Αυτό που τρώτε έχει σημασία! Όπως μας ενημερώνει η Αμερικανική Οδοντιατρική  Εταιρεία (American Dental Association). Ενώ οι σκληρές καραμέλες φαίνονται αβλαβείς,  τρώγοντας πάρα πολλές εκθέτετε τα δόντια στη ζάχαρη που να είναι επιβλαβής. Παράλληλα, οι σκληρές καραμέλες, θέτουν επίσης τα δόντια σας σε κίνδυνο, επειδή εκτός από τη ζάχαρη, μπορούν να προκαλέσουν οδοντιατρική κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όπως σπασμένο δόντι. Καλύτερη εναλλακτική λύση; Μασήστε τσίχλα χωρίς ζάχαρη.

Τα παγάκια δεν είναι για μάσημα

Θα εκπλαγείτε από το πόσο πολλοί πιστεύουν ότι ο πάγος είναι καλός για τα δόντια τους. Είναι τελικά κατασκευασμένο από νερό και δεν περιέχει ζάχαρη ή άλλα πρόσθετα. Αλλά το μάσημα σκληρών ουσιών μπορεί να αφήσει τα δόντια σας ευάλωτα σε οδοντιατρική κατάσταση έκτακτης ανάγκης και να καταστρέψει το σμάλτο.  Συμβουλή: Σπάστε τη συνήθεια και απολαύστε νερό σε υγρή μορφή.

Ελέγξετε την πρόσληψη των εσπεριδοειδών

Η αλήθεια είναι ότι οι συχνές εκθέσεις σε όξινα τρόφιμα μπορούν να διαβρώσουν το σμάλτο, καθιστώντας τα δόντια πιο ευαίσθητα στην αποσύνθεση με την πάροδο του χρόνου. Έτσι, παρόλο που ο χυμός λεμονιού μπορεί να μετατρέψει ένα απλό ποτήρι νερό σε ένα δροσιστικό ποτό, δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή για το στόμα σας. Τα κιτρικά φρούτα και οι χυμοί μπορούν επίσης να ερεθίσουν τις πληγές του στόματος. Φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό.

Ο καφές δεν είναι για όλους

Στη φυσική τους μορφή, ο καφές και το τσάι μπορούν να είναι υγιεινές επιλογές ποτών. Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να αντισταθούν στην προσθήκη ζάχαρης. Ο καφές με καφεΐνη και το τσάι μπορούν επίσης να στεγνώσουν το στόμα σας. Συχνά ποτά καφέ και τσαγιού μπορεί επίσης να λεκιάσουν τα δόντια σας. Φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό και προσπαθήστε να περιορίσετε τα πρόσθετα στο ελάχιστο.

Τα ‘’κολλώδη’’ τρόφιμα είναι ο χειρότερος εφιάλτης του στόματος σας

Όσον αφορά την επιλογή υγιεινών σνακ, πολλοί άνθρωποι βάζουν αποξηραμένα φρούτα στην κορυφή της λίστας. Αλλά πολλά αποξηραμένα φρούτα είναι κολλώδη. Τα κολλώδη τρόφιμα μπορούν να βλάψουν τα δόντια σας, καθώς τείνουν να παραμένουν στα δόντια περισσότερο από ό, τι άλλα είδη τροφίμων. Εάν τρώτε συχνά  αποξηραμένα φρούτα, φροντίστε να ξεπλένετε με νερό μετά ή να βουρτσίζετε και να ξεπλένετε προσεκτικά.

Μην καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα από πατατάκια

Δυστυχώς, τα πατατάκια γεμίζουν με άμυλο, το οποίο τείνει να παγιδεύεται στα δόντια σας. Εάν επιλέξετε να απολαύσετε σνακ όπως αυτά, προσέξτε ιδιαίτερα το βούρτσισμα εκείνη την ημέρα για να αφαιρέσετε όλα τα σωματίδια τροφίμων που μπορούν να οδηγήσουν σε συσσώρευση πλάκας.

Αντικαταστήστε την σόδα με το νερό

Όταν τρώτε ζαχαρούχα τρόφιμα ή πίνετε ζαχαρούχα ποτά για μεγάλα χρονικά διαστήματα, τα βακτήρια πλάκας χρησιμοποιούν αυτή τη ζάχαρη για να παράγουν οξέα που προσβάλλουν το σμάλτο σας, τη σκληρή επιφάνεια του δοντιού σας. Τα περισσότερα ανθρακούχα αναψυκτικά, συμπεριλαμβανομένης της σόδας διατροφής, είναι όξινα και επομένως, άσχημα για τα δόντια σας. Ποτά με καφεΐνη, όπως κόλα μπορούν επίσης να στεγνώσουν το στόμα σας. Εάν καταναλώνετε αναψυκτικά, προσπαθήστε να πίνετε μετά ένα ποτήρι νερό.

Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ

Το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση και ξηροστομία. Τα άτομα που πίνουν υπερβολικά, μπορεί να διαπιστώσουν ότι η ροή του σάλιου τους μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε φθορά των δοντιών και άλλες στοματικές λοιμώξεις όπως η ασθένεια των ούλων. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει επίσης τον κίνδυνο καρκίνου του στόματος.

Προσοχή με τα ενεργειακά ποτά

Ακούγονται υγιεινά, αλλά η ζάχαρη είναι το κορυφαίο συστατικό για πολλά αθλητικά και ενεργειακά ποτά. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής λέει ότι τα αθλητικά ποτά μπορεί να είναι χρήσιμα για νέους αθλητές που ασχολούνται με παρατεταμένες, έντονες σωματικές δραστηριότητες, αλλά περιττές στις περισσότερες περιπτώσεις. Πριν από την επόμενη γουλιά σας, ελέγξτε την ετικέτα για να βεβαιωθείτε ότι το ποτό της επιλογής σας έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Photos by Pexels