dyo-logo-200

4 σημάδια συναισθηματικής εξάντλησης

Όλοι μας εξαντλούμαστε συναισθηματικά κάποια στιγμή στη ζωή μας. Είναι φυσιολογικό να βιώνουμε μια υπερβολική δόση του ενός ή του άλλου συναισθήματος και να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες  και μόνο μέσα από αυτή την εμπειρία μπορούμε να δούμε πραγματικά την ομορφιά της ζωής. Όταν όμως η συναισθηματική εξάντληση μετατρέπεται σε μια διαρκή εμπειρία αρνητικών συναισθημάτων, δεν είναι πια υγιής, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Life Hack.

Τα συναισθήματα είναι οι κινητήριες δυνάμεις που χτίζουν τον χαρακτήρα μας και δίνουν γεύση στη ζωή μας. Όσο περισσότερο κατανοούμε τα συναισθήματα, τόσο καλύτερα μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε και να τα καλλιεργήσουμε. Η ικανότητα να αντιμετωπίζουμε και να καλλιεργούμε τα συναισθήματά μας και τα συναισθήματα των άλλων ονομάζεται συναισθηματική νοημοσύνη.

Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα αναγνώρισης των σημείων συναισθηματικής εξάντλησης. Είναι φυσικό να είμαστε συναισθηματικοί, να δείχνουμε συναισθήματα στον εαυτό μας και να τα μοιραζόμαστε και να τα εκφράζουμε στους άλλους. Αποτελεί κρίσιμο μέρος της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης του ατόμου.

Μπορούμε όμως πραγματικά να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματά μας με τρόπο ώστε να μην παγιδευόμαστε από αυτά – με τρόπο που να μην εξαντλούμαστε συναισθηματικά;

Nιώθετε πολύ γρήγορα και πολύ συχνά κουρασμένοι (σωματική εξάντληση)

Δεν είναι παρά φυσικό να εξαντλείστε σωματικά μετά την εκτέλεση σωματικής δραστηριότητας. Μετά από λίγη ξεκούραση, το σώμα ανακάμπτει, επαναφορτίζει τις δυνάμεις και αναπληρώνει την ενέργεια. Συνήθως, σε αυτή την κατάσταση, έχετε την αντοχή και την ανθεκτικότητα να απορροφήσετε πολλά από τα παρακάτω σημάδια. Όταν όμως η σωματική εξάντληση γίνει χρόνια, το σώμα δεν μπορεί να αναπληρώσει την ενέργειά του τόσο εύκολα. Τότε είναι που θα νιώσετε κόπωση.

Χάνετε το ενδιαφέρον σας για την ενασχόληση με τις καθημερινές δραστηριότητες

Η χρόνια κούραση έχει ως αποτέλεσμα μια διάθεση που εκφράζει αποθάρρυνση, απραξία, ενόχληση και απογοήτευση. Αυτά είναι σημάδια συναισθηματικής εξάντλησης -δεν δείχνετε κανένα κίνητρο, καμία ζωτικότητα για να ασχοληθείτε ή να εξερευνήσετε νέα πράγματα στη ζωή.

Αισθάνεστε λιγότερο ανεκτικοί στις (μακροχρόνιες) σχέσεις σας

Τα σημάδια συνεχούς πλήξης και ενόχλησης συνδέονται με μια τάση συμπεριφοράς που δείχνει αδιαφορία και σας κάνει λιγότερο ανεκτικούς στις σχέσεις σας. Τα σημάδια που αναφέρθηκαν παραπάνω δημιουργούν μια  ανυπομονησία, η οποία γρήγορα δημιουργεί θυμό, φθόνο, ακόμη και μίσος, όπου προκύπτει ακόμη μεγαλύτερη απογοήτευση από το γεγονός ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε τις σχέσεις σε κανένα επίπεδο.

Νιώθετε ανασφάλεια, ανικανότητα και αναξιότητα

Δημιουργείται η ανάγκη για απομόνωση και φτάνετε σε μια διάθεση όπου νιώθετε ανασφάλεια. Με αμφιβολίες και άγχος, αρχίζετε να αμφισβητείτε τις ικανότητές σας και η αυτοεκτίμησή σας βυθίζεται όλο και πιο χαμηλά. Το κοκτέιλ αυτών των συναισθημάτων και διαθέσεων δημιουργεί τόση σύγχυση, δυσαρέσκεια και θλίψη μέχρι το σημείο της πλήρους συναισθηματικής εξάντλησης – μια κατάσταση εξουθένωσης.

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao