Ακόμα και οι άνθρωποι χωρίς κάποια Διαταραχή πανικού παθαίνουν κρίσεις πανικού. Ο ένας στους πέντε ανθρώπους έχουν πάθει κρίση πανικού κατά την διάρκεια της ζωή του. Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από το άρθρο της  Mental Health First Aid ofUSA.

Πως θα καταλάβει κάποιος ότι παθαίνετε κρίση πανικού;

Αυτά είναι τα 10 συμπτώματα

·        Τρέμουλο

·        Έντονη εφίδρωση

·        Μούδιασμα

·        Ζαλάδα

·        Ταχυκαρδία

·        Πόνο στο στήθος

·        Κοιλιακή δυσφορία

·        Δυσκολία στην αναπνοή

·        Έχετε τον φόβο ότι μπορεί να τρελαθείτε ή ότι θα πεθάνετε

·        Ρίγη ή εξάψεις

Πως θα βοηθήσετε κάποιον που παθαίνει κρίση πανικού;

Ακολουθήστε αυτά τα 5 βήματα:

1.    Ρωτήστε αν το έχουν ξανά πάθει ή αν είναι κάτι που τους συμβαίνει για πρώτη φορά. Αν είναι κάτι που τους έχεις ξανά συμβεί  τότε ρωτήστε τους αν χρειάζονται βοήθεια. Σε περίπτωση που δεν σας γνωρίζει συστηθείτε.

2.    Ακούστε χωρίς να κρίνετε. Ρωτήστε τους τι σκέφτονται μπορεί να σας βοηθήσει (για παράδειγμα απομακρύνεται το άτομο από μέρη με πολύ κόσμο και βοηθήστε τον να καθίσει κάπου). Μην υποθέσετε ότι γνωρίζετε τι είναι καλύτερο για αυτούς.

3.    Παραμείνετε ψύχραιμοι και καθησυχάστε το άτομο που βρίσκεται απέναντι σας.  Εξηγήστε τους ότι το αίσθημα του φόβου και τα  συμπτώματα θα περάσουν. Όσο μιλάτε με αυτό το άτομο χρησιμοποιήστε σύντομες φράσεις  και μιλήστε καθαρά. Να είστε υπομονετικοί και μείνετε δίπλα τους ώσπου να περάσει η κρίση πανικού.

4.    Ζητήστε βοήθεια από κάποιον ειδικό. Όταν η κρίση πανικού τελειώσει, δώστε στο άτομο πληροφορίες που σχετίζονται με κρίσεις πανικού εάν δεν το γνωρίζουν. Εάν φαίνονται ανήσυχοι, εξηγήστε ότι υπάρχουν αποτελεσματικές θεραπείες για κρίσεις πανικού και ότι υπάρχει διαθέσιμη βοήθεια.

5.    Ενθαρρύνετε την αυτοβοήθεια και άλλες στρατηγικές υποστήριξης. Ενθαρρύνετε το άτομο να αξιοποιήσει άλλες πηγές υποστήριξης, όπως οικογένεια, φίλους ή οποιεσδήποτε κοινότητες στις οποίες ανήκει. Θα μπορούσαν επίσης να είναι χρήσιμες ομάδες υποστήριξης ατόμων που βιώνουν επίσης κρίσεις πανικού.

Και μην ξεχνάτε: Αφού βοηθήσατε κάποιον, θυμηθείτε να ασκήσετε αυτό-φροντίδα. Δεν είναι εύκολο να βοηθήσετε ένα άτομο που αντιμετωπίζει πρόβλημα ψυχικής υγείας, επομένως είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για τον εαυτό σας.