Η δυσκοιλιότητα είναι ένα από τα πιο συχνά προβλήματα του πεπτικού συστήματος, είναι μια συχνή ασθένεια που μπορεί να  συμβεί σε όλα τα άτομα ανεξαρτήτως την ηλικία. Παρακάτω θα δείτε ποια είναι τα αίτια που προκαλούν την δυσκοιλιότητα και τις φυσικές θεραπείες που προτείνει η ιστοσελίδα Health Essential.

Τα αίτια που προκαλούν δυσκοιλιότητα

 

  • αφυδάτωση
  • ανεπαρκής κατανάλωση ινών στην διατροφή
  • παράλειψη ανάγκης για αφόδευση
  • έλλειψη σωματικής άσκησης
  • σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
  • αϋπνία και διάφορες ασθένειες
  • ξαφνικές αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως γήρανση και εγκυμοσύνη
  • φάρμακα όπως παυσίπονα, διουρητικά, υψηλής αρτηριακής πίεσης, για την θεραπεία της νόσου του Πάρκινσον και της κατάθλιψης
  • η δυσκοιλιότητα μπορεί να προκληθεί από σωματικό τραυματισμό και συστηματικές ασθένειες, όπως κατάσταση λοίμωξης από υψηλό πυρετό, μετεγχειρητική απώλεια αίματος, εγκεφαλικό επεισόδιο, διαβήτη, θυρεοειδή και τη νόσο του Πάρκινσον. Άλλοι λόγοι για δυσκοιλιότητα περιλαμβάνουν προβλήματα στο έντερο, για παράδειγμα, αλλοιώσεις του ορθού και του πρωκτού, ορθική και πρωκτική στένωση καθώς και εντερική απόφραξη ή εκκολπωματίτιδα.
  • σε παιδιά, η υπερβολική σίτιση χωρίς αρκετά υγρά, η αμέλεια χρήσης της τουαλέτας  τακτικά οδηγεί επίσης σε δυσκοιλιότητα.

 

13 φυσικές και σπιτικές θεραπείες

 

  1. Λεμόνι

Το λεμόνι ή πιο συγκεκριμένα ο χυμός λεμονιού είναι αποτελεσματικός και μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Το λεμόνι ΄΄καθαρίζει΄΄ το έντερο και βοηθάει στην  σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.  Στύψτε μισό λεμόνι και ρίξτε το χυμό του μέσα σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό. Μπορείτε να το πιείτε πριν το πρωινό σας ή και το απόγευμα. Θα σας ανακουφίσει από τον στομαχόπονο και  μπορείτε να το καταναλώνετε καθημερινά.

 

  1. Καστορέλαιο

Το καστορέλαιο μπορεί να βοηθήσει σε περίπτωση που δεν  μπορείτε να ενεργηθείτε στην τουαλέτα. Το καστορέλαιο διευκολύνει τα σπλάχνα σας να μαλακώσουν, έτσι ώστε τα σκληρά και στεγνά κόπρανα να βγαίνουν πιο εύκολα και να ανακουφιστείτε πιο γρήγορα. Ωστόσο, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε συνιστώμενη δόση, ρωτήστε τον γιατρό  ή τον φαρμακοποιό σας.

 

  1. Μαγειρική σόδα

Η μαγειρική σόδα είναι επίσης ένα πολύ καλό φυσικό συστατικό κατά της δυσκοιλιότητας, διότι είναι διττανθρακικό και επιτρέπει στον αέρα να περάσει από το στομάχι. Πάρτε 1/4 φλιτζανιού ζεστό νερό και  ανακατέψτε με ένα κουταλάκι γλυκού μαγειρική σόδα. Πιείτε γρήγορα για να ανακουφιστείτε.

 

4.Νερό

Η μεγαλύτερη κατανάλωση νερού σε καθημερινή βάση θα σας βοηθούσε να ανακουφιστείτε από την δυσκοιλιότητα.

