washington στην Ουάσινγκτον στις ΗΠΑ δοκίμασε πρόσφατα το πόσο βάρος χάνει ένα άτομο εάν γίνει χορτοφάγος.

Η έρευνα, η οποία εξέτασε προηγούμενες μελέτες και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που έκοψαν το κρέας από τη διατροφή τους έχασαν κατά μέσο όρο περίπου 10 κιλά χωρίς παρακολούθηση της πρόσληψης θερμίδων τους ή αύξηση της ποσότητας που προσλάμβαναν.

Το μήνυμα είναι ότι μια φυτική διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος χωρίς να μετρήσετε τις θερμίδες και χωρίς να αυξήσετε τη ρουτίνα άσκησής σας , δήλωσε ο Neal Barnard, MD, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής στο George Washington Πανεπιστήμιο.

Τα βακτήρια του εντέρου σας θα αλλάξουν

Το ρητό λέει ότι είστε αυτό που τρώτε και αυτό σχετίζεται με το πεπτικό σας σύστημα όσο και με οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματός σας. Μια μελέτη του 2014 που διερευνά τη διαφορά μεταξύ των βακτηρίων του εντέρου που βρέθηκαν σε παμφάγα, vegans και χορτοφάγους διαπίστωσε διαφορές και στα τρία. Ωστόσο, η μεγαλύτερη διαφορά ήταν μεταξύ παμφάγων και vegans  που δεν καταναλώνουν καθόλου ζωικά προϊόντα.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη παραλλαγή ήταν μεταξύ παμφάγο και vegans  που δεν καταναλώνουν καθόλου ζωικά προϊόντα.

Μπορεί να έχετε έλλειψη θρεπτικών συστατικών

Μια ισορροπημένη χορτοφαγική ή vegan διατροφή μπορεί να παρέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά. Αλλά μπορεί να είναι πιο δύσκολο να απορροφήσει αρκετό σίδηρο, βιταμίνη D και βιταμίνη Β12, σύμφωνα με το NHS. Είναι καλό να τρώτε αρκετά φασόλια και φακές, ξηρούς καρπούς, φρούτα, σκούρα πράσινα λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και ενισχυμένα με σίδηρο.

Εντω μεταξύ, η βιταμίνη Β12 μπορεί να βρεθεί σε προϊόντα εκχυλίσματος ζύμης, όπως τα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού και τα προϊόντα σόγιας. Τα αυγά, τα ενισχυμένα λιπαρά, τα δημητριακά και μερικά γάλατα μπορούν να αποτελέσουν πηγή βιταμίνης D.

Ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου μπορεί να μειωθεί

Μια έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας χαρακτήρισε το μεταποιημένο κρέας ως καρκινογόνο και έτσι προϊόντα όπως το μπέικον και το σαλάμι βρέθηκαν κατηγοριοποιημένα μαζί με φορμαλδεΰδη, ακτινοβολία γάμμα και τσιγάρα.

Το κόκκινο κρέας χαρακτηρίστηκε επίσης ως «πιθανώς» που έχει ιδιότητες που προκαλούν καρκίνο.

Η κατανάλωση μόλις 50 γραμμαρίων  επεξεργασμένου κρέατος ή δύο μπέικον την ημέρα  αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου κατά 18%, κατέληξαν οι ειδικοί.

Ωστόσο, ενώ αυτό φαίνεται σαν μια σημαντική αύξηση, η αύξηση 18% του κινδύνου καρκίνου του εντέρου που προειδοποίησαν οι επιστήμονες του IARC είναι ότι περίπου 6 στα 100 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο θα νοσήσουν από καρκίνο του εντέρου.

Ως εκ τούτου, η άνοδος θα μεταφράζεται σε μια επιπλέον περίπτωση καρκίνου του εντέρου σε όλους αυτούς τους 100 καταναλωτές μπέικον.

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (National Health System) λέει ότι η υψηλότερη πρόσληψη κόκκινου κρέατος, ειδικά το μεταποιημένο κρέας, έχει συνδεθεί με ορισμένους καρκίνους, ιδιαίτερα με καρκίνο του εντέρου.

Πιθανότητα εμφάνισης καρδιακών παθήσεων

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πρόσφατα ότι το κόκκινο κρέας συνδέεται με καρδιακές παθήσεις. Μια μελέτη που έγινε στο Ινστιτούτο Έρευνας Lerner στις ΗΠΑ έδειξε ότι η καρνιτίνη, ένα θρεπτικό συστατικό που βρέθηκε στα τρόφιμα, συμβάλλει στις αντιδράσεις των  μικροβίων του εντέρου που ενέχονται για ανάπτυξη καρδιακών παθήσεων.

Αυτό προσθέτει στο αυξανόμενο σύνολο δεδομένων που ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ του κόκκινου κρέατος, πρόσληψης καρνιτίνης και ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων, δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Stanley Hazen, MD, PhD, Αντιπρόεδρος της Μεταφραστικής Έρευνας για το Ινστιτούτο Ερευνών του Lerner και επικεφαλής του τμήματος προληπτικής καρδιολογίας & Αποκατάστασης, σύμφωνα με μια έκθεση της Cleveland Health Clinic.

Photos by Pexels