Πολλοί από εμάς αναζητούμε αυτήν την τέλεια ρουτίνα φροντίδας της επιδερμίδας κατά της γήρανσης. Χρησιμοποιούμε κάθε είδους καθαρισμό προσώπου, κρέμες και συμπληρώματα το πρωί ή  νυχτερινή μάσκα ή ορό πριν  πάμε για ύπνο. Πηγαίνουμε σε ιαματικά λουτρά ή κέντρα θεραπείας για να βάλουμε μάσκες υαλουρονικού οξέος ή χρησιμοποιούμε μακιγιάζ για να καλύψουμε τις ρυτίδες μας.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να εξοικονομήσετε χρήματα τρώγοντας τρόφιμα που βοηθούν το σώμα να παράγει την  φυσική αντιγηραντική του πρωτεΐνη: το κολλαγόνο.

Το κολλαγόνο είναι η πιο άφθονη πρωτεΐνη στο σώμα, εξηγεί η Marisa Moore, RDN, LD. Είναι παρόν στο δέρμα, στους μυς, στα οστά και στους συνδετικούς ιστούς και παίζει βασικό ρόλο στην υγεία των αρθρώσεων και στη διατήρηση της ελαστικής επιδερμίδας και της ελαστικότητας. Καθώς μεγαλώνουμε, το σώμα μας παράγει λιγότερο κολλαγόνο.

Αλλά η ταχύτητα αυτής της διαδικασίας γήρανσης είναι διαφορετική για τον καθένα. Το πόσο γρήγορα χάνουμε το κολλαγόνο ποικίλλει ανάλογα με διάφορους παράγοντες, όπως το περιβάλλον και η γενετική.

Έτσι, για να βεβαιωθείτε ότι δίνετε στο σώμα σας τα συστατικά που χρειάζεται για να διατηρήσει τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια σας υγιή και λαμπερά, εδώ είναι τα 12 καλύτερα τρόφιμα πλούσια σε κολλαγόνο που μπορούν να βοηθήσουν, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Good Housekeeping.

Ψάρι (μαζί με το δέρμα)

Collagen-Rich Foods

Bill Boch Getty Images

Την επόμενη φορά που θα φάτε σολομό, ίσως θελήσετε να αφήσετε το δέρμα πάνω, προτείνει η Moore. Τα ψάρια, σε γενικές γραμμές, είναι ήδη μια εξαιρετική επιλογή καθώς είναι πλούσια στα αμινοξέα που απαιτούνται για την παραγωγή κολλαγόνου. Αλλά αναρωτιέστε ποτέ γιατί το δέρμα ενός ψαριού είναι τόσο λείο αφού αφαιρέσετε τα κόκκαλα; Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει υψηλή συγκέντρωση κολλαγόνου τύπου Ι, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα του κολλαγόνου στο δέρμα.

Κόκκινες πιπεριές

Collagen-Rich Foods

rumena Getty Images

Η βιταμίνη C είναι ένα από τα κύρια θρεπτικά συστατικά που εμπλέκονται στη σύνθεση κολλαγόνου, λέει  η Moore, και οι κόκκινες πιπεριές είναι γεμάτες από βιταμίνη C. Οι κόκκινες πιπεριές είναι απλώς ώριμες πράσινες πιπεριές, ενώ οι κίτρινες πιπεριές είναι κάπου στη μέση. Η κάθε μια  έχει βιταμίνη C. Αλλά όσο μεγαλώνει η πιπεριά, τόσο περισσότερη βιταμίνη C περιέχει, καθιστώντας τις κόκκινες πιπεριές ακόμη πιο χρήσιμες για την παραγωγή κολλαγόνου.

Ντομάτες

Collagen-Rich Foods

Alexander Spatari Getty Images

Οι ντομάτες – ειδικά η λιαστή ντομάτα – περιέχουν επίσης υψηλά επίπεδα βιταμίνης C που απαιτούνται για την παραγωγή κολλαγόνου. Περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο είναι γνωστό ότι προστατεύει το δέρμα από βλάβες από τον ήλιο και διάσπαση του κολλαγόνου. Βάλτε τα σε μια σαλάτα ή τοποθετήστε τα πάνω από τα ζυμαρικά σας για να προσθέσετε μια μικρή γεύση στα πιάτα σας. Τα ντοματίνια δημιουργούν επίσης ένα υγιεινό σνακ από μόνα τους.

