1. Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Οι σπόροι ροδιού λαμβάνουν την έντονη κόκκινη απόχρωση τους από πολυφαινόλες. Αυτές οι χημικές ουσίες είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Ο χυμός ροδιού περιέχει υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών από τους περισσότερους άλλους χυμούς φρούτων. Έχει επίσης τρεις φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι. Τα αντιοξειδωτικά στο χυμό ροδιού μπορούν να βοηθήσουν στην απομάκρυνση των ελεύθερων ριζών, στην προστασία των κυττάρων από βλάβες και στη μείωση της φλεγμονής.

  1. Βιταμίνη C

Ο χυμός ενός ροδιού έχει περισσότερο από 40%  της ημερήσιας απαίτησης της βιταμίνης C. Η βιταμίνη C μπορεί να διαλυθεί όταν παστεριωθεί, οπότε επιλέξτε σπιτικό ή φρέσκο χυμό ροδιού για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη θρεπτική ουσία.

  1. Πρόληψη καρκίνου

Μετά από μια έρευνα,  διαπιστώθηκε ότι ο χυμός ροδιού μπορεί να σταματήσει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων του προστάτη.

  1. Νόσος  Alzheimer

Τα πλούσια αντιοξειδωτικά στο χυμό ροδιού και η υψηλή συγκέντρωση τους, πιστεύεται ότι προστατεύουν την  μνήμη και  επιβραδύνεται η νόσος αυτή.

  1. Πέψη

Ο χυμός ροδιού μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή στο έντερο και να βελτιώσει την πέψη. Μπορεί να είναι ευεργετικός για άτομα με νόσο του Crohn, ελκώδη κολίτιδα και άλλες φλεγμονώδεις παθήσεις του εντέρου. Ενώ υπάρχουν αντικρουόμενες πεποιθήσεις και έρευνες σχετικά με το εάν ο χυμός ροδιού βοηθά ή επιδεινώνει τη διάρροια, οι περισσότεροι γιατροί συστήνουν να το αποφύγετε μέχρι να αισθανθείτε καλύτερα και τα συμπτώματά σας να υποχωρήσουν.

  1. Αντιφλεγμονώδες

Ο χυμός ροδιού είναι ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες  λόγω της υψηλής συγκέντρωσης αντιοξειδωτικών. Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής σε όλο το σώμα και να αποτρέψει το οξειδωτικό στρες και τις βλάβες.

  1. Αρθρίτιδα

Οι φλαβονόλες στο χυμό ροδιού μπορούν να βοηθήσουν στον αποκλεισμό της φλεγμονής που συμβάλλει στην οστεοαρθρίτιδα και στη βλάβη του χόνδρου.

  1. Αρτηριακή πίεση

 

Η κατανάλωση χυμού ροδιού καθημερινά μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης. Μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων δοκιμών δήλωσε ότι θα ήταν ωφέλιμο για την υγεία της καρδιάς να συμπεριλαμβάνεται καθημερινά χυμός ροδιού στην διατροφή .

  1. Αντιιικό

Μεταξύ της βιταμίνης C και άλλων θρεπτικών ουσιών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό όπως η βιταμίνη Ε, ο χυμός ροδιού μπορεί να αποτρέψει ασθένειες και να καταπολεμήσει τις μολύνσεις. Έχει αποδειχθεί επίσης ότι τα ρόδια είναι αντιβακτηριακά και αντιιικά σε εργαστηριακές εξετάσεις. Μελετούνται για τις επιπτώσεις τους σε κοινές λοιμώξεις και ιούς.

  1. Πλούσιο σε βιταμίνες

Εκτός από τη βιταμίνη C και τη βιταμίνη Ε, ο χυμός ροδιού είναι μια καλή πηγή φυλλικού οξέος, καλίου και βιταμίνης Κ.  Είτε αποφασίσετε να προσθέσετε ρόδι στην καθημερινή σας διατροφή είτε απλά καταναλώνετε χυμό ροδιού κάθε τόσο, βεβαιωθείτε ότι είναι 100% χυμός ροδιού χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

  1. Σεξουαλική απόδοση και γονιμότητα

Η συγκέντρωση αντιοξειδωτικών του χυμού ροδιού και η ικανότητά του να επηρεάζει το οξειδωτικό στρες το  οποίο έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί δυσλειτουργία του σπέρματος και μειώνει τη γονιμότητα στις γυναίκες. Η κατανάλωση χυμού ροδιού μπορεί επίσης να αυξήσει τα επίπεδα τεστοστερόνης σε άνδρες και γυναίκες, μια από τις κύριες ορμόνες πίσω από τη σεξουαλική ορμή.

  1. Αντοχή και αθλητικές επιδόσεις

Ο χυμός ροδιού μπορεί να είναι ο νέος ενισχυτής της αθλητικής απόδοσης. Ο χυμός μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου και στη βελτίωση της ανάκτησης δύναμης. Μειώνει επίσης την οξειδωτική βλάβη που προκαλείται από την άσκηση.

  1. Διαβήτης

Το ρόδι παραδοσιακά χρησιμοποιείται ως φάρμακο για τον διαβήτη στη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Ενώ πολλά είναι ακόμη άγνωστα σχετικά με τις επιδράσεις του ροδιού στον διαβήτη, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη και στη μείωση του σακχάρου στο αίμα.