dyo-logo-200

Έξύπνοι τρόποι αντιμετώπισης και πρόληψης της γρίπης

Η γρίπη υπάρχει εδώ και δεκαετίες, ίσως και αιώνες, αν και οι άνθρωποι έχουν μάθει να αναγνωρίζουν τις μεταλλάξεις της μόνο τις τελευταίες δύο ή τρεις δεκαετίες. Οι άνθρωποι τείνουν να δέχονται να υποκύπτουν στη γρίπη, ιδίως όταν αλλάζει η εποχή. Δεδομένου ότι πολλά από τα συμπτώματα, όπως η απώλεια της αίσθησης της όσφρησης και της γεύσης, ο υψηλός πυρετός, οι πονοκέφαλοι και οι πόνοι στο σώμα είναι παρόμοια με τον κορονοϊό, δεν θέλετε να θέσετε τους αγαπημένους σας ή τον εαυτό σας σε αδικαιολόγητο στρες. Μπορείτε να είστε προληπτικοί για την πρόληψη της γρίπης. Ο πραγματικά έξυπνος τρόπος είναι να ενισχύσετε την ανοσία σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να μειώσετε ριζικά τις πιθανότητες να αρρωστήσετε. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χτίσετε την ανοσία σας σε διάφορα είδη ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης της γρίπης, που αναφέρεται ως γρίπη, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Aims India.

Επαρκής ανάπαυση, ιδίως ύπνος

Πρέπει να δώσετε στο σώμα σας επαρκή χρόνο για να θεραπευτεί και να επαναφορτιστεί με ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ορίσετε μια ώρα για ύπνο και να την τηρήσετε. Συνήθως, δεν πρέπει να επιτρέπετε στην πίεση της εργασίας, στην κοινωνικοποίηση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στην τηλεόραση να σπάει το πρόγραμμά σας. Σημαίνει επίσης ότι πρέπει να κοιμάστε επτά με οκτώ ώρες κάθε βράδυ. Αυτό θα είναι εφικτό μόνο αν κρατήσετε το άγχος μακριά. Αυτό είναι ευκολότερο να το λέτε παρά να το κάνετε αυτές τις μέρες. Κάθε άνθρωπος έχει να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί κάποιο επίπεδο άγχους. Προσπαθήστε να εντάξετε λίγη γιόγκα και διαλογισμό στην καθημερινή σας ρουτίνα. Αυτό θα έχει μια ηρεμιστική επίδραση στο μυαλό και το σώμα σας. Να θυμάστε ότι είστε πιο επιρρεπείς σε ασθένειες, ιδίως σε λοιμώξεις, όταν είστε υπερβολικά πιεσμένοι και κουρασμένοι.

Αυξήστε το ποσοστό της φυσικής σας κατάστασης

Όταν είστε σε καλή φυσική κατάσταση, έχετε λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσετε. Επομένως, δημιουργήστε μια ρουτίνα που να χωράει άσκηση κάποιου είδους. Δεν χρειάζεται να κατευθυνθείτε αμέσως προς το γυμναστήριο. Ακόμα και ένας περίπατος το πρωί, το βράδυ ή μετά το δείπνο θα σας βοηθήσει πολύ. Μπορείτε να δοκιμάσετε να κάνετε μερικές ασκήσεις χαλάρωσης όταν επιστρέφετε από τη δουλειά ή να κάνετε μερικές ασκήσεις γιόγκα πριν από το πρωινό σας ντους. Αν ξέρετε να οδηγείτε ποδήλατο και ο χώρος εργασίας σας είναι αρκετά κοντά, θα μπορούσατε να πάτε με το ποδήλατο στο γραφείο. Αυτό θα έχει το διπλό πλεονέκτημα ότι δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον και θα ενισχύσει τη συνολική υγεία και τη φυσική σας κατάσταση. Αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η διακοπή του καπνίσματος και της κατανάλωσης αλκοόλ, θα βελτιώσουν επίσης τη συνολική σας υγεία.

Εμβολιαστείτε:

Ακολουθώντας την αρχή ότι η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία, εμβολιαστείτε. Ο εμβολιασμός είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός για όσους έχουν εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, είναι ηλικιωμένοι, παιδιά κάτω των πέντε ετών και μέλλουσες μητέρες.