 

  1. Σπόρος μάραθου

Οι σπόροι μάραθου είναι χρήσιμοι για να αντιμετωπίσετε πεπτικές διαταραχές και προβλήματα στο στομάχι. Πρέπει να βάλετε τους σπόρους μάραθου σε ένα φλιτζάνι και να τους στεγνώσετε. Επίσης, πρέπει να συνθλίβονται και μετά να κοσκινίζονται ως μείγμα. Μετά από αυτό, αποθηκεύστε τη σκόνη σε ένα βάζο και πιείτε μισή κουταλιά της σούπας με ζεστό νερό καθημερινά.

 

6.Γκούαβα

Το φρούτο γκουάβα  είναι άλλη μια εξαιρετική θεραπεία για την δυσκοιλιότητα. Η ίνα του πολτού  είναι πολύ διαλυτική ενώ οι ίνες των σπόρων είναι αδιάλυτες. Λειτουργούν ως εξαιρετικοί παράγοντες για την εκκαθάριση των εντέρων σας. Αλλά δεν πρέπει να καταναλώνετε πάρα πολλά.

 

7.Σταφίδες

Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε ίνες και λειτουργούν ως καθαρτικά. Μουλιάστε μια χούφτα σταφίδες για μια νύχτα. Στη συνέχεια, καταναλώστε τις χωρίς να έχετε φάει κάτι άλλο το πρωί.

 

8.Λιναρόσπορος

Προσθέστε  λιναρόσπορο στα δημητριακά σας στο πρωινό σας αφού τα σπάσετε ή τα μουλιάσετε σε ζεστό νερό. Είναι απλά καλό για την υγεία και θα σαςα ανακουφίσουν  για τους πόνους στο στομάχι.

 

  1. Σπανάκι

Το σπανάκι είναι ένα καλό τρόφιμο για να  καθαρίσετε τις εντερικές οδούς σας. 100 ml χυμού σπανάκι σε συνδυασμό  με ζεστό νερό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα του εντέρου σας.

 

  1. Πορτοκάλι

Τα πορτοκάλια δεν είναι μόνο πλούσια σε κιτρικό οξύ αλλά έχουν και φυσικές ιδιότητες για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Καταναλώστε μερικά πορτοκάλια μια φορά το πρωί και μια το βράδυ  χωρίς να ξεφλουδίσετε τα άσπρα νήματα.

 

  1. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Θα πρέπει να αποφεύγετε  τρόφιμα όπως λευκή ζάχαρη, αλεύρι, τυρί και άλλα προϊόντα του γαλακτοκομικού προϊόντος. Τα κονσερβοποιημένα  τρόφιμα πρέπει επίσης να αποφεύγονται.

  1. Γυμναστική

Αν αθλείστε περισσότερο τότε θα αποφύγετε τα προβλήματα της δυσκοιλιότητας. Εάν κάνετε  μια καθιστική ζωή, τα έντερα σας θα γίνουν αδύναμα και θα σας δημιουργήσουν πεπτικά προβλήματα.  Ασχοληθείτε με το τζόκινγκ, κολύμπι, περπάτημα κτλ. Και θα δείτε ότι θα αντιμετωπίσετε καλύτερα  όλα αυτά τα προβλήματα .

 

  1. Σωστή διατροφή

Η κατανάλωση φυτικών ινών και οι μεγάλες ποσότητες νερού θα σας βοήσουν να απαλλαχτείτε από την δυσκοιλιότητα. Ο λόγος για τον οποίο πρέπει να τρώτε πολλές τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως λαχανικά και φρούτα, όσπρια, δημητριακά, ξηρούς καρπούς και σπόρους είναι ότι οι διαλυτές ίνες σε αυτά τα τρόφιμα βοηθούν να ενεργηθείτε πιο γρήγορα. Η λήψη περισσότερων τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και βιταμίνες, όπως ξηροί καρποί, γλυκοπατάτες, παπάγια, μπανάνες, λάχανο, κολοκύθα, βλαστός φασολιών κ.ο.κ., όχι μόνο ικανοποιεί τις διατροφικές ανάγκες του σώματος, αλλά διασφαλίζει επίσης καλές καθαρτικές ιδιότητες, βελτιώνει την περισταλτικότητα του εντέρου, προσλαμβάνει  και ανακουφίζει από την δυσκοιλιότητα. Οι ίνες  διεγείρουν την κίνηση του εντέρου και κρατάνε νερό για αποφευχθεί η κόλληση ξηρών κοπράνων στο παχύ έντερο.

