Τι είναι ο φώσφορος;

Ο φώσφορος είναι ένα μέταλλο που βρίσκεται στα οστά σας. Μαζί με το ασβέστιο, ο φώσφορος απαιτείται για την οικοδόμηση ισχυρών υγιών οστών, καθώς και για τη διατήρηση υγιών άλλων μερών του σώματός σας. Σύμφωνα με το  National Kidney Foundation.

Γιατί είναι σημαντικό για την υγεία μας;

Τα φυσιολογικά ενεργά νεφρά μπορούν να αφαιρέσουν τον επιπλέον φώσφορο στο αίμα σας. Όταν έχετε χρόνια νεφρική νόσο τα νεφρά σας δεν μπορούν να αφαιρέσουν τον φώσφορο πολύ καλά. Τα υψηλά επίπεδα φωσφόρου μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στο σώμα σας. Ο επιπλέον φώσφορος προκαλεί αλλαγές στο σώμα που τραβούν το ασβέστιο από τα οστά σας, καθιστώντας τα αδύναμα. Τα υψηλά επίπεδα φωσφόρου και ασβεστίου οδηγούν επίσης σε επικίνδυνες εναποθέσεις ασβεστίου στα αιμοφόρα αγγεία, τους πνεύμονες, τα μάτια και την καρδιά. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου ή θανάτου. Ο έλεγχος του φωσφόρου και του ασβεστίου είναι πολύ σημαντικός για τη γενική υγεία σας.

Ποιο είναι το ασφαλές επίπεδο φωσφόρου στο αίμα;

Ένα φυσιολογικό επίπεδο φωσφόρου είναι 2,5 έως 4,5 mg / dL. Ρωτήστε τον νεφρολόγο  ή τον διαιτολόγο σας ποιο ήταν το τελευταίο επίπεδο φωσφόρου και γράψτε το για να το παρακολουθήσετε.

Θα βοηθήσει η αιμοκάθαρση στον έλεγχο του φωσφόρου;

Ναι. Η αιμοκάθαρση μπορεί να απομακρύνει λίγο φώσφορο από το αίμα σας. Είναι σημαντικό να καταλάβετε πώς να περιορίσετε τη συσσώρευση φωσφόρου μεταξύ των θεραπειών αιμοκάθαρσης.

Πώς μπορώ να ελέγξω τα επίπεδα φωσφόρου μου;

Μπορείτε να διατηρήσετε φυσιολογικό το επίπεδο του φωσφόρου κατανοώντας τη διατροφή σας και τα φάρμακα για τον έλεγχο του φωσφόρου. Ο φώσφορος μπορεί να βρεθεί σε τρόφιμα (οργανικός φώσφορος) και βρίσκεται φυσικά σε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες όπως κρέατα, πουλερικά, ψάρια, ξηροί καρποί, φασόλια και γαλακτοκομικά προϊόντα. Ο φώσφορος που βρίσκεται στις ζωικές τροφές απορροφάται ευκολότερα από τον φώσφορο που βρίσκεται στις φυτικές τροφές. Ο φώσφορος που έχει προστεθεί στα τρόφιμα με τη μορφή πρόσθετου ή συντηρητικού (ανόργανος φωσφόρος) βρίσκεται σε τρόφιμα όπως fast food, έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα, κονσερβοποιημένα και εμφιαλωμένα ποτά, ενισχυμένα κρέατα και τα περισσότερα μεταποιημένα τρόφιμα. Ο φώσφορος από πρόσθετα τροφίμων απορροφάται πλήρως. Η αποφυγή προσθέτων φωσφόρου μπορεί να μειώσει την πρόσληψη φωσφόρου. Τα πρόσθετα φωσφόρου βρίσκονται στη λίστα των συστατικών στην ετικέτα των διατροφικών στοιχείων. Αναζητήστε το “PHOS” για να βρείτε πρόσθετα φωσφόρου στα τρόφιμα.

Τρόφιμα πλούσια σε φώσφορο:

  • Μπύρες
  • Κακάο
  • Τυρί
  • Γάλα
  • Στρείδια
  • Συκώτι βοείου κρέατος
  • Αυγοτάραχο
  • Καραμέλες
  • Μuffin πίτουρου βρώμης