Αν και ο καφές μπορεί να έχει πολλά οφέλη για την υγεία, δεν θέλουν όλοι να εξαρτώνται από αυτόν για να νιώθουν ξύπνιοι και ζωντανοί το πρωί. Εάν σκοπεύετε να σηκωθείτε και να κινηθείτε χωρίς καφέ, ακολουθούν ορισμένοι τρόποι για να ξεκινήσετε τη μέρα σας χωρίς να έχετε ένα φλιτζάνι στο χέρι. Ακολουθήστε αυτά τους τρόπους σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας του Glamour Magazine.

  1. Αφήστε να μπει φως. Προσπαθήστε να μην κλείνετε τα παντζούρια ή να  μην κατεβάζετε τα ρολά προτού πάτε για ύπνο ή άλλη μια εναλλακτική είναι να τα ανοίγετε και να τα ανεβάζετε νωρίς το πρωί όταν ξυπνάτε. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνετε τα επίπεδα σεροτονίνης  και σας παρέχει βιταμίνη D για να σας δώσει ενέργεια, αναφέρει ο ψυχίατρος  Dion Metzger, MD.
  2. Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη όταν ξυπνήσετε. Τα τρόφιμα με πολλές πρωτεΐνες, όπως τα αυγά και το ελληνικό γιαούρτι, χρειάζονται περισσότερο χρόνο από το πρωινό με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες για να διασπασθούν στο σώμα, πράγμα που σημαίνει ότι έχετε μια ώθηση και μεγαλύτερη διάρκεια ενέργειας,  τονίζει ο διαιτολόγος Rachael Link, MS, RD.
  3. Κινηθείτε! Πολλοί άνθρωποι μισούν την πρωινή γυμναστική ωστόσο, μπορείτε απλά να τεντωθείτε στο κρεβάτι σας για να μπορέσει η αντλία του αίματος να εξαπλωθεί σε όλο σας το σώμα; , συμβουλεύει ο ψυχοθεραπευτής  Terry Matlen, ACSW.  Αξίζει να το δοκιμάσετε!
  4. Ολοκληρώστε μικρές εκκρεμότητες. Εάν η έναρξη της εργασίας φαίνεται εντελώς συντριπτική χωρίς καφέ, μπορείτε πάντα να ξεκινήσετε τη μέρα σκουπίζοντας τα έπιπλά σας ή κάνοντας κάποια άλλη δουλειά στο σπίτι. Μόλις ολοκληρώσετε κάτι, όλα τα άλλα θα φαίνονται λίγο πιο εύκολα, λέει ο Matlen. Εάν ακόμη και να σηκωθείτε από το κρεβάτι, είναι αδύνατο, ελέγξτε τα email σας από το τηλέφωνό σας.
  5. Μασήστε τσίχλα. Μια έρευνα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι αποδίδουν καλύτερα στις εργασίες τους και αισθάνονται πιο ξύπνιοι αφότου μασάνε μια τσίχλα. Η τσίχλα μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να ξυπνήσετε.
  6. Πλυθείτε με κρύο νερό. Κάνοντας ένα κρύο ντους ή ακόμα και απλά το πλύσιμο του προσώπου σας με κρύο νερό μπορεί να σας βοηθήσει ,αναφέρει  η κλινική ψυχολόγος Lauren Costine, Ph.D. Το κρύο ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, το οποίο οδηγεί σε μεγαλύτερη εγρήγορση. Η κατανάλωση κρύου νερού μπορεί να έχει παρόμοιο αποτέλεσμα.
  7. . Βάλτε την αγαπημένη σας μουσική. Η μουσική απελευθερώνει ντοπαμίνη και σεροτονίνη, που σας κάνουν να αισθάνεστε πιο ενεργητικοί. Για να ξεκινήσετε αμέσως την ημέρα σας με αυτό το βοήθημα αφύπνισης, μπορείτε να κατεβάσετε μια εφαρμογή μουσικού ξυπνητηριού.