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα από τα πιο συχνά προβλήματα του πεπτικού συστήματος, είναι μια συχνή ασθένεια που μπορεί να  συμβεί σε όλα τα άτομα ανεξαρτήτως την ηλικία. Παρακάτω θα δείτε ποια είναι τα αίτια που προκαλούν την δυσκοιλιότητα και τις φυσικές θεραπείες που προτείνει η ιστοσελίδα Health Essential.

Τα αίτια που προκαλούν δυσκοιλιότητα

  • αφυδάτωση
  • ανεπαρκής κατανάλωση ινών στην διατροφή
  • παράλειψη ανάγκης για αφόδευση
  • έλλειψη σωματικής άσκησης
  • σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
  • αϋπνία και διάφορες ασθένειες
  • ξαφνικές αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως γήρανση και εγκυμοσύνη
  • φάρμακα όπως παυσίπονα, διουρητικά, υψηλής αρτηριακής πίεσης, για την θεραπεία της νόσου του Πάρκινσον και της κατάθλιψης
  • η δυσκοιλιότητα μπορεί να προκληθεί από σωματικό τραυματισμό και συστηματικές ασθένειες, όπως κατάσταση λοίμωξης από υψηλό πυρετό, μετεγχειρητική απώλεια αίματος, εγκεφαλικό επεισόδιο, διαβήτη, θυρεοειδή και τη νόσο του Πάρκινσον. Άλλοι λόγοι για δυσκοιλιότητα περιλαμβάνουν προβλήματα στο έντερο, για παράδειγμα, αλλοιώσεις του ορθού και του πρωκτού, ορθική και πρωκτική στένωση καθώς και εντερική απόφραξη ή εκκολπωματίτιδα.
  • σε παιδιά, η υπερβολική σίτιση χωρίς αρκετά υγρά, η αμέλεια χρήσης της τουαλέτας  τακτικά οδηγεί επίσης σε δυσκοιλιότητα.

 

13 φυσικές και σπιτικές θεραπείες

1.Λεμόνι

Το λεμόνι ή πιο συγκεκριμένα ο χυμός λεμονιού είναι αποτελεσματικός και μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Το λεμόνι ΄΄καθαρίζει΄΄ το έντερο και βοηθάει στην  σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.  Στύψτε μισό λεμόνι και ρίξτε το χυμό του μέσα σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό. Μπορείτε να το πιείτε πριν το πρωινό σας ή και το απόγευμα. Θα σας ανακουφίσει από τον στομαχόπονο και  μπορείτε να το καταναλώνετε καθημερινά.

2.Καστορέλαιο

Το καστορέλαιο μπορεί να βοηθήσει σε περίπτωση που δεν  μπορείτε να ενεργηθείτε στην τουαλέτα. Το καστορέλαιο διευκολύνει τα σπλάχνα σας να μαλακώσουν, έτσι ώστε τα σκληρά και στεγνά κόπρανα να βγαίνουν πιο εύκολα και να ανακουφιστείτε πιο γρήγορα. Ωστόσο, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε συνιστώμενη δόση, ρωτήστε τον γιατρό  ή τον φαρμακοποιό σας.

3.Μαγειρική σόδα

Η μαγειρική σόδα είναι επίσης ένα πολύ καλό φυσικό συστατικό κατά της δυσκοιλιότητας, διότι είναι διττανθρακικό και επιτρέπει στον αέρα να περάσει από το στομάχι. Πάρτε 1/4 φλιτζανιού ζεστό νερό και  ανακατέψτε με ένα κουταλάκι γλυκού μαγειρική σόδα. Πιείτε γρήγορα για να ανακουφιστείτε.

4.Νερό

Η μεγαλύτερη κατανάλωση νερού σε καθημερινή βάση θα σας βοηθούσε να ανακουφιστείτε από την δυσκοιλιότητα.

