dyo-logo-200

Vegan beauty: δεν είναι πια για λίγους…

Πριν από λίγα μόλις χρόνια δεν ήταν παρά μια περιθωριακή τάση στην ομορφιά. Σήμερα όμως το τοπίο έχει αλλάξει και τα καλλυντικά χωρίς συστατικά ζωικής προέλευσης, κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, πολλαπλασιάζοντας τις «ηθικές» επιλογές μας στην περιποίηση της επιδερμίδας και των μαλλιών.

Όταν ο Economist ανακήρυξε το 2019, Χρονιά των Vegan, ήδη το ¼ των millennials δήλωναν ότι είναι vegan ή vegetarians. Η παγκόσμια αυτή τάση, την οποία έχουν υιοθετήσει σταρ όπως η Μπιγιονσέ, η Αριάννα Γκράντε, η Μάιλι Σάιρους, ο Χοακίν Φίνιξ, η Νάταλι Πόρτμαν, η Τζέσικα Τσαστέιν, αλλά και πολιτικοί όπως ο Μπιλ Κλίντον, ήταν αναμενόμενο να αγγίξει και τα καλλυντικά. Για όσους άλλωστε ακολουθούν τις αρχές του βιγκανισμού, οι αγοραστικές τους συνήθειες δεν μπορεί παρά να συμβαδίζουν με τις προσωπικές τους αξίες, γι’ αυτό και απαιτούν κάθε τι που τρώνε, φορούν ή χρησιμοποιούν όχι απλώς να μην περιέχει συστατικά ζωικής προέλευσης αλλά και η παραγωγή του να διασφαλίζει τόσο την ηθική μεταχείριση των ζώων όσο και την προστασία του περιβάλλοντος.

Το μέλλον της βιομηχανίας ομορφιάς είναι vegan και cruelty free, επισημαίνουν οι ειδικοί- η αγορά των vegan καλλυντικών το 2025 εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 21 δις δολάρια!

Μεγάλοι όμιλοι (L’Oreal, Procter & Gamble, Estee Lauder, Coty κλπ.) που αντιπροσωπεύουν δεκάδες δημοφιλή beauty brands έχουν ήδη πάρει το μήνυμα και ανάμεσα στις δεσμεύσεις τους να περιορίσουν τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων τους στο κλίμα, το νερό, τη βιοποικιλότητα και τους φυσικούς πόρους του πλανήτη, το «ηθικό αποτύπωμα» των προϊόντων που παράγουν έχει πλέον εξίσου σημαντικό βάρος με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Πριν 4 χρόνια, όταν γράφαμε για τα vegan καλλυντικά , την τάση ακολουθούσαν λιγοστές ανεξάρτητες οι εταιρείες στο εξωτερικό, οι οποίες – με ελάχιστες εξαιρέσεις- δεν κυκλοφορούσαν στην Ελληνική αγορά. Σήμερα το τοπίο είναι εντελώς διαφορετικό. Δίπλα στα 100% vegan brands που έφτασαν φυσικά και στη χώρα μας, θα δούμε ότι οι κολοσσοί της βιομηχανίας καλλυντικών έχουν εντάξει στο portfolio τους, vegan σειρές περιποίησης, ενώ πολλές Ελληνικές εταιρείες, νέες και παλιότερες, αρχίζουν να αναγράφουν στη συσκευασία ενός προϊόντος ή στο τέλος της λίστας των συστατικών του, ότι είναι κατάλληλο για vegans- ας μην ξεχνάