Οι πολλές ώρες στο γραφείο βάζουν τους εργαζόμενους στον πειρασμό να τρώνε ανθυγιεινά τρόφιμα και μερικές φορές να παραλείπουν γεύματα, αλλά είναι δυνατόν να ακολουθήσουν μια υγιεινή διατροφή με πέντε χρυσούς κανόνες, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Daily Sabah.

Πολλοί από εμάς δουλεύουμε σε γραφείο, πράγμα που σημαίνει ότι καθόμαστε μπροστά σε έναν υπολογιστή από τις 9 έως τις 5. Η έλλειψη κίνησης κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι αρκετά τρομερή, αλλά όταν συνδυάζεται με μια ανθυγιεινή διατροφή, τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά.

Ο έντονος επαγγελματικός ρυθμός και η πολύωρη εργασία επηρεάζουν αρνητικά τη διατροφή των ανθρώπων. Οι ακανόνιστες και ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες μπορεί να προκαλέσουν ασθένειες, όπως παχυσαρκία, διαβήτη, υψηλή χοληστερόλη, υπέρταση, μυοσκελετικά προβλήματα, δισκοκήλη και οστεοπόρωση.

Οι εργαζόμενοι στο γραφείο τείνουν να παραλείπουν γεύματα, ιδίως το πρωινό, ξεχνούν να τρώνε υγιεινά σνακ ή, ακόμη χειρότερα, τρώνε πρόχειρο φαγητό καθώς εργάζονται μπροστά στον υπολογιστή. Ναι, τα γραφεία μας είναι γεμάτα πειρασμούς με αυτούς τους αυτόματους πωλητές και τους ανθρώπους που μας προσφέρουν υπέροχα γλυκά.

Ετοιμάστε ένα υγιεινό πρωινό για το γραφείο

Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και επηρεάζει την απόδοσή μας στην εργασία. Εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα να πάρουν πρωινό στο σπίτι, οι άνθρωποι μπορούν να ξεκινήσουν τη μέρα τους τρώγοντας πρωινό στο γραφείο με υγιεινά τρόφιμα. Ωστόσο, τα τρόφιμα που φέρνουν στο γραφείο για να κόψουν την όρεξη, όπως τα κουλούρια και τα γλυκά, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και μπορεί να προκαλέσουν κόπωση ή υπνηλία. Αυτές οι τροφές προκαλούν ανισορροπία στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας, καθώς είναι λιπαρές και ανθυγιεινές. Ένα υγιεινό πιάτο πρωινού πρέπει να ετοιμάζεται με τρόφιμα όπως αυγά, τυρί, ελιές, πολύσπορο ψωμί, ντομάτες, αγγούρι και λαχανικά. Αν δεν υπάρχει χρόνος για ένα τέτοιο πρωινό, το τοστ που ετοιμάζεται με πολύσπορο ψωμί και λευκό τυρί με μια πλευρά φρούτων είναι μια υγιεινή επιλογή.

Μην περνάτε την ημέρα χωρίς σνακ

Ο πιο ξεχασμένος κανόνας διατροφής σε μια έντονη εργασιακή ατμόσφαιρα είναι το σνακ. Τα σνακ έχουν σημαντική θέση σε μια υγιεινή διατροφή. Προκειμένου να ενισχύσετε το μεταβολισμό σας και να σας δώσουν ενέργεια, θα πρέπει να τρώτε δύο σνακ μεταξύ μεσημεριανού και βραδινού γεύματος. Φρέσκα φρούτα, αποξηραμένα φρούτα, όπως ξηροί καρποί, φιστίκια και καρύδια, γάλα, γιαούρτι, παξιμάδια είναι ιδανικά για σνακ. Μπορείτε να τα έχετε στο συρτάρι σας ή στο ψυγείο του γραφείου. Αντί να τα καταναλώνετε όλα μαζί, θα πρέπει να τα τρώτε σε μικρές ποσότητες. Διατηρώντας πακέτα από αυτά τα σνακ στο αυτοκίνητο, την τσάντα ή την τσέπη σας θα σας αποτρέψει από το να παραλείψετε την ώρα του σνακ.

Εμπλουτίστε το γεύμα σας με διάφορες ομάδες τροφίμων

Είναι πραγματικά σημαντικό να μην παραλείπετε το μεσημεριανό γεύμα, ακόμη και αν η εργασία σας είναι πραγματικά πολυάσχολη. Αντί για βαριά και λιπαρά, τηγανητά φαγητά, θα πρέπει να καταναλώνετε ψητό, βραστό ή ψητό στο φούρνο κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή χορτοφαγικά πιάτα μαζί με όσπρια. Το μεσημεριανό γεύμα θα πρέπει να εμπλουτίζεται με σαλάτα, γιαούρτι, τζατζίκι. Και πάλι, το πολύσπορο ψωμί θα πρέπει να προτιμάται αντί του λευκού ψωμιού και οι μερίδες ρυζιού, σούπας και ζυμαρικών θα πρέπει να είναι ελεγχόμενες.

Αντί για απεριόριστο καφέ ή τσάι, πιείτε νερό με λεμόνι

Το τσάι και ο καφές καταναλώνονται συχνά τόσο πολύ κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν η καφεΐνη, η οποία βρίσκεται στο τσάι και τον καφέ, καταναλώνεται συχνά, προκαλεί αφυδάτωση και εμποδίζει την απορρόφηση του σιδήρου, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει εξασθένιση της συγκέντρωσης. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί επίσης να προκαλέσει πέτρες στα νεφρά. Δύο φλιτζάνια τουρκικού καφέ χωρίς ζάχαρη και πέντε ποτήρια τσάι είναι αρκετά μέσα στην ημέρα. Το νερό με λεμόνι μπορεί να προτιμάται αντί για τσάι ή καφέ κατά τη διάρκεια επαγγελματικών επισκέψεων, προκειμένου να διατηρείται η ενυδάτωση.

Δώστε σημασία στην κατανάλωση νερού για το μεταβολισμό

Η κατανάλωση άφθονου νερού την ημέρα είναι πολύ σημαντική. Η ημερήσια κατανάλωση νερού πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 2,5 και 3 λίτρων. Εάν διαπιστώνετε ότι δεν πίνετε αρκετό νερό την ημέρα, μπορείτε να προσθέσετε μια φέτα λεμόνι ή μερικά φύλλα μέντας στο νερό σας για να προσθέσετε γεύση και να ενισχύσετε την κατανάλωσή σας. Η κατανάλωση νερού συμβάλλει στην ενίσχυση του μεταβολισμού. Το να κάνετε σύντομους περιπάτους ή απλά να σηκώνεστε και να περπατάτε στο γραφείο είναι άλλοι τρόποι για να υποστηρίξετε το μεταβολισμό ενώ εργάζεστε σε μια δουλειά γραφείου.