5.Σπόρος μάραθου

Οι σπόροι μάραθου είναι χρήσιμοι για να αντιμετωπίσετε πεπτικές διαταραχές και προβλήματα στο στομάχι. Πρέπει να βάλετε τους σπόρους μάραθου σε ένα φλιτζάνι και να τους στεγνώσετε. Επίσης, πρέπει να συνθλίβονται και μετά να κοσκινίζονται ως μείγμα. Μετά από αυτό, αποθηκεύστε τη σκόνη σε ένα βάζο και πιείτε μισή κουταλιά της σούπας με ζεστό νερό καθημερινά.

6.Γκούαβα

Το φρούτο γκουάβα  είναι άλλη μια εξαιρετική θεραπεία για την δυσκοιλιότητα. Η ίνα του πολτού  είναι πολύ διαλυτική ενώ οι ίνες των σπόρων είναι αδιάλυτες. Λειτουργούν ως εξαιρετικοί παράγοντες για την εκκαθάριση των εντέρων σας. Αλλά δεν πρέπει να καταναλώνετε πάρα πολλά.

7.Σταφίδες

Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε ίνες και λειτουργούν ως καθαρτικά. Μουλιάστε μια χούφτα σταφίδες για μια νύχτα. Στη συνέχεια, καταναλώστε τις χωρίς να έχετε φάει κάτι άλλο το πρωί.

8.Λιναρόσπορος

Προσθέστε  λιναρόσπορο στα δημητριακά σας στο πρωινό σας αφού τα σπάσετε ή τα μουλιάσετε σε ζεστό νερό. Είναι απλά καλό για την υγεία και θα σαςα ανακουφίσουν  για τους πόνους στο στομάχι.

9.Σπανάκι

Το σπανάκι είναι ένα καλό τρόφιμο για να  καθαρίσετε τις εντερικές οδούς σας. 100 ml χυμού σπανάκι σε συνδυασμό  με ζεστό νερό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα του εντέρου σας.

10.Πορτοκάλι

Τα πορτοκάλια δεν είναι μόνο πλούσια σε κιτρικό οξύ αλλά έχουν και φυσικές ιδιότητες για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Καταναλώστε μερικά πορτοκάλια μια φορά το πρωί και μια το βράδυ  χωρίς να ξεφλουδίσετε τα άσπρα νήματα.

11.Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Θα πρέπει να αποφεύγετε  τρόφιμα όπως λευκή ζάχαρη, αλεύρι, τυρί και άλλα προϊόντα του γαλακτοκομικού προϊόντος. Τα κονσερβοποιημένα  τρόφιμα πρέπει επίσης να αποφεύγονται.

12.Γυμναστική

Αν αθλείστε περισσότερο τότε θα αποφύγετε τα προβλήματα της δυσκοιλιότητας. Εάν κάνετε  μια καθιστική ζωή, τα έντερα σας θα γίνουν αδύναμα και θα σας δημιουργήσουν πεπτικά προβλήματα.  Ασχοληθείτε με το τζόκινγκ, κολύμπι, περπάτημα κτλ. Και θα δείτε ότι θα αντιμετωπίσετε καλύτερα  όλα αυτά τα προβλήματα .

13.Σωστή διατροφή

Η κατανάλωση φυτικών ινών και οι μεγάλες ποσότητες νερού θα σας βοήσουν να απαλλαχτείτε από την δυσκοιλιότητα. Ο λόγος για τον οποίο πρέπει να τρώτε πολλές τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως λαχανικά και φρούτα, όσπρια, δημητριακά, ξηρούς καρπούς και σπόρους είναι ότι οι διαλυτές ίνες σε αυτά τα τρόφιμα βοηθούν να ενεργηθείτε πιο γρήγορα. Η λήψη περισσότερων τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και βιταμίνες, όπως ξηροί καρποί, γλυκοπατάτες, παπάγια, μπανάνες, λάχανο, κολοκύθα, βλαστός φασολιών κ.ο.κ., όχι μόνο ικανοποιεί τις διατροφικές ανάγκες του σώματος, αλλά διασφαλίζει επίσης καλές καθαρτικές ιδιότητες, βελτιώνει την περισταλτικότητα του εντέρου, προσλαμβάνει  και ανακουφίζει από την δυσκοιλιότητα. Οι ίνες  διεγείρουν την κίνηση του εντέρου και κρατάνε νερό για αποφευχθεί η κόλληση ξηρών κοπράνων στο παχύ έντερο.