Δείτε 4 στάσεις ύπνου από τις καλύτερες στις χειρότερες. Σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Sleep.org

1.Κοιμάστε στην πλάτη σας (ανάσκελα)

Αν και δεν είναι η πιο δημοφιλής θέση και μόνο το 8% των ανθρώπων κοιμούνται έτσι είναι η καλύτερη στάση ύπνου. Η πιο υγιεινή επιλογή για τους περισσότερους ανθρώπους, ο ύπνος στην πλάτη επιτρέπει στο κεφάλι, το λαιμό και τη σπονδυλική σας στήλη να ξεκουράζεται σε ουδέτερη θέση. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει επιπλέον πίεση σε αυτές τις περιοχές, επομένως είναι λιγότερο πιθανό να αντιμετωπίσετε πόνο. Με το να κοιτάτε το ταβάνι αποφεύγετε την
γαστροοισοφαγική  παλινδρόμηση. Απλώς φροντίστε να χρησιμοποιήσετε ένα μαξιλάρι που ανυψώνει και στηρίζει το κεφάλι σας αρκετά και με αυτό τον τρόπο το στομάχι σας να βρίσκεται κάτω από τον οισοφάγο σας για να αποτρέψετε την  παλινδρόμηση τροφής ή οξέος από το πεπτικό σας σύστημα. Ωστόσο, το να κοιμάστε στην πλάτη σας μπορεί να αναγκάσει τη γλώσσα να μπλοκάρει τον αναπνευστικό σωλήνα, καθιστώντας την επικίνδυνη θέση για όσους υποφέρουν από άπνοια ύπνου (μια κατάσταση που προκαλεί περιόδους δύσπνοιας). Αυτή η θέση μπορεί επίσης να κάνει το ροχαλητό πιο σοβαρό.

2.Κοιμάστε στο πλάι

Αυτή η θέση (όπου ο κορμός και τα πόδια σας είναι σχετικά ευθεία) συμβάλλει επίσης στη μείωση της παλινδρόμησης οξέος και καθώς η σπονδυλική σας στήλη είναι επιμήκης, απομακρύνει τον πόνο στην πλάτη και τον αυχένα. Επιπλέον, είναι λιγότερο πιθανό να ροχαλίζετε επειδή διατηρεί τους αεραγωγούς ανοιχτούς. Για αυτόν τον λόγο, είναι επίσης η καλύτερη επιλογή για όσους έχουν άπνοια ύπνου. Το 15%  των ενηλίκων επιλέγουν να κοιμηθούν στο πλάι τους, αλλά υπάρχει ένα μειονέκτημα: Μπορεί να οδηγήσει σε ρυτίδες, επειδή το ήμισυ του προσώπου σας ‘’σπρώχνει’’ ένα μαξιλάρι.

3.Κοιμάστε σε εμβρυϊκή στάση

Με το 41% των ενηλίκων να επιλέγουν αυτήν την επιλογή, είναι η πιο δημοφιλής θέση ύπνου. Μια χαλαρή, εμβρυϊκή θέση (όπου βρίσκεστε στο πλάι σας και ο κορμός σας είναι στριμμένος και τα γόνατά σας λυγισμένα) – ειδικά στην αριστερή πλευρά σας – είναι υπέροχη εάν είστε έγκυος. Αυτό συμβαίνει επειδή βελτιώνει την κυκλοφορία στο σώμα σας και στο έμβρυο και εμποδίζει τη μήτρα σας να πιέζει το ήπαρ σας, το οποίο βρίσκεται στη δεξιά πλευρά σας. Αυτή η στάση είναι επίσης καλή για αυτούς που ροχαλίζουν. Όμως, με το να κοιμάστε σε εμβρυϊκή θέση που έχει κυρτωθεί πολύ σφιχτά μπορεί να περιορίσει την αναπνοή στο διάφραγμα σας.  Και μπορεί να σας αφήσει να αισθάνεστε λίγο πόνο το πρωί, ειδικά εάν έχετε αρθρίτιδα στις αρθρώσεις ή στην πλάτη σας. Αποτρέψτε αυτά τα δεινά ισιώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο το σώμα σας, αντί να πιέσετε το πηγούνι σας στο στήθος σας και να τραβήξετε τα γόνατά σας ψηλά. Μπορείτε επίσης να μειώσετε την πίεση στα ισχία σας τοποθετώντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας.

4.Κοιμάστε στο στομάχι σας

Το 7% των ενηλίκων επιλέγουν αυτή τη στάση, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε πόνο στην πλάτη και τον αυχένα, καθώς είναι δύσκολο να διατηρήσετε τη σπονδυλική σας στήλη σε ουδέτερη θέση. Επιπλέον, όσοι άνθρωποι κοιμούνται σε αυτή την στάση ασκούν πίεση στους μύες και τις αρθρώσεις τους, οδηγώντας πιθανώς σε μούδιασμα, μυρμήγκιασμα, πόνους και ερεθισμένα νεύρα. Είναι καλύτερο να προσπαθήσετε να επιλέξετε μια άλλη θέση, αλλά αν πρέπει να κοιμηθείτε στο στομάχι σας, δοκιμάστε να ξαπλώσετε στραμμένα προς τα κάτω για να διατηρήσετε τους επάνω αεραγωγούς ανοιχτούς – αντί με το κεφάλι σας στραμμένο προς τη μία πλευρά – με το μέτωπό σας στηριγμένο σε ένα μαξιλάρι για να αφήσετε χώρο να αναπνέετε.