Η άνοια μπορεί  να προληφθεί  προσθέτοντας σωστά είδη τροφίμων στη διατροφή. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Nutrition News.

Ένα υγιές σώμα είναι απαραίτητο για να έχετε ένα υγιές μυαλό. Και για να το επιτύχετε αυτό, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να καταναλώσετε το σωστό είδος τροφής. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό The Lancet τον Ιούλιο, μία στις τρεις περιπτώσεις άνοιας μπορεί να προληφθεί εάν οι άνθρωποι ενισχύσουν την ψυχική τους υγεία βελτιώνοντας τη διατροφή τους.

Σολομός

Ο σολομός είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 και αντιφλεγμονώδη λιπαρά οξέα όπως τα EPA και DHA, τα οποία είναι υγιή λίπη που απαιτούνται για τον εγκέφαλο. Ο Andrea D’Ambrosio, εκπρόσωπος των διαιτολόγων του Καναδά και εγγεγραμμένος διαιτολόγος στο Dietetic Directions είπε στο Global News: Τα λιπαρά οξέα βοηθούν ουσιαστικά στην προστασία του εγκεφάλου και των κυττάρων μας και βοηθούν στην αντιμετώπιση της φλεγμονής, έτσι ώστε ο εγκέφαλός μας να μπορεί να στέλνει σήματα σε άλλα μέρη του σώματός μας.

Η ανισορροπία των λιπαρών Ωμέγα-3 επηρεάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα εγκεφαλικά μας κύτταρα επικοινωνούν μεταξύ τους και η έρευνα διαπίστωσε ότι η χαμηλότερη πρόσληψη Ωμέγα-3 σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης.

Μούρα και κεράσια

Η Shamsah Sonawalla, σύμβουλος ψυχίατρος,  δήλωσε στο LiveMint ότι για μια καλή υγεία του εγκεφάλου, είναι σημαντικό να έχουμε τρόφιμα που μειώνουν τη φλεγμονή. Δεδομένου ότι τα μούρα και τα κεράσια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, προστατεύει τον εγκέφαλό μας από την ανάπτυξη νευροψυχιατρικών διαταραχών όπως το άγχος, η κατάθλιψη, καθώς και το Αλτσχάιμερ. Επιπλέον, περιέχουν φλαβονοειδή που ενισχύουν τη διάθεση, βοηθούν στην ορμονική ισορροπία και μειώνουν την κορτιζόλη, την ορμόνη του στρες, πρόσθεσε.

Καρύδια

Είναι μια από τις καλύτερες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων για τους χορτοφάγους. Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στους ξηρούς καρπούς είναι απαραίτητα για τη μείωση του στρες, τη βελτίωση της διάθεσής σας και την αύξηση της συγκέντρωσης.

Γλυκοπατάτα

Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικό βήτα-καροτένιο. Επίσης, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του οξειδωτικού στρες στο DNA, το οποίο έχει συνδεθεί με αρκετές νευροψυχιατρικές διαταραχές όπως κατάθλιψη, άγχος και σχιζοφρένεια.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι γεμάτες με βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν στην ανακούφιση του νευρικού συστήματος. Εκτός από αυτό,  το φρούτο αυτό έχει μαγνήσιο που είναι και πάλι απαραίτητο για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου.

Οι μπανάνες ενισχύουν τη διάθεση επειδή επηρεάζουν την τρυπτοφάνη, η οποία είναι ένα άλλο απαραίτητο αμινοξύ που βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης, η τρυπτοφάνη βοηθά επίσης στον ύπνο, ρυθμίζει την πρόσληψη τροφής μας – και τα δύο που σχετίζονται και με την επιρροή της διάθεσης, λέει ο D’Ambrosio.

Photos by Pexels