Αυτό που επιλέγουμε να βάλουμε στο σώμα μας μπορεί να επηρεάσει άμεσα την ψυχική μας υγεία. Μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα στα τρόφιμα που τρώμε είναι ικανά να βελτιώσουν την ψυχική μας υγεία και να ανακουφίσουν τα συμπτώματα του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης. Είναι σημαντικό να τρώμε υγιεινά τρόφιμα τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική μας υγεία, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας  Art of Healthy Living.

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ή λιπαρά ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βελτιώνουν τη μνήμη και μειώνουν το άγχος. Τα ωμέγα-3 οξέα είναι απίστευτα αποτελεσματικά στον οργανισμό με πολλούς τρόπους και είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του εγκεφάλου. Είναι γνωστό ότι μειώνουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης και άλλων διαταραχών της διάθεσης. Ακολουθούν μερικά από τα καλύτερα ψάρια που είναι πλούσια σε ωμέγα-3, όπως σολομός, σαρδέλες, σκουμπρί.

Φυλλώδη λαχανικά

Τα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ. Οι ελλείψεις φυλλικού οξέος και άλλων βιταμινών Β συνδέονται με αϋπνία, κατάθλιψη και κόπωση. Η σωστή ποσότητα φυλλωδών λαχανικών στη διατροφή σας θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και άλλων καταστάσεων ψυχικής υγείας. Μερικά φυλλώδη λαχανικά είναι το  σπανάκι, κάλε, μπρόκολο κτλ.

Μούρα

Τα μούρα είναι εξαιρετικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά και έχουν πολλά οφέλη για το σώμα και τον εγκέφαλό μας. Τα αντιοξειδωτικά είναι ιδανικά για την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, τη μείωση των φλεγμονών και την επιδιόρθωση των κατεστραμμένων κυττάρων. Μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ των προβλημάτων ψυχικής υγείας και των ελεύθερων ριζών. Τα αντιοξειδωτικά στα μούρα έχει βρεθεί ότι μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα του άγχους και της κατάθλιψης. Τα μούρα αποτελούν το τέλειο σνακ με υπερτροφές. Δοκιμάστε αυτά τα μούρα για τα υψηλότερα αντιοξειδωτικά όπως φράουλες, βατόμουρα, σμέουρα και μύρτιλα.

Ζυμωμένα τρόφιμα

Οι έρευνες δείχνουν ότι η υγεία του εντέρου μας σχετίζεται άμεσα με την ψυχική μας υγεία. Τα πρεβιοτικά και τα προβιοτικά στα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση προάγουν ένα υγιές έντερο. Έχει βρεθεί ότι τα ζυμωμένα τρόφιμα επηρεάζουν τα ίδια μέρη του εγκεφάλου με ορισμένα αντικαταθλιπτικά. Η προσθήκη περισσότερων ζυμωμένων τροφών στη διατροφή σας μπορεί να διευκολύνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους. θα βρείτε ζυμωμένες υπερτροφές όπως γιαούρτι, kimchee, κομπούτσα που πρέπει να τρώτε για ένα πιο υγιές έντερο και μυαλό.

Κακάο

Το κακάο υπάρχει εδώ και αιώνες και έχει τεράστια οφέλη για την υγεία. Είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά και φυσικές ενώσεις που ανεβάζουν τη διάθεσή σας, αυξάνουν τη μνήμη και τη συνολική εγκεφαλική λειτουργία . Περιέχει επίσης μαγνήσιο το οποίο μειώνει την κορτιζόλη με αποτέλεσμα χαμηλότερα επίπεδα στρες. Η μαύρη σοκολάτα έχει υψηλότερο ποσοστό κακάο από τη σοκολάτα γάλακτος, καθιστώντας την πιο καθαρή.  Την επόμενη φορά που θα λαχταρήσετε κάτι γλυκό, αρπάξτε λίγη μαύρη σοκολάτα για να αποκομίσετε τα οφέλη.

Κουρκουμάς

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι υψηλές φλεγμονές στο σώμα σχετίζονται με πολλές καταστάσεις ψυχικής υγείας. Η κουρκουμίνη είναι μια φυσική ένωση του κουρκουμά που μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή και να απαλύνει τα συμπτώματα του στρες και της κατάθλιψης. Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό που βρίσκεται συνήθως στα ινδικά φαγητά και ενσωματώνεται εύκολα στη διατροφή σας.