Ξεκινάτε τη μέρα με ένα επίπεδο στομάχι, αλλά καθώς η ημέρα εξελίσσεται, αντιμετωπίζετε πρήξιμο στην κοιλιά σας και αρχίζετε να αισθάνεστε άβολα. Σύμφωνα με το Health24, το φούσκωμα συμβαίνει λόγω της περίσσειας αερίου στα έντερα. Υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες φουσκώματος, από υπερβολική κατανάλωση έως κατάποση αέρα, δυσκοιλιότητα, ορμονικές διακυμάνσεις, τροφικές αλλεργίες και IBS (Irritable Bowel Syndrome – Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου).

Είναι συνηθισμένο να συσχετίζεται το φούσκωμα με προφανείς ένοχους όπως λιπαρά, τηγανητά τρόφιμα, τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο που θα προκαλέσει κατακράτηση νερού ή συνήθως «αέρια» λαχανικά, όπως μπρόκολο και κουνουπίδι, ή όσπρια, όπως φασόλια.

Εάν αποφεύγατε τους προφανείς ενόχους αλλά εξακολουθείτε να αντιμετωπίζετε το φούσκωμα διαβάστε αυτό το άρθρο και δείτε τι άλλο μπορεί να σας προκαλεί το φούσκωμα.

1.Τρώτε πολύ γρήγορα

Ίσως να μην γνωρίζετε πόσο γρήγορα τρώτε. Αυτό σας προκαλεί να καταπίνετε  αέρα, ο οποίος παγιδεύεται στο έντερο. Και δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο όταν τρώτε γρήγορα μπορεί να σας προκαλέσει φούσκωμα. Όταν τρώτε βιαστικά, μπορεί να μην μασάτε σωστά το φαγητό σας και η πεπτική σας οδός να πρέπει να δουλέψει σκληρότερα για να επεξεργαστεί τα κομμάτια των άπεπτων τροφίμων όταν τρώτε πολύ γρήγορα και χωρίς σκέψη μπορεί να σας κάνει να τρώτε περισσότερο από ό, τι αντιλαμβάνεστε, κάτι που μπορεί επίσης να οδηγήσει σε φούσκωμα.

2.Επιλέγετε τρόφιμα χαμηλών λιπαρών

Νομίζετε ότι κάνετε τον εαυτό σας μια χάρη επιλέγοντας τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά,  όπως μπισκότα με χαμηλά λιπαρά, χωρίς ζάχαρη, καραμέλες ή σόδα. Δυστυχώς, αυτά δεν κάνουν πολλά για το πεπτικό σύστημα, καθώς τα τεχνητά γλυκαντικά σε αυτά τα προϊόντα μπορούν να προκαλέσουν φούσκωμα. Ο λόγος? Το σώμα σας μπορεί να δυσκολευτεί να επεξεργαστεί τεχνητά γλυκαντικά και μπορεί να παραμείνει εν μέρει ή πλήρως χωρίς πέψη, χρησιμεύοντας ως πλατφόρμα για τη ζύμωση βακτηρίων, που οδηγεί σε αέρια και φούσκωμα.

3.Μασάτε συχνά τσίχλα

Αυτό που μπορεί να είναι καλό για την αναπνοή και τα δόντια σας μπορεί να μην είναι τόσο καλό για το έντερο.  Καθώς μασάτε,  θα μπορούσατε να καταπιείτε αέρα, γεγονός που προκαλεί το πεπτικό σας σύστημα να παγιδεύει αέρια. Ορισμένες μάρκες τσίχλας περιέχουν επίσης τεχνητά γλυκαντικά, οδηγώντας σε περαιτέρω φούσκωμα.

4.Πίνετε πολύ καφέ

Δεν είναι πάντα αυτό που τρώτε, αλλά και αυτό που πίνετε μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστο φούσκωμα στην κοιλιά. Εάν συχνά απολαμβάνετε καπουτσίνο ή έχετε γάλα στον καφέ ή το τσάι σας, η λακτόζη στο γάλα μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε φούσκωμα εάν έχετε δυσανεξία.  Εάν απλά δεν μπορείτε να πιείτε τον καφέ σας χωρίς παφλασμό γάλακτος, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα φυτικό γάλα, όπως  γάλα αμυγδάλου ή σόγιας.

Εάν προτιμάτε τον μαύρο καφέ, αλλά εξακολουθείτε να φουσκώνετε, αυτό μπορεί να έχει κακές επιπτώσεις : Ο μαύρος καφές είναι ένα όξινο ρόφημα, το οποίο μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό στο στομάχι σας, οδηγώντας στην παραγωγή αερίου. Η προσθήκη ζάχαρης ή γλυκαντικού στον καφέ σας μπορεί να κάνει το φούσκωμα ακόμη χειρότερο. Λάβετε επίσης υπόψη την ποσότητα του καφέ που πίνετε, καθώς ο υπερβολικός καφές μπορεί να διεγείρει τα νεύρα του πεπτικού σας συστήματος, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα.

Εάν διαπιστώσετε ότι πίνετε πολύ καφέ, μειώστε την ποσότητα που πίνετε ή αντικαταστήστε τον καφέ σας με τσάι από βότανα.

5.Μπορεί να έχετε δυσανεξία στα τρόφιμα που δεν γνωρίζετε

Εάν δεν έχετε διαγνωστεί ποτέ με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου σημαντικές δυσανεξίες στα τρόφιμα, αλλά αισθάνεστε δυσφορία σε μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να είναι ένδειξη ότι κάτι στη διατροφή σας έχει αρνητική επίδραση στην πέψη σας.

 

 

 


Η Health Editor Προτείνει: