Όταν τα παιδιά είναι σε μεγάλη χρονική περίοδο αγχωμένα, ακόμη και οι πιο καλοί γονείς μπορεί να πιέσουν τα παιδιά τους χωρίς να το  καταλαβαίνουν και να επιδεινώνουν την κατάσταση. Αυτό συμβαίνει όταν οι γονείς, προβλέποντας τους φόβους ενός παιδιού, προσπαθούν να το προστατεύσουν από αυτούς. Δείτε παρακάτω 10 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν. Σύμφωνα με το άρθρο του Clark Goldstein, PhD στην ιστοσελίδα Child Mind Institute.

  1. Το θέμα δεν είναι να μειώσετε το άγχος τους άλλα να  τα βοηθήσετε να το διαχειριστούν

Κανείς από εμάς δεν θέλει να δει ένα παιδί δυσαρεστημένο, αλλά ο καλύτερος τρόπος να βοηθήσουμε τα παιδιά να ξεπεράσουν το άγχος, δεν είναι να προσπαθήσουμε να εξαφανίσουμε το στρες που το προκαλεί. Αλλά πρέπει  να τα βοηθήσουμε να μάθουν να ανέχονται το άγχος και τις δυνατότητες τους όσο καλύτερα μπορούν, ακόμα και όταν είναι αγχωμένοι. Και ως αποτέλεσμα, το άγχος θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου.

  1. Μην αποφεύγετε καταστάσεις επειδή κάνουν τα παιδιά να αγχώνονται

Βοηθώντας τα παιδιά σας να αποφεύγουν τα προβλήματα τους μπορεί να τα βοηθήσει σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα αλλά θα ενισχύσει το άγχος του μακροπρόθεσμα. Εάν ένα παιδί σε μια δυσάρεστη κατάσταση αναστατωθεί και αρχίζει να κλαίει είναι επειδή έτσι νιώθει, οι γονείς δεν πρέπει να απομακρύνουν τα παιδιά τους από τέτοιες καταστάσεις διότι κάποια στιγμή θα χρειαστεί να τις αντιμετωπίσουν.

  1. Εκφράστε θετικές – αλλά ρεαλιστικές – προσδοκίες

Δεν μπορείτε να υποσχεθείτε σε ένα παιδί ότι οι φόβοι του είναι μη ρεαλιστικοί – ότι δεν θα αποτύχει σε ένα διαγώνισμα ή ότι ένα άλλο παιδί δεν θα γελάσει κατά τη διάρκεια μιας ςπαράστασης ή παρουσίασης. Αλλά μπορείτε να εκφράσετε την εμπιστοσύνη ότι θα είναι εντάξει, θα είναι σε θέση να το διαχειριστεί και ότι, καθώς αντιμετωπίζει τους φόβους του, το επίπεδο άγχους θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου. Αυτό του δίνει εμπιστοσύνη ότι οι προσδοκίες σας είναι ρεαλιστικές και ότι δεν πρόκειται να του ζητήσετε να κάνει κάτι που δεν μπορεί να χειριστεί.

  1. Σεβαστείτε τα συναισθήματα τους αλλά μην τα ενδυναμώσετε

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε ότι η επικύρωση δεν σημαίνει πάντα συμφωνία. Αν λοιπόν ένα παιδί φοβάται να πάει στο γιατρό επειδή φοβάται τις ενέσεις δεν πρέπει να υποτιμήσετε τους φόβους τα, αλλά επίσης δεν πρέπει να τους ενισχύσετε. Βοηθήστε τα να καταλάβουν  ότι δεν χρειάζεται ανησυχούν για αυτό που φοβούνται και ενθαρρύνετε τα  να νιώσουν ότι μπορούν  να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους. Το μήνυμα που θέλετε να στείλετε είναι: “Ξέρω ότι φοβάσαι, και αυτό είναι εντάξει, και είμαι εδώ και θα σε βοηθήσω να το ξεπεράσεις.”

