Η χολίνη είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που υπάρχει φυσικά σε ορισμένα τρόφιμα και διατίθεται ως συμπλήρωμα. Ο οργανισμός μπορεί επίσης να παράγει μικρές ποσότητες από μόνος του στο συκώτι, αλλά όχι αρκετές για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών. Η χολίνη μετατρέπεται σε έναν νευροδιαβιβαστή που ονομάζεται ακετυλοχολίνη, ο οποίος βοηθά τους μυς να συστέλλονται, ενεργοποιεί τις αντιδράσεις του πόνου και παίζει ρόλο στις εγκεφαλικές λειτουργίες της μνήμης και της σκέψης. Η περισσότερη χολίνη μεταβολίζεται στο ήπαρ, όπου μετατρέπεται σε φωσφατιδυλοχολίνη, η οποία βοηθά στην οικοδόμηση πρωτεϊνών που μεταφέρουν λίπος και στη διάσπαση της χοληστερόλης. Αποτελεί επίσης «τροφή» για τα ευεργετικά βακτήρια του εντέρου, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Harvard Health Publishing.

Πηγές τροφίμων

Η χολίνη βρίσκεται σε μια ποικιλία τροφίμων. Οι πλουσιότερες πηγές είναι το κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά.

  • Βοδινό κρέας, συκώτι βοδινού κρέατος
  • Κρόκοι αυγών
  • Στήθος κοτόπουλου
  • Ψάρια
  • Μανιτάρια Shiitake
  • Πατάτες
  • Όσπρια
  • Γάλα
  • Γιαούρτι
  • Σταυρανθή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο)
  • Ηλιόσποροι