Ο ύπνος έχει τεράστια επίδραση στο πώς αισθάνεστε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και η διατροφή παίζει ρόλο στο πόσο καλά κοιμάστε. Τα τρόφιμα σχετίζονται άμεσα με τη σεροτονίνη, μια βασική ορμόνη που – μαζί με τις βιταμίνες Β6, Β12 και το φολικό οξύ – συμβάλλει στην προώθηση του υγιούς ύπνου. Προσπαθήστε να καταναλώνετε τροφές που ηρεμούν τον οργανισμό, αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης και σας προετοιμάζουν για ξεκούραστο ύπνο, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Cleveland Clinic.

Σύνθετοι υδατάνθρακες

Αγκαλιάστε το ψωμί ολικής άλεσης, τα δημητριακά, τα ζυμαρικά, τα κράκερ και το καστανό ρύζι. Αποφύγετε τους απλούς υδατάνθρακες, συμπεριλαμβανομένων του ψωμιού, των ζυμαρικών και των γλυκών, όπως τα μπισκότα, τα κέικ, τα αρτοσκευάσματα και άλλα ζαχαρούχα τρόφιμα. Αυτά τείνουν να μειώνουν τα επίπεδα σεροτονίνης και δεν προάγουν τον ύπνο.

 Άπαχες πρωτεΐνες

Οι άπαχες πρωτεΐνες περιλαμβάνουν τυρί με χαμηλά λιπαρά, κοτόπουλο, γαλοπούλα και ψάρι. Αυτές οι τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα στο αμινοξύ τρυπτοφάνη, το οποίο τείνει να αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης. Από την άλλη πλευρά, αποφύγετε τα τυριά με πολλά λιπαρά, τις φτερούγες κοτόπουλου ή τα τηγανητά ψάρια. Αυτά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χωνευτούν και μπορεί να σας κρατήσουν ξύπνιους.

Λιπαρά για την καρδιά

Τα ακόρεστα λίπη όχι μόνο θα ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς σας αλλά και θα βελτιώσουν τα επίπεδα σεροτονίνης σας. Παραδείγματα περιλαμβάνουν το φυστικοβούτυρο (διαβάστε την ετικέτα για να βεβαιωθείτε ότι τα φιστίκια είναι το μοναδικό συστατικό) και ξηρούς καρπούς όπως καρύδια, αμύγδαλα, κάσιους και φιστίκια. Αποφύγετε τροφές με κορεσμένα και τρανς λιπαρά, όπως τηγανητές πατάτες, πατατάκια ή άλλα σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Αυτά ρίχνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης σας.

Ποτά

Ορισμένα ποτά μπορούν να προωθήσουν ή να εμποδίσουν τον ύπνο. Ένα καλό, καταπραϋντικό ρόφημα που μπορείτε να πιείτε πριν τον ύπνο είναι το ζεστό γάλα (η μητέρα σας είχε δίκιο) ή το τσάι από βότανα, όπως το χαμομήλι ή η μέντα. Όσον αφορά τα ροφήματα με καφεΐνη, συνιστώ σε όποιον δυσκολεύεται να κοιμηθεί να καταναλώσει το τελευταίο φλιτζάνι μέχρι τις 2 μ.μ. Η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους διαφορετικά και ακόμη και η μικρότερη ποσότητα διεγερτικού μπορεί να σας κρατήσει ξύπνιους.

 Φρέσκα βότανα

Τα φρέσκα βότανα μπορούν να έχουν ηρεμιστική επίδραση στο σώμα. Για παράδειγμα, το φασκόμηλο και ο βασιλικός περιέχουν χημικές ουσίες που μειώνουν την ένταση και προάγουν τον ύπνο. Δοκιμάστε να φτιάξετε τη δική σας σπιτική σάλτσα ζυμαρικών με φασκόμηλο και βασιλικό. Είναι εύκολο να το κάνετε και οι σπιτικές σάλτσες τείνουν να έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη από τις αγορασμένες στο κατάστημα. Ωστόσο, αποφύγετε βότανα όπως το κόκκινο πιπέρι ή το μαύρο πιπέρι τη νύχτα, καθώς έχουν διεγερτική δράση.