Tι πρέπει να τρώει η γυναίκα στην εμμηνόπαυση;

Οι πολλές και διαφορετικές αλλαγές που συμβαίνουν στον γυναικείο οργανισμό κατά την διάρκεια της εμμηνόπαυσης, δημιουργούν μία επιπρόσθετη αλλά βασική ανάγκη: να τροποποιηθεί ανάλογα και η διατροφή της.
Η εμμηνόπαυση αυξάνει την πιθανότητα εκδήλωσης καρδιαγγειακών προβλημάτων, λόγω των μειωμένων οιστρογόνων. «Η διατροφή της γυναίκας στη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, θα πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα με προστατευτική δράση για την καρδιά: ελαιόλαδο, αβοκάντο, λιπαρά ψάρια, φρούτα εποχής, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως. Η αύξηση του βάρους, η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους, η αυξημένη χοληστερόλη, η αυξημένη LDL χοληστερόλη, και η υπέρταση είναι δεδομένα τα οποία μπορούν να προληφθούν με τις σωστές διατροφικές επιλογές βασισμένες στην Μεσογειακή Δίαιτα», συμβουλεύει η Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, κ. Αναστασία Κόκκαλη.

Επίσης, αυτή η περίοδος επηρεάζει αρνητικά και τον σκελετό και αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης. Με την πάροδο της ηλικίας μειώνεται προοδευτικά η οστική πυκνότητα, επομένως η πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D είναι ιδιαίτερα σημαντική. «Τρόφιμα όπως γαλακτοκομικά, κεφίρ, αριάνι, φυτική μαργαρίνη, σαρδέλες, λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι, αμύγδαλα είναι απαραίτητα. Συστήνεται η κατανάλωση 3 μερίδων γαλακτοκομικών ημερησίως, ώστε να διασφαλίζεται μία καλή πρόσληψη ασβεστίου (1 μερίδα = 1 φλιτζάνι γάλα, 30 γρ. τυρί και 200 γρ. γιαούρτι). Η βιταμίνη D συναντάται δυστυχώς σε λίγα σχετικά τρόφιμα: λιπαρά ψάρια, κρόκος αυγού, εμπλουτισμένο γάλα», προσθέτει η κυρία Κόκκαλη.

Μεταξύ άλλων, συστήνεται επίσης ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ ή η αποφυγή του. Η κατανάλωση οινοπνεύματος έχει σχετιστεί με επιδείνωση των εξάψεων, κακή ψυχολογική διάθεση και αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση οστεοπόρωσης και καρκίνου του μαστού.