Φταίει η περίοδός σας, ή η υπερκατανάλωση τροφής, η δυσκοιλιότητα, το φαγητό με τροφές που προκαλούν αέρια, η κατάποση των γευμάτων σας ή ακόμα και όταν πίνετε με καλαμάκι – όλα αυτά μπορούν να προκαλέσουν φούσκωμα στην κοιλιά. Αλλά υπάρχουν και καλά νέα. Ακριβώς όπως κάποιες τροφές μπορεί να σας φουσκώσουν σαν «μπαλόνι» άλλες μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεφουσκώσετε, με φυσικό τρόπο. Ακολουθούν μερικά αποδεδειγμένα αποτελεσματικά κατά του φουσκώματος, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Eating Well.

Ακτινίδιο

Αυτό το μικρό πράσινο φρούτο περιέχει ένζυμα που βοηθούν στη διάσπαση της πρωτεΐνης, ώστε να μετακινείται πιο εύκολα μέσω του οργανισμού σας. Σε μια πρόσφατη, πολύ μικρή μελέτη, οι συμμετέχοντες που έφαγαν πολλά γεύματα με μπριζόλα και ακτινίδιο είχαν σημαντικά λιγότερο φούσκωμα από εκείνους που έφαγαν τα γεύματα με μπριζόλα χωρίς ακτινίδιο αργότερα.

Μπανάνες

Οι γυναίκες που έτρωγαν μια μπανάνα την ημέρα ανέφεραν λιγότερο φούσκωμα από εκείνες που έπιναν μόνο ένα ποτό με γεύση μπανάνας ή σκέτο νερό. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη: Η μπανάνα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, το οποίο βοηθά στην εξισορρόπηση του νατρίου και στην πρόληψη της κατακράτησης νερού που μπορεί να προέλθει από την κατανάλωση αλμυρών τροφών. Και οι φυτικές ίνες της μπανάνας μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα και όσο περισσότερο χέζετε, τόσο λιγότερο φουσκώνετε. Επιπλέον, οι μπανάνες (ειδικά οι πιο πράσινες) έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ανθεκτικό άμυλο, ένα είδος υδατάνθρακα που βοηθά στη διατήρηση υγιών βακτηρίων του εντέρου.

Παπάγια

Λίγες φρέσκες φέτες μετά από ένα μεγάλο γεύμα μπορεί να βοηθήσουν στην αποτροπή της φουσκωμένης κοιλιάς. Αυτό συμβαίνει επειδή οι παπάγιες έχουν παπαΐνη, ένα άλλο ένζυμο που διασπά την πρωτεΐνη στο πεπτικό σας σύστημα. Το τροπικό φρούτο καταπολεμά επίσης τις φλεγμονές, ακριβώς αυτό που χρειάζεται μια φουσκωμένη κοιλιά.

Τζίντζερ

Πιθανότατα γνωρίζετε ήδη ότι το τζίντζερ είναι μια εξαιρετική φυσική θεραπεία για τη ναυτία, τη ναυτία και πολλές άλλες παθήσεις. Αποδεικνύεται ότι αυτό το φυσικό καταπραϋντικό για το στομάχι μπορεί να βοηθήσει και στο φούσκωμα. Μελέτες δείχνουν ότι μειώνει το πρήξιμο και διεγείρει τους πεπτικούς μύες, διευκολύνοντας τη διέλευση των τροφών. Δοκιμάστε το βρασμένο σε ζεστό τσάι ή προσθέστε λίγο τριμμένο φρέσκο τζίντζερ σε ένα smoothie.

(Μια προειδοποίηση: Το τζίντζερ μπορεί να είναι ένα από τα αγαπημένα σας συστατικά: Αν και η τζίντζερ μπύρα που παρασκευάζεται με πραγματικό τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει άλλες παθήσεις της κοιλιάς, αυτή είναι μια φορά που ίσως θέλετε να την προσπεράσετε. Αν είστε ήδη φουσκωμένοι με γουργουρητά αέρια, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεστε είναι περισσότερες φυσαλίδες).

Μέντα

Αυτό το δημοφιλές βότανο μπορεί να αυξήσει την παραγωγή χολής από το συκώτι, βοηθώντας το σώμα σας να χωνέψει τις λιπαρές τροφές, ώστε να μπορούν να περάσουν από το στομάχι πιο γρήγορα. Ένα καταπραϋντικό φλιτζάνι τσάι μέντας μπορεί επίσης να χαλαρώσει τους πεπτικούς σας μύες, επιτρέποντας την διέλευση των παγιδευμένων αερίων.

Σπόροι μάραθου

Οι άνθρωποι σε πολλούς πολιτισμούς τσιμπολογούν σπόρους μάραθου μετά το γεύμα, και να γιατί: οι σπόροι μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των αερίων, να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή και να δράσουν ως φυσικό διουρητικό. Ορισμένες έρευνες υποδεικνύουν ότι ο μάραθος μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση του φουσκώματος από το Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.

Νερό

Μπορεί να νομίζετε ότι το νερό θα σας φουσκώσει περισσότερο, αλλά πιείτε το. Θα λάβετε την ενυδάτωση που χρειάζεται το σώμα σας για να χωνέψει τις τροφές, να αποβάλει την περίσσεια νατρίου -και, αν έχετε δυσκοιλιότητα, να σας βοηθήσει.

Ευτυχώς, τα περισσότερα φουσκώματα είναι αβλαβή. Ωστόσο, αν συνεχίζεται και έχετε εμετό, καούρα, ξαφνική απώλεια βάρους ή αίμα στα κόπρανά σας, ήρθε η ώρα να δείτε τον γιατρό σας.