dyo-logo-200

Χαλούμι: Πόσο υγιεινό είναι;

Το χαλούμι είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, αλλά έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και λιπαρά. Ανακαλύψτε πώς μοιάζει ένα υγιεινό μέγεθος μερίδας και πώς μπορεί να ενταχθεί σε μια ισορροπημένη διατροφή, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας BBC Good Food.

Λίγες τροφές είναι πιο νόστιμες από το χαλούμι. Ως έθνος, δεν μπορούμε να χορτάσουμε αυτό το αλμυρό και ευπροσάρμοστο συστατικό, το οποίο μπορεί να καταναλωθεί σε φέτες ή κύβους, στη σχάρα, στο μπάρμπεκιου, τηγανητό ή ακόμα και ωμό. Μπορεί όμως αυτό το τυρί να ενταχθεί σε μια ισορροπημένη διατροφή και ποια θρεπτικά συστατικά περιέχει;

Τι είναι το χαλούμι;

Το χαλούμι είναι ένα τυρί που προέρχεται από την Κύπρο. Είναι ένα ημίσκληρο, μη ωριμασμένο, αλμυρό τυρί που μπορεί να παραχθεί από αγελαδινό, πρόβειο ή κατσικίσιο γάλα και έχει αρκετά αλμυρή γεύση. Το χαλούμι μπορεί να καταναλωθεί ωμό, αλλά είναι πραγματικά νόστιμο μαγειρεμένο – έχει υψηλό σημείο τήξης, γεγονός που το καθιστά εξαιρετικό για ψήσιμο στη σχάρα ή τηγάνισμα.

Για την παρασκευή του, το γάλα θερμαίνεται και προστίθεται πυτιά ή χορτοφαγική πυτιά. Μόλις κρυώσει, το τυρόπηγμα και ο ορός γάλακτος διαχωρίζονται με φυσικό τρόπο. Στη συνέχεια, το τυρόπηγμα αφήνεται να σταθεροποιηθεί, και στη συνέχεια πλένεται στον αρχικό ορό γάλακτος με λίγο αλάτι, και στη συνέχεια διατηρείται σε άλμη για να διατηρηθεί το τυρί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Τι διατροφικό προφίλ έχει το χαλούμι;

Ως τυρί, και μάλιστα κάπως αλμυρό, το χαλούμι έχει φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και αλάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του λίπους στο χαλούμι είναι κορεσμένο λίπος και μία

μερίδα μπορεί να παρέχει περίπου 2,4 γραμμάρια αλάτι, δηλαδή περίπου το 40% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης για ενήλικες. Ωστόσο, το χαλούμι είναι επίσης πλούσιο σε πρωτεΐνες, με την ίδια μερίδα να παρέχει 19 γραμμάρια ανά μερίδα, καθιστώντας το μια καλή επιλογή για χορτοφάγους (με μέτρο).

Διατροφικά, το χαλούμι είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, παρέχοντας το 70% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης για ενήλικες σε μία μερίδα. Το χαλούμι περιέχει επίσης ψευδάργυρο, σελήνιο, μαγνήσιο, βιταμίνη Α και πολλές από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao