Οι ορμονικές αλλαγές,  η ίδια η εγκυμοσύνη επηρεάζει την ψυχική υγεία της γυναίκας, προκαλώντας άγχος, κατάθλιψη, θυμό, μεταβολές στη διάθεση κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης είναι πολύ σημαντικό να φροντίζετε την υγεία σας.

Μέσα στην πανδημία του COVID 19, ολόκληρο το έθνος βρίσκεται σε lockdown και εξετάζοντας την τρέχουσα κατάσταση των αυξανόμενων περιπτώσεων, η κατάσταση είναι πιθανό να συνεχιστεί. Ενώ οι περισσότεροι επαγγελματίες εργάζονται  από το σπίτι, η έλλειψη του περιβάλλοντος εργασίας μπορεί επίσης να οδηγήσει σε κατάθλιψη και άγχος. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση είναι το μόνο αποδεδειγμένο μέτρο για να σπάσει την αλυσίδα των λοιμώξεων στην παρούσα κατάσταση, οι άνθρωποι πρέπει επίσης να διατηρηθούν σε γόνιμες δραστηριότητες για να διατηρήσουν την ψυχική τους υγεία, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Financial Express.

Οι έγκυες γυναίκες πρέπει να παραμείνουν θετικές και πρέπει να υπάρχει ισορροπία για συναισθηματική ευεξία. Οι σωστές διατροφικές συνήθειες με καλή θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή εξασφαλίζουν καλή φυσική υγεία. Η διατήρηση του περιβάλλοντος σας καθαρού και υγιεινού, σας προσφέρει θετικές επιδράσεις, διατηρώντας σας ενεργές και με κίνητρα.

Αντιμετώπιση Covid-19 και εγκυμοσύνης

Η τρέχουσα συνεχιζόμενη πανδημία COVID 19 άλλαξε τον τρόπο για όλους και οι έγκυες γυναίκες διατρέχουν επίσης τον ίδιο κίνδυνο μόλυνσης. Ενώ οι γυναικολόγοι διαχειρίζονται την προγεννητική φροντίδα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μέσω διαδικτυακών βιντεοσκοπήσεων, προκειμένου να περιορίσουν την έκθεση στον εξωτερικό κόσμο, ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να ακολουθούνται τα μέτρα ασφαλείας και προληπτικής.

Δημιουργήστε μια τακτική ρουτίνα καθημερινών δραστηριοτήτων.

Κάντε μια σταθερή καθημερινή ρουτίνα αποφύγετε να παρακολουθείτε συνεχώς τα κανάλια ειδήσεων και αντί αυτού να προσπαθείτε να τα παρακολουθείτε μόνο δύο φορές την ημέρα. Ψάξτε για κάποιο διαδικτυακό μάθημα, ανακαλύψτε ξανά τα χόμπι σας ή αποκτήστε μια νέα δεξιότητα. Η ανάγνωση βιβλίων για τη μητρότητα θα σας προσφέρει επίσης νέες ιδέες για να φροντίσετε τον εαυτό σας και να συνδεθείτε με το μωρό.

Η χαλάρωση και η φροντίδα θα βοηθήσουν

Επιστημονικά, ο διαλογισμός και η γιόγκα βοηθούν, οπότε κάντε το πρόγραμμα νωρίς το πρωί. Βελτιώνουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, αυξάνουν την παραγωγή θετικών ορμονών (ενδορφίνες) και μειώνουν το οξειδωτικό στρες. Συνδεθείτε καθημερινά με ένα μέλος της οικογένειας ή έναν φίλο (τηλεφωνική κλήση, βιντεοκλήση ή email).

Υγιεινή διατροφή και σωστός ύπνος

Η υγιεινή ισορροπημένη διατροφή και η σωματική δραστηριότητα πρέπει να είναι ο στόχος σας. Το άγχος ενεργοποιεί τα επινεφρίδια σας για να απελευθερώσουν κορτιζόλη, αυξάνοντας την όρεξή σας, το άγχος εμποδίζει επίσης τις ορμόνες πείνας, όπως η γκρελίνη, που ρυθμίζουν την όρεξή σας. Δυστυχώς, αυτή η πείνα που προκαλείται από άγχος μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες. Όταν είστε υπό πίεση, συχνά αισθάνεστε εκτός ελέγχου και συγκλονισμένοι – και αυτό μπορεί να διαταράξει τις διατροφικές σας συνήθειες. Επικεντρωθείτε στο πραγματικό ζήτημα, σκεφτείτε μακροπρόθεσμα και φροντίστε να έχετε ‘’καληνύχτα’’ (καλή υγιεινή ύπνου). Μετατρέψτε τον φόβο σας σε θάρρος, το δηλητήριο σε φάρμακο και ξεκλειδώστε τη συμπόνια και τη σοφία σας για να αποτρέψετε τις επιπτώσεις του στρες.

Εάν εξακολουθείτε να αισθάνεστε άγχος, σύγχυση ή κατάθλιψη, εξετάστε το ενδεχόμενο να κάνετε μια συνεδρία με ψυχολόγο στο Διαδίκτυο. Μια άλλη καλή είδηση είναι ότι ο ιός δεν έχουμε δει να διασχίζει τον πλακούντα και να επηρεάζει το μωρό (Δεν έχει αναφερθεί μέχρι στιγμής μεταπλαστική λοίμωξη ή κατακόρυφη μετάδοση). Μετά την γέννα μπορείτε να αναζητήσετε διαδικτυακά μαθήματα για φροντίδα νεογέννητων, συμβουλευτική γαλουχία και νέες ομάδες υποστήριξης για τη μαμά. Θυμηθείτε, είναι ένα φυσικό lockdown για όλους, όχι ένα ‘’κλείδωμα’’ του νου και της ψυχής σας, δεν είναι ένα ‘’κλείδωμα’’ βοήθειας, ελπίδας και καλοσύνης.

Ας μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τη νέα μας πραγματικότητα στο να είμαστε σε αυτήν την εικονική ζωή που περιλαμβάνει εικονική εργασία, εικονικές διαβουλεύσεις, μάθημα εικονικής άσκησης και εικονικές συναντήσεις οικογένειας και φίλων. Είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε λυπημένοι, αγχωμένοι και φοβισμένοι σε μια τέτοια κρίση.

Photos by Pexels