Το μπρόκολο έχει τις ρίζες του στο φυτό άγριας μουστάρδας. Εκτράφηκε από τους αγρότες με την πάροδο του χρόνου εξελίχθηκε στο τραγανό, πράσινο λαχανικό που γνωρίζουμε σήμερα.  Είναι γεμάτο με υγιή θρεπτικά συστατικά. Το πόσο σας αρέσει η γεύση που μοιάζει με λάχανο μπορεί να εξαρτάται τουλάχιστον εν μέρει από τα γονίδιά σας. Μερικοί άνθρωποι γεννιούνται υπερβολικά ευαίσθητοι σε πικρές γεύσεις όπως το μπρόκολο. Σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας WebMD.

Θρεπτικά συστατικά ανά μερίδα

Ενάμισο φλιτζάνι μπρόκολο περιέχει:

  • Θερμίδες: 15
  • Λίπος: 0 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 3 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 1 γραμμάριο
  • Ένα φλιτζάνι μπρόκολο έχει τόσο βιταμίνη C όσο και το πορτοκάλι. Χρειάζεστε αυτό το αντιοξειδωτικό για να προστατεύσετε τα κύτταρα σας από βλάβες και να προωθήσετε την επούλωση σε όλο το σώμα σας.

Το μπρόκολο είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα όπως:

  • Ασβέστιο
  • Σίδερο
  • Υποφωσφορικός
  • Κάλιο
  • Ψευδάργυρος
  • Θιαμίνη
  • Ριβοφλαβίνη
  • Νικοτινικό οξύ
  • Βιταμίνες Α, Β6, Β12, Δ, Ε και Κ
  • Φολικό

Τα οφέλη που έχει στην υγεία μας :

  • Διαβήτης: Μελέτες δείχνουν ότι η σουλφοραφάνη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σακχάρου στο αίμα σας. Εάν έχετε διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκία, μπορεί να παρατηρήσετε μεγαλύτερη βελτίωση του σακχάρου στο αίμα.
  • Καρκίνος: Η σουλφοραφάνη και άλλες φυσικές ενώσεις στο μπρόκολο ενδέχεται να εμποδίσουν τη δημιουργία καρκινικών κυττάρων στο σώμα σας.
  • Οστεοαρθρίτιδα: Επειδή διατηρεί τον χόνδρο μεταξύ των αρθρώσεων σας υγιή, η σουλφοραφάνη μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή την επιβράδυνση της οστεοαρθρίτιδας.
  • Άλλες φυσικές φυτικές ενώσεις στο μπρόκολο που ονομάζονται καροτενοειδή έχουν επίσης οφέλη για την υγεία. Μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα, την άμυνα του σώματός σας από τα μικρόβια.

Ίσως χρειαστεί να αποφύγετε το μπρόκολο εάν έχετε κάποια προβλήματα υγείας:

  • Αν παίρνετε αντιθρομβωτικά: Το μπρόκολο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ, που βοηθά στην πήξη  του αίματος. Εάν τρώτε περισσότερο από το συνηθισμένο, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας ανταποκρίνεται στο φάρμακό σας. Αν και δεν χρειάζεται να αποφεύγετε όλα τα μπρόκολα αν έχετε αυτό το πρόβλημα υγείας , θα πρέπει να διατηρήσετε σταθερή την ποσότητα βιταμίνης Κ στη διατροφή σας.
  • Αν έχετε σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Το μπρόκολο μπορεί να σας προκαλέσει περισσότερα αέρια και να αναστατώσει τα έντερά σας.
  • Αν έχετε νεφρικά προβλήματα. Ο φωσφόρος στο μπρόκολο μπορεί να αρχίσει να συσσωρεύεται στο αίμα σας εάν τα νεφρά σας δεν λειτουργούν καλά.