Η χαλάρωση που είναι συνώνυμη με τις διακοπές κάνει την ανάπαυλα να αξίζει την αναμονή. Όμως, οι περισσότεροι παραθεριστές παραδίδονται σε φαγητά και αλκοολούχα ποτά που παρασκευάζονται στο εμπόριο, με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, νάτριο και ζάχαρη και δεν ασκούνται- αυτό προκαλεί ταχεία αύξηση του σωματικού βάρους. Μπορεί τα πέντε κιλά να μη φαίνονται πολλά, αλλά τα κιλά αυτά μπορεί να γίνουν μακροπρόθεσμο πρόβλημα, αν δεν δράσετε γρήγορα για να ελέγξετε τη μέση σας. Ανεβείτε στη ζυγαριά μόλις τελειώσουν οι διακοπές σας και αναπτύξτε ένα σχέδιο δράσης για να χάσετε το βάρος, το οποίο μπορεί να διαρκέσει έως και ένα μήνα, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Live Strong.

Βήμα 1

Αποκαταστήστε τις κανονικές διατροφικές σας συνήθειες μόλις τελειώσουν οι διακοπές σας. Για να το κάνετε αυτό, πετάξτε ή καταψύξτε τυχόν παχυντικά τρόφιμα που παραμένουν στην κουζίνα σας.

Βήμα 2

Φτιάξτε σπιτικά γεύματα με υγιεινά υλικά και αποφύγετε να τρώτε έξω, μειώνοντας παράλληλα την αύξηση του βάρους σας στις διακοπές. Κάντε μια βόλτα στο παντοπωλείο το συντομότερο δυνατό και εφοδιαστείτε με τρόφιμα που σας βοηθούν να χάσετε βάρος. Τέτοιες τροφές είναι, μεταξύ άλλων, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα όσπρια -όπως τα ρεβίθια και οι φακές- και οι άπαχες πρωτεΐνες. Αποφύγετε εντελώς τα ζαχαρούχα και αλμυρά σνακ. Αντ’ αυτού επιλέξτε υγιεινά σνακ, όπως μια χούφτα αμύγδαλα, φέτες μήλου και τυρί cottage.

Βήμα 3

Πίνετε πολύ νερό για να ενυδατώσετε τον οργανισμό σας, γεγονός που διευκολύνει την κατακράτηση νερού, ανάλογα με τη γενική κατάσταση της υγείας σας. Η κατανάλωση δύο ποτηριών νερού πριν από τα γεύματα μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε τα πέντε κιλά πιο γρήγορα, σύμφωνα με την Αμερικανική Χημική Εταιρεία. Μέχρι να χάσετε το βάρος των διακοπών, αποφύγετε τα αναψυκτικά -ακόμη και τα διαιτητικά- και τους χυμούς φρούτων.

Βήμα 4

Ξεκινήστε ξανά την κανονική σας ρουτίνα άσκησης, αν χαλαρώσατε κατά τη διάρκεια των διακοπών σας. Ξεκινήστε να γυμνάζεστε στο γυμναστήριο, να τρέχετε, να κολυμπάτε, να κάνετε ποδήλατο ή να περπατάτε καθημερινά. Εντατικοποιήστε την προπόνησή σας, καθώς μπορεί να μην κάψετε τόσο πολύ λίπος αν επιστρέψετε στην ίδια ακριβώς ρουτίνα άσκησης όπως πριν πάτε διακοπές. Για να το κάνετε αυτό, περπατήστε, τρέξτε ή κάντε ποδήλατο λίγο πιο γρήγορα στον ίδιο χρόνο, γράφει η Sherry Pagoto, Ph.D. στο Psychology Today. Μπορείτε επίσης να χαράξετε τη διαδρομή σας σε πιο απότομες κλίσεις ή να ρυθμίσετε τα μηχανήματα γυμναστικής ώστε να προσομοιώνουν τέτοιο έδαφος. Διαφοροποιήστε τη ρουτίνα προπόνησής σας -για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε διαφορετικά καρδιαγγειακά μηχανήματα με διαφορετικές εντάσεις- για να ενθαρρύνετε το σώμα σας να αφήσει τα κιλά.

Βήμα 5

Παρακολουθήστε τα δεδομένα για να παρακολουθείτε την πρόοδό σας. Σε γενικές γραμμές, πρέπει να δημιουργήσετε ένα έλλειμμα 500 θερμίδων την ημέρα για να χάσετε ένα κιλό λίπους σε μία εβδομάδα. Έτσι, μπορείτε να καταναλώνετε θερμίδες όπως κάνετε συνήθως χωρίς να δημιουργείτε έλλειμμα και να ασκείστε έντονα για να κάψετε 500 θερμίδες. Εναλλακτικά, αφαιρέστε περίπου 250 θερμίδες από την καθημερινή σας πρόσληψη – κάτι που μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να κόψετε τον καθημερινό σας καφέ latte – και ασκηθείτε με μέτρια άσκηση για να κάψετε τις υπόλοιπες 250 θερμίδες.