  1. Μην κάνετε βασικές ερωτήσεις

Ενθαρρύνετε τα παιδία σας να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους, αλλά προσπαθήστε να μην κάνετε κύριες ερωτήσεις – «Ανησυχείτε για τη μεγάλη δοκιμασία; Ανησυχείτε για το διαγώνισμα; ” Για να αποφύγετε να τροφοδοτήσετε τον κύκλο του άγχους, απλώς κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου: «Πώς νιώθετε για το διαγώνισμα;»

  1. Μην ενισχύετε τους φόβους του παιδιού

Αυτό που δεν θέλετε να κάνετε είναι να πείτε, με τον τόνο της φωνής σας ή τη γλώσσα του σώματος: “Ίσως αυτό είναι κάτι που πρέπει να φοβάστε.” Ας υποθέσουμε ότι ένα παιδί είχε μια αρνητική εμπειρία με ένα σκύλο. Την επόμενη φορά που θα είναι γύρω από ένα σκύλο, μπορεί να ανησυχείτε για το πώς θα ανταποκριθεί και ίσως να ακούσετε ένα μήνυμα ότι θα έπρεπε, πράγματι, να ανησυχεί.

  1. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να  δεχτούν το άγχος τους

Ενημερώστε το παιδί σας ότι εκτιμάτε τη δουλειά που χρειάζεται για να ανεχθεί το άγχος για να κάνει ό, τι θέλει ή ότι πρέπει κατά την διάρκεια της ζωής του. Το ενθαρρύνει πραγματικά να ασχοληθεί με τη ζωή και να αφήσει το άγχος να πάρει τη φυσική του καμπύλη. Το ονομάζουμε «καμπύλη συνήθειας» – θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου καθώς συνεχίζει να έχει επαφή με τον στρες. Μπορεί να μην πέσει στο μηδέν, μπορεί να μην πέσει τόσο γρήγορα όσο θα θέλατε, αλλά έτσι ξεπερνάμε τους φόβους μας.

  1. Προσπαθήστε να διατηρήσετε την αναμενόμενη περίοδο μικρή

Όταν φοβόμαστε κάτι, ο πιο δύσκολος χρόνος είναι πραγματικά πριν το κάνουμε. Έτσι, ένας άλλος κανόνας για τους γονείς είναι να προσπαθήσουν πραγματικά να εξαλείψουν ή να μειώσουν την αναμενόμενη περίοδο. Εάν ένα παιδί ανησυχεί για το ραντεβού του γιατρού, δεν πρέπει να ξεκινήσετε μια συζήτηση για αυτό δύο ώρες πριν πάτε. αυτό είναι πιθανό να κάνει το παιδί σας πιο φοβισμένο. Απλώς προσπαθήστε να συντομεύσετε αυτήν την περίοδο στο ελάχιστο.

  1. Σκεφτείτε τα πράγματα με το παιδί σας

Μερικές φορές βοηθά να μιλήσουμε για το τι θα συνέβαινε εάν γινόταν πραγματικότητα ο φόβος ενός παιδιού – πώς θα το χειριζόταν; Ένα παιδί που ανησυχεί για το χωρισμό από τους γονείς του μπορεί να ανησυχεί για το τι θα συνέβαινε εάν δεν έρθουν να το  πάρουν. Έτσι μιλάμε γι ‘αυτό. Εάν η μαμά σας δεν έρθει στο τέλος της προπόνησης ποδοσφαίρου, τι θα κάνατε; «Λοιπόν θα έλεγα στον προπονητή η μαμά μου δεν είναι εδώ.» Και τι νομίζετε ότι θα έκανε ο προπονητής; «Λοιπόν θα καλούσε τη μαμά μου. Ή θα περίμενε μαζί μου. ” Ένα παιδί που φοβάται ότι ένας ξένος μπορεί να σταλεί για να το πάρει, μπορεί να έχει έναν κωδικό από τους γονείς του που θα γνωρίζει οποιοσδήποτε έστειλε. Για ορισμένα παιδιά, το να έχετε ένα σχέδιο μπορεί να μειώσει την αβεβαιότητα με έναν υγιή, αποτελεσματικό τρόπο.

  1. Προσπαθήστε να  φτιάξετε υγιείς τρόπους αντιμετώπισης του άγχους

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά να αντιμετωπίσουν το άγχος αφήνοντάς τους να δουν πώς αντιμετωπίζετε μόνοι σας το άγχος. Τα παιδιά καταλαβαίνουν και θα κάνουν το ίδιο εάν συνεχίσετε να παραπονιέστε στο τηλέφωνο σε έναν φίλο ότι δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε το άγχος ή το στρες. Δεν λέω να προσποιήστε ή   ότι δεν έχετε άγχος, αλλά αφήστε τα παιδιά να ακούσουν ή να σας δουν να το διαχειρίζεστε ήρεμα, να το δεχτείτε και να νιώθετε καλά για να το ξεπεράσετε.