Τα βότανα όχι μόνο κάνουν τα φαγητά μας νοστιμότερα αλλά έχουν και πολλά οφέλη στον οργανισμό μας. Το συγκεκριμένο άρθρο του Bold Sky, αναφέρει τα 9 καλύτερα μπαχαρικά και βότανα που κάνουν καλό στον εγκέφαλο.

1.Φασκόμηλο

Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2003 στο περιοδικό  Pharmacology, Biochemistry και Behaviour,αποκαλύφθηκε ότι το φασκόμηλο έχει ιδιότητες που ενδυναμώνουν την μνήμη. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Evidence Based Complementary and Alternative Medicine έδειξε ότι το φασκόμηλο είναι ευεργετικό για τους ασθενείς με Αλτσχάιμερ. Το φασκόμηλο περιλαμβάνει καρνοσικό οξύ το οποίο αποτρέπει τη βλάβη εγκεφαλικών κυττάρων που προκαλούνται από τις ελεύθερες  ρίζες. Διεγείρει την παραγωγή της ισχυρής αντιοξειδωτικής γλουταθειόνης, η οποία βοηθά στη θεραπεία εγκεφαλικών προβλημάτων όπως ο αυτισμός, το Αλτσχάιμερ και άλλα.

Δοκιμάστε να προσθέσετε φασκόμηλο σε ψητό κοτόπουλο, σάλτσα ντομάτας, σούπα και μπορείτε επίσης να καταναλώσετε φασκόμηλο με τη μορφή τσαγιού.

2.Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς περιέχει την κουρκουμίνη η οποία έχει  αντιοξειδωτικές  και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Έρευνες έδειξαν ότι είναι ωφέλιμο για την ενίσχυση της υγείας του εγκεφάλου και προστατεύει από το να πάθετε τη νόσο του Αλτσχάιμερ  καθαρίζοντας τον εγκέφαλο από βήτα-αμυλοειδές, ένα πρωτεϊνικό θραύσμα που σχηματίζεται στον εγκέφαλο.

3.Ασβαγκάντα

Η ασβαγκάντα είναι ένα βότανο της Αγιουβέρδα που είναι γνωστό ότι ενισχύει τον εγκέφαλο και αποτρέπει την νόσο του Αλτσχάιμερ. Αναστέλλει το σχηματισμό πλακών β-αμυλοειδούς και μειώνει το οξειδωτικό στρες που συμβάλλει στην ανάπτυξη του Αλτσχάιμερ.

4.Μελισσόχορτο ή κιτροβάλσαμο

Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2003 στο περιοδικό  Neurology, Neurosurgery and Psychiatry έδειξε ότι οι ασθενείς με ήπια  έως μέτρια συμπτώματα της νόσου Αλτσχάιμερ που κατανάλωσαν εκχυλίσματα  μελισσόχορτου ή κιτροβάλσαμου για 4 μήνες παρουσίασαν μια σημαντική βελτίωση στην γνωστική λειτουργία. Το συγκεκριμένο βότανο έχει αντιοξειδωτικά που είναι γνωστά για την ενδυνάμωση της καλής εγκεφαλικής λειτουργίας.

5.Δενδρολίβανο

Το δενδρολίβανο περιέχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ενώσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση των βλαβών των ελεύθερων ριζών στα εγκεφαλικά κύτταρα. Περιέχει καρνοσικό οξύ, ένα ισχυρό φυτοχημικό που προστατεύει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές καταστάσεις όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ.

6.Θυμάρι

Το θυμάρι είναι ένα μπαχαρικό που περιέχει ευεργετικά έλαια που βοηθούν στην αύξηση των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και ειδικά του DHA (εικοσιδυαεξανικό οξύ) που προστατεύει τον εγκέφαλο από την άνοια και την νόσο του Αλτσχάιμερ.

7.Κανέλα

Η κανέλα περιέχει δυο ενώσεις που ονομάζονται κινναμαλδεΰδη και επικατεχίνη, που αποτρέπει την ανάπτυξη της πρωτεΐνης tau που οι ερευνητές πιστεύουν ότι είναι η αιτία της νόσου Αλτσχάιμερ. Η πρωτεΐνη Tau σχηματίζει συστάδες στον εγκέφαλο και οι ενώσεις που έχει η κανέλα, έχει αποδειχθεί ότι αποτρέπουν το σχηματισμό αυτών των συσσωματωμάτων.

8.Τζίνγκο Μπιλόμπα (Ginkgo biloba)

Το Τζίνγκο Μπιλόμπα χρησιμοποιείτε ως θεραπεία για την άνοια και την βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας με το να τονώνει την κυκλοφορία του αίματος και να προωθεί την ροή του αίματος στον εγκέφαλο.

9. Χαμομήλι

Σύμφωνα με ιατρικούς εμπειρογνώμονες, το χαμομήλι περιέχει λουτεολίνη, η οποία είναι μια ουσία που έχει ανακαλυφθεί ότι μειώνει τις φλεγμονώδεις αντιδράσεις στον εγκέφαλο. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ και της νόσου του Πάρκινσον.

Σημείωση: Εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα υγείας, σας συνιστούμε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού συμπεριλάβετε οποιοδήποτε από τα  βότανα ή τα μπαχαρικά στη διατροφή σας.