Ο ηλιόσπορος  παρέχει μια εξαιρετική πηγή υγιεινών λιπαρών, πρωτεϊνών, ακόμη και φυτικών ινών. Είναι επίσης γεμάτος με διάφορες βιταμίνες και μέταλλα, όπως η βιταμίνη Ε, ο σίδηρος και το μαγγάνιο. Ο πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά σπόρος είναι γνωστό ότι παρέχει μια σειρά από οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων.

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου στις καρδιακές παθήσεις είναι η υπέρταση ή η υψηλή αρτηριακή πίεση, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακά συμβάντα όπως η καρδιακή προσβολή και το εγκεφαλικό επεισόδιο. Όπως αποδεικνύεται, οι ηλιόσποροι μπορεί να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα επίπεδα της αρτηριακής σας πίεσης υπό έλεγχο, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Eat this, not that.

Σε προηγούμενο άρθρο σχετικά με τις επικίνδυνες παρενέργειες της υψηλής αρτηριακής πίεσης, η Cedrina Calder, MD, MSPH, και μέλος του συμβουλίου ιατρικών εμπειρογνωμόνων μας, αναφέρει: Η υπερβολική πίεση μπορεί να βλάψει τα αιμοφόρα αγγεία που τροφοδοτούν με αίμα την καρδιά και να προκαλέσει καρδιακή προσβολή. Η αύξηση της πίεσης μπορεί επίσης να κάνει την καρδιά να εργάζεται πιο σκληρά για να αντλήσει και να οδηγήσει σε καρδιακή ανεπάρκεια.

Πρόσθεσε επίσης ότι η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να βλάψει τα αιμοφόρα αγγεία που τροφοδοτούν με αίμα τον εγκέφαλο, γεγονός που μπορεί τελικά να προκαλέσει το σχηματισμό θρόμβων αίματος και να προκαλέσει εγκεφαλικό επεισόδιο. Τα αιμοφόρα αγγεία θα μπορούσαν επίσης να σχιστούν ως αποτέλεσμα της ύπαρξης πολύ υψηλών επιπέδων αρτηριακής πίεσης, γεγονός που θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε εγκεφαλικό επεισόδιο.

Οι ηλιόσποροι περιέχουν ένα ένζυμο που εμποδίζει τα αιμοφόρα αγγεία να συστέλλονται, το οποίο εν μέρει μπορεί να βοηθήσει τα αγγεία να χαλαρώσουν και να μειώσουν τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Επιπλέον, οι σπόροι περιέχουν μαγνήσιο, ένα μέταλλο που είναι γνωστό ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Αν δεν είστε οπαδός του πόσο τραγανοί είναι οι ηλιόσποροι ή αν πονάνε τα δόντια σας όταν τους μασάτε, μπορείτε να δοκιμάσετε το βούτυρο ηλίανθου. Μη χάσετε τα 10 βούτυρα ξηρών καρπών και σπόρων-κατατάσσονται με βάση την πρωτεΐνη για ιδέες σχετικά με το πώς μπορείτε να φάτε άλλους ξηρούς καρπούς και σπόρους με πιο απαλό (και κρεμώδες) τρόπο! Στη συνέχεια, φροντίστε να εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο για ακόμα περισσότερες υγιεινές συμβουλές.