Πόσο απογοητευτικό είναι να καταβάλλετε προσπάθεια να τρώτε υγιεινά και να γυμνάζεστε όταν δεν βλέπετε αποτελέσματα; Δεν είναι ωραίο να νιώθετε ότι κάνετε τις σωστές επιλογές και να θυσιάζετε πράγματα που σας αρέσουν, όπως το να παραλείπετε τις βολικές επιλογές fast-food. Είναι πολύ πιθανό, όμως, οι διατροφικές σας επιλογές να είναι η αιτία. Υπάρχουν 4 αποκαλυπτικά σημάδια που δείχνουν ότι η διατροφή σας δεν λειτουργεί – και κάθε πρόβλημα έχει μια εύκολη λύση, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Skinny Ms.

Πεινάτε συνέχεια

Το να κάνετε δίαιτα δεν σημαίνει ότι λιμοκτονείτε – οπότε αν αισθάνεστε αυτά τα γουργουρητά στην κοιλιά περισσότερο από το συνηθισμένο, κάτι μπορεί να συμβαίνει. Η πείνα διαταράσσει τη φυσική ισορροπία του οργανισμού και μπορεί να αποτελεί ένδειξη ότι η μεταβολική σας ισορροπία είναι εκτός λειτουργίας. Ιδιαίτερα θα πρέπει να ακούτε το σώμα σας αν η πείνα σας σχετίζεται με έντονες λιγούρες για συγκεκριμένα είδη τροφίμων. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι δεν τροφοδοτείτε τον εαυτό σας με τα μακροθρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας.

Ρίξτε μια προσεκτική ματιά στο συνδυασμό των τροφίμων που καταναλώνετε. Μπορεί να τρώτε πολλές από τις “λάθος” τροφές και όχι αρκετές από τις “σωστές” τροφές. Προσπαθήστε να προσθέσετε μερικές ολόκληρες τροφές που είναι πυκνές σε θρεπτικά συστατικά. Τα άπαχα λίπη, οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορούν να σας βοηθήσουν να αισθάνεστε χορτάτοι χωρίς να καταναλώνετε πολλά ανθυγιεινά λίπη και υδατάνθρακες που ανεβάζουν το σάκχαρο στο αίμα σας.

Έχετε κακή διάθεση ή αισθάνεστε αφηρημένοι

Το να δίνετε προσοχή στην ψυχική σας κατάσταση είναι ένας σημαντικός τρόπος για να παρακολουθείτε πόσο καλά λειτουργεί το πρόγραμμα διατροφής σας. Εάν το διατροφικό σας πλάνο δεν είναι ισορροπημένο για τον μεταβολικό σας τύπο, μπορεί να είστε πιο ευερέθιστοι από το κανονικό. Αυτό μπορεί επίσης να εμφανιστεί ως εγκεφαλική ομίχλη, αδυναμία συγκέντρωσης και κατάθλιψη ή άγχος.

Είστε κουρασμένοι ή δεν έχετε ενέργεια

Αυτό είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα σημάδια που δείχνουν ότι η διατροφή σας δεν λειτουργεί. Το πρόβλημα μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους: κάποιοι μπορεί να ξυπνήσουν νιώθοντας λιγότερο ξεκούραστοι από το κανονικό, ενώ άλλοι έχουν μια απογευματινή ύφεση. Μπορεί να μην πρόκειται καν για κούραση. Μπορεί απλώς να νιώθετε ότι δεν έχετε την ενέργεια να γυμνάζεστε όσο συχνά θα θέλατε. Ανεξάρτητα από το πώς εμφανίζεται σε εσάς, το ότι σας λείπει η ενέργεια και το αίσθημα κούρασης είναι σημάδια ότι η διατροφή σας δεν λειτουργεί.

Η λύση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο η αύξηση της πρόσληψης πρωτεϊνών. Εάν βασίζεστε σε μεγάλο βαθμό στο ψωμί και τα δημητριακά, το σάκχαρο στο αίμα σας μπορεί να πέσει πιο γρήγορα από το κανονικό. Δοκιμάστε να ενσωματώσετε στη διατροφή σας μερικές άπαχες πρωτεΐνες (άσπρο κρέας, αυγά κλπ), όπως αυτές οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και χαμηλούς υδατάνθρακες. Τα υγιή λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στον σολομό ή στο αβοκάντο, μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην αύξηση των επιπέδων ενέργειάς σας.

Δεν σημειώνετε κάποια πρόοδο

Αυτό είναι το πιο απογοητευτικό σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά στο πρόγραμμα διατροφής σας – απλά δεν χάνετε το βάρος όπως περιμένετε. Μπορεί να λειτουργεί για την πρώτη εβδομάδα ή ακόμα και για τον πρώτο μήνα, αλλά μετά όλα καταρρέουν. Ή, μπορεί να νομίζετε ότι κάνετε τα πάντα σωστά, αλλά δεν βλέπετε ούτε ένα κιλό να πέφτει στη ζυγαριά.

Κοιτάξτε προσεκτικά τις συνήθειες σας και βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε με συνέπεια το πρόγραμμα διατροφής σας. Εξάλλου, η απώλεια βάρους έχει να κάνει με τη δημιουργία ενός ελλείμματος θερμίδων. Δεν κάνετε χάρες στον εαυτό σας αν ακολουθείτε το πρόγραμμα τις καθημερινές αλλά τα Σαββατοκύριακα κάνετε σπατάλες. Αν συμβαίνει αυτό, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε το διατροφικό σας πλάνο και να δημιουργήσετε κάτι που θα λειτουργεί για εσάς επτά ημέρες την εβδομάδα.

Το πρόγραμμα διατροφής σας μπορεί επίσης να μην λειτουργεί για τον σωματότυπό σας. Ορισμένες δίαιτες μόδας απαιτούν να κόψετε συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε προσωρινή απώλεια βάρους. Μόλις επαναφέρετε αυτές τις τροφές στη διατροφή σας, μπορεί να βρεθείτε να πηγαίνετε προς τα πίσω. Εξετάστε το ενδεχόμενο να στραφείτε σε μια πιο ισορροπημένη διατροφή γεμάτη με τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά που λειτουργεί για τον μεταβολικό σας τύπο.