Οι υγιείς σχέσεις έχουν αποδειχθεί ότι αυξάνουν την ευτυχία μας, βελτιώνουν την υγεία και μειώνουν το άγχος. Μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα με υγιείς σχέσεις έχουν περισσότερη ευτυχία και λιγότερο άγχος. Υπάρχουν βασικοί τρόποι για να κάνουν τις σχέσεις υγιείς, παρόλο που κάθε σχέση είναι διαφορετική. Αυτές οι συμβουλές ισχύουν για όλα τα είδη σχέσεων: φιλίες, σχέσεις εργασίας και οικογένειας και ερωτικές σχέσεις. Σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Amherst College.

1.Διατηρήστε ρεαλιστικές τις προσδοκίες. Κανείς δεν μπορεί να είναι ό, τι θα θέλαμε να είναι. Υγιείς σχέσεις σημαίνουν την αποδοχή των ανθρώπων ως έχουν και όχι την προσπάθεια να τους αλλάξουμε.

2. Μιλήστε μεταξύ σας. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για υγιείς σχέσεις.

  • Πάρτε το χρόνο. Πραγματικά να είστε εκεί
  • Ακούστε. Μην διακόπτετε ή προγραμματίζετε τι θα πείτε στη συνέχεια
  • Προσπαθήστε να κατανοήσετε πλήρως την προοπτική τους
  • Κάντε ερωτήσεις. Δείξτε ότι σας ενδιαφέρει. Ρωτήστε για τις εμπειρίες, τα συναισθήματα, τις απόψεις και τα ενδιαφέροντά τους
  • Μοιραστείτε πληροφορίες. Μελέτες δείχνουν ότι η ανταλλαγή πληροφοριών βοηθά στην έναρξη των σχέσεων. Ενημερώστε τους ανθρώπους τριγύρω σας ποιοι είστε, αλλά μην ανοίγεστε πάρα πολύ σε σημείο να αναφέρετε προσωπικά δεδομένα

3.Να είσαι ευέλικτος. Είναι φυσικό να αισθάνεστε άβολα για τις αλλαγές. Οι υγιείς σχέσεις επιτρέπουν την αλλαγή και την ανάπτυξη

4. Φροντίστε και τον εαυτό σας. Οι υγιείς σχέσεις είναι αμοιβαίες, με χώρο για τις ανάγκες και των δύο ατόμων

5. Να είστε αξιόπιστοι. Εάν κάνετε σχέδια με κάποιον, ακολουθήστε τα. Εάν αναλάβετε μια ευθύνη, ολοκληρώστε την. Οι υγιείς σχέσεις είναι αξιόπιστες

6. Καταπολεμήστε το δίκαιο. Οι περισσότερες σχέσεις έχουν κάποια σύγκρουση. Αυτό σημαίνει μόνο ότι διαφωνείτε για κάτι, δεν χρειάζεται να σημαίνει ότι δεν συμπαθείτε ο ένας τον άλλον

  • Ηρεμήστε πριν μιλήσετε. Η συνομιλία θα είναι πιο παραγωγική αν την κάνετε όταν έχετε ηρεμήσει, οπότε δεν λέτε κάτι που μπορεί να μετανιώσετε αργότερα.
  • Μοιραστείτε πώς αισθάνεστε και τι θέλετε χωρίς να αποδώσετε ευθύνη ή κίνητρα. Π.χ. «Όταν δεν μου τηλεφωνείς, αρχίζω να νιώθω ότι δεν σε νοιάζει» αντί για  «Δεν με καλείς ποτέ όταν λείπεις. Υποθέτω ότι είμαι ο μόνος που νοιάζεται για αυτήν τη σχέση».
  • Προσπαθήστε να περιγράψετε πραγματικά τη συμπεριφορά που σας ενοχλεί, αποφεύγοντας την κριτική και την κρίση. Επίθεση του προβλήματος, όχι του ατόμου
  • Εστίαση στο τρέχον ζήτημα. Η συνομιλία είναι πιθανό να σταματήσει εάν επικεντρωθείτε  σε ό, τι σας ενοχλεί
  • Αποφύγετε τη χρήση λέξεων όπως “πάντα” και “ποτέ” και αντιμετωπίστε ένα πρόβλημα κάθε φορά
  • Αναλάβετε την ευθύνη για λάθη. Ζητήστε συγνώμη αν έχετε κάνει κάτι λάθος
  • Αναγνωρίστε ότι ορισμένα προβλήματα δεν λύνονται εύκολα. Δεν μπορούν να λυθούν όλες οι διαφορές ή οι δυσκολίες. Είστε διαφορετικοί άνθρωποι και οι αξίες, οι πεποιθήσεις, οι συνήθειες και η προσωπικότητά σας μπορεί να μην είναι πάντα ίδιες. Η επικοινωνία προχωρεί αρκετά για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε ο ένας τον άλλον και να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες, αλλά ορισμένα πράγματα είναι βαθιά ριζωμένα και μπορεί να μην αλλάξουν σημαντικά. Είναι σημαντικό να καταλάβετε μόνοι σας τι μπορείτε να αποδεχτείτε ή όταν μια σχέση δεν είναι πλέον υγιής για εσάς

7. Να επιβεβαιώσετε. Σύμφωνα με τον ερευνητή σχέσεων John Gottman, τα ευτυχισμένα ζευγάρια έχουν μια αναλογία 5 θετικών αλληλεπιδράσεων ή συναισθημάτων για κάθε 1 αρνητική αλληλεπίδραση ή συναίσθημα. Εκφράστε τη ζεστασιά και την αγάπη

8.Διατηρήστε τη ζωή σας ισορροπημένη. Άλλοι άνθρωποι κάνουν τη ζωή μας ικανοποιητική, αλλά δεν μπορούν να ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη. Βρείτε τι σας ενδιαφέρει. Οι υγιείς σχέσεις έχουν χώρο για εξωτερικές δραστηριότητες.

9.Είναι μια διαδικασία. Χρειάζεται χρόνος για να γνωρίσεις ανθρώπους. Οι υγιείς σχέσεις μπορούν να εξασκηθούν και να συνεχίσουν να γίνονται καλύτερες.

10.Να είσαι  ο εαυτός σου! Είναι πολύ πιο εύκολο και πιο διασκεδαστικό να είσαι αυθεντικός παρά να προσποιείται ότι είσαι κάτι ή κάποιος άλλος. Οι υγιείς σχέσεις αποτελούνται από πραγματικούς ανθρώπους.