Ζωμός οστών

Collagen-Rich Foods

bhofack2Getty Images

Ο ζωμός των οστών είναι μια από τις πιο γνωστές και δημοφιλείς πηγές κολλαγόνου. Αν έχετε χρόνο, μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας μαγειρεύοντας βόειο κρέας, κοτόπουλο ή άλλα οστά ζώων μέχρι να αντλήσετε όλα αυτά τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Αυτό μπορεί να διαρκέσει ώρες ως μια μέρα. Έτσι, εάν δεν έχετε την υπομονή για αυτό, μπορείτε εύκολα να τρέξετε σε κάποιο  κατάστημα.

Μούρα

Collagen-Rich Foods

Lew RobertsonGetty Images

Φράουλες, βατόμουρα, σμέουρα, … όλα περιέχουν μια μεγάλη δόση βιταμίνης C που προκαλεί θαύματα στην επιδερμίδα. Έχουν επίσης ελαγικό οξύ που καταπολεμά τη βλάβη των ακτίνων UV, σύμφωνα με έρευνα.

Βοδινό κρέας

Collagen-Rich Foods

Dennis GottliebGetty Images

Γνωρίζετε ότι το κομμάτι κρέατος έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο; Ο ψευδάργυρος είναι ένα από τα βασικά συστατικά για την παραγωγή κολλαγόνου, λέει η Moore. Επιπλέον, το βόειο κρέας περιέχει τρία από τα αμινοξέα που αποτελούν το κολλαγόνο: γλυκίνη, προλίνη και υδροξυπρολίνη.

Εσπεριδοειδή

Collagen-Rich Foods

Martin PooleGetty Images

Εδώ είναι ένα άλλο fun fact για τη βιταμίνη C: αυτό το θρεπτικό συστατικό βοηθά στη σύνδεση των αμινοξέων κατά την παραγωγή κολλαγόνου. Οι άνθρωποι συχνά θεωρούν τα εσπεριδοειδή ως τους ‘’βασιλιάδες’’ και τις ‘’βασίλισσες’’ της βιταμίνης C. Αλλά φρούτα και λαχανικά έχουν βρεθεί ότι μεταφέρουν περισσότερη βιταμίνη  C. Ωστόσο, ένα μεσαίου μεγέθους πορτοκάλι έχει περίπου 70 mg βιταμίνης C. Αυτό  είναι πάρα πολύ καλό, δεδομένου ότι η συνιστώμενη ημερήσια τιμή για μια ενήλικη γυναίκα είναι 75mg.

Αυγά

Collagen-Rich Foods

LartalGetty Images

Είτε τηγανητά, είτε βρασμένα απλά θυμηθείτε να κρατήσετε τον κρόκο. Ο κρόκος περιέχει κολλαγόνο που θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα μαλλιά σας ωραία και λαμπερά. Τα ασπράδια των αυγών μεταφέρουν επίσης τα απαραίτητα οξέα για την παραγωγή κολλαγόνου.

Σκούρα πράσινα λαχανικά

Collagen-Rich Foods

corners74Getty Images

Τα λαχανικά όπως το σπανάκι, το λάχανο, τα πράσινα φύλλα και το μαρούλι είναι γνωστά για τη μεταφορά όλων των ειδών θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένης αυτής της τόσο επιθυμητής βιταμίνης C. Η χλωροφύλλη, η πηγή της χρωστικής, μπορεί να αυξήσει την ποσότητα του προκολλαγόνου (ο πρόδρομος του κολλαγόνου).

Κοτόπουλο

Collagen-Rich Foods

Anfisa Kameneva / EyeEmGetty Images

Όπως το βόειο κρέας και τα ψάρια, το κοτόπουλο έχει όλα τα ζωικά οξέα που απαιτούνται για την παραγωγή κολλαγόνου. Σε γενικές γραμμές, η ισορροπημένη διατροφή πρωτεΐνης και λαχανικών, πιθανότατα δίνει  στην επιδερμίδα  σας μια καλή δόση από αυτό που χρειάζεται για να παραμείνει όσο πιο  απαλή γίνεται.

Όσπρια

Collagen-Rich Foods

Patrizia Savarese Getty Images

Τα όσπρια περιέχουν πολλά μέταλλα και πρωτεΐνες που θα βοηθήσουν το δέρμα σας. Τα ρεβίθια είναι ιδιαίτερα υπέροχα για τη σύνθεση κολλαγόνου επειδή είναι πλούσια σε ψευδάργυρο και βιταμίνη C.

Στρείδια

Collagen-Rich Foods

David Marsden Getty Images

Τα στρείδια περιέχουν υψηλά επίπεδα χαλκού που, σύμφωνα με την Moore, είναι ένα άλλο μέταλλο που μας βοηθά να δημιουργήσουμε κολλαγόνο.