Απολαύστε νόστιμα γεύματα με θρεπτικά τρόφιμα και ποτά

Μια ισορροπημένη διατροφή που ενσωματώνει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά εποχής, καθώς η φύση συμπληρώνει τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται σε κάθε συγκεκριμένη εποχή. Μετά τους μουσώνες, τα μήλα, οι ανανάδες και τα αχλάδια είναι άφθονα. Οι γκουάβες, οι μπανάνες και οι παπάγιες φυτρώνουν όλο το χρόνο. Αν θέλετε να έχετε φανταχτερά φρούτα, τα ακτινίδια, τα φρούτα δράκος, τα μήλα κρέμας, τα αβοκάντο και διάφορα είδη μούρων είναι μερικές από τις επιλογές σας. Θα προσθέσουν στην αισθητική και τη γεύση των γευμάτων σας όσο και θα προσφέρουν εξειδικευμένη διατροφή. Ενώ τα φυλλώδη λαχανικά θα πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια των μουσώνων και αμέσως μετά- τα πράσινα λαχανικά καθαυτά, όπως οι πικρές κολοκύθες, η κοκκοφοίνικα, οι πράσινες μπανάνες, οι πράσινες τσίλι, η πιπεριά, τα διάφορα είδη φασολιών και κολοκυθιών και άλλα θα πρέπει να αποτελούν μέρος του μενού σας. Βεβαιωθείτε ότι ενσωματώνετε επαρκή ποσότητα πρωτεϊνών μέσω φακών, ψαριών, αυγών, κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων όπως το τυρί και το βούτυρο.

Τα βότανα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Η τυπική ινδική κουζίνα ενσωματώνει βότανα όπως ο κουρκουμάς, η ρίγανη, το γαρύφαλλο, η κανέλα, ο κρόκος, το τζίντζερ και το σκόρδο – τα οποία είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Το νερό καρύδας, ο καφές και το τσάι, ιδιαίτερα το πράσινο τσάι, καθώς και τα αφεψήματα από φύλλα μέντας και άλλα βότανα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό σας και επιτρέπουν στο σώμα σας να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις. Να θυμάστε, υπάρχουν διάφορα είδη γρίπης που κάνουν το γύρο του κόσμου, εκ των οποίων η γρίπη των χοίρων (Η1Ν1) και η γρίπη των πτηνών έλαβαν σημαντικό βαθμό προσοχής στον Τύπο. Έτσι, το να κρατάτε τη γρίπη μακριά είναι πιο σημαντικό από ό,τι ίσως συνειδητοποιείτε.

Περιορίστε τη μετάδοση μέσω της απολύμανσης

Οι μεταδοτικές ασθένειες καταπολεμούνται καλύτερα με τον περιορισμό της μετάδοσης. Οι καλύτεροι τρόποι για να γίνει αυτό παραμένουν οι πανάρχαιες πρακτικές υγιεινής του τακτικού και έντονου πλυσίματος των χεριών με σαπούνι και νερό, της χρήσης χαρτομάντιλων μίας χρήσης όταν βήχετε ή φτερνίζεστε ή για να καθαρίσετε μια ρινική καταρροή, της αψεγάδιαστης καθαριότητας των επιφανειών που αγγίζονται συχνά, της απολύμανσης των χεριών και των διαφόρων επιφανειών, συμπεριλαμβανομένης της οθόνης αφής των smartphones, του ποντικιού, των πληκτρολογίων των φορητών υπολογιστών, και της αποφυγής στενής σωματικής επαφής με ένα μολυσμένο άτομο. Φοράτε μάσκα για να προστατευτείτε όταν βγαίνετε σε εξωτερικούς χώρους. Εάν έχετε μολυνθεί, κρατήστε απόσταση ασφαλείας από άλλους με τους οποίους πρέπει να έρθετε σε επαφή για να αποφύγετε τη μόλυνση τους. Εάν είναι δυνατόν, μείνετε στο σπίτι όταν αντιληφθείτε ότι έχετε κολλήσει κάποιο στέλεχος της γρίπης. Αυτό θα εξυπηρετήσει τον περιορισμό της εξάπλωσης της νόσου και θα σας βοηθήσει να αναρρώσετε γρηγορότερα. Διατηρήστε μια γενναιόδωρη προμήθεια από χαρτοπετσέτες, σαπούνια, απολυμαντικά για χρήση στα χέρια και στις επιφάνειες και χαρτομάντιλα.

Συμπτώματα και θεραπεία

Αν και η βουλωμένη μύτη και ο πονόλαιμος είναι κοινά συμπτώματα της γρίπης, μπορεί να υποφέρετε από πυρετό, έντονους πόνους, ναυτία και διάρροια. Μερικοί άνθρωποι εμφανίζουν ακόμη και εξανθήματα μπερδεύοντας τους φροντιστές της οικογένειας με τη σκέψη ότι μπορεί να πρόκειται για ιλαρά ή ανεμοβλογιά. Θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ένα αντιιικό και όχι με ένα αντιβιοτικό φάρμακο. Η θεραπεία θα πρέπει να ξεκινήσει εντός δύο ημερών από την εμφάνιση των συμπτωμάτων του ασθενούς. Ανεξάρτητα από το αν λαμβάνετε αντιικά φάρμακα ή όχι, πρέπει να πίνετε άφθονο χλιαρό νερό ανά ώρα. Αυτό θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε ταχύτερα από τη λοίμωξη και θα μειώσει την πιθανότητα επιπλοκών.


 

 


Η Health Editor Προτείνει:

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao