Απώλεια βάρους

Η κατανάλωση φυστικοβουτύρου καταστέλλει στην πραγματικότητα την πείνα και οδηγεί σε απώλεια βάρους. Διαθέτει τον αξιοζήλευτο συνδυασμό ινών (2,6 g ανά μερίδα) και πρωτεΐνης (7-8 g ανά μερίδα) που σας κάνει να αισθάνεστε πληρότητα.

Υγιή καρδιά

Το φυστικοβούτυρο περιέχει μια ουσία που ονομάζεται π-κουμαρικό οξύ που βοηθά στην αντιστάθμιση της βλάβης που προκαλείται στα κύτταρα που σχετίζονται με καρδιαγγειακές παθήσεις. Επίσης, το φυστικοβούτυρο περιέχει περισσότερο ακόρεστο λίπος από τα κορεσμένα λιπαρά, καθιστώντας το φαγητό φιλικό προς το λίπος που μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών και στεφανιαίων παθήσεων.

Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου

Ο Δρ Manoj K. Ahuja, Νοσοκομείο Sukhda, αναφέρει ότι, “Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση διατροφής πλούσιας σε βιταμίνη Ε, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του στομάχου, του παχέος εντέρου, του πνεύμονα, του ήπατος και άλλων”

 

Προστατεύει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και άλλες νευροεκφυλιστικές ασθένειες

Τα φυστίκια είναι μία από τις τροφές με την υψηλότερη νιασίνη και οι άνθρωποι που τρώνε τροφές πλούσιες σε νιασίνη, δηλ. βιταμίνη Β3, είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ ή άλλες διαταραχές της μνήμης. Η νιασίνη που περιέχεται στο φυστικοβούτυρο, βοηθά στην αποκατάσταση της βλάβης των κυττάρων του εγκεφάλου, η οποία παρέχει προστασία έναντι αυτής της ασθένειας. Επίσης, η περιεκτικότητα σε ρ-κουμαρικό οξύ στο φυστικοβούτυρο,  βοηθά στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες στα κύτταρα του σώματος που σχετίζεται με νευροεκφυλιστικές ασθένειες.

Αποτρέπει χολόλιθους

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φυστικοβούτυρου με μέτρο, μπορεί πραγματικά να μειώσει τον κίνδυνο χολόλιθων κατά 25%. Αυτό συμβαίνει επειδή ένα μεγάλο ποσοστό χολόλιθων είναι πέτρες χοληστερόλης, οι οποίες συνδέονται με υψηλά επίπεδα «κακής» χοληστερόλης. Τα φυστίκια έχουν την ικανότητα να μειώνουν την ‘’κακή χοληστερόλη’’ και να αυξάνουν την «καλή» χοληστερόλη, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα ανάπτυξης χολόλιθων.

Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη

Τα φυστίκια και το φυστικοβούτυρο έχουν αποδειχθεί ότι επηρεάζουν θετικά τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου διαβήτη. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The American Medical Association, «η κατανάλωση περίπου 2 κουταλιών της σούπας φυστικοβούτυρου τουλάχιστον 5 ημέρες την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κατά σχεδόν 30%, ιδιαίτερα του διαβήτη τύπου 2».

Γερά κόκαλα

Ο σίδηρος και το ασβέστιο βρίσκονται σε αφθονία στο φυστικοβούτυρο που είναι σημαντικά για τη μεταφορά οξυγόνου στο αίμα και την προώθηση υγιών, ισχυρών οστών.  Σύμφωνα με το The Orthopedic Group, P.C, «Η συμπερίληψη της υγιεινής πρωτεΐνης στην καθημερινή σας διατροφή όπως το φυστικοβούτυρο είναι μια καλή επιλογή για τη διατήρηση ισχυρών οστών».

Καλή επιλογή για τους bodybuilders

Κάθε μερίδα 2 κουταλιών σούπας φυστικοβούτυρου περιέχει περισσότερα από 8 g πρωτεΐνης, 2 g διαιτητικών ινών, 208 χιλιοστόγραμμα καλίου, περισσότερο από μισό γραμμάριο σιδήρου, 24 μικρογραμμάρια φολικού οξέος, 188 θερμίδες και 3 γραμμάρια σακχάρων. Ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες διατροφής ενός bodybuilder υποστηρίζοντας την έντονη άρση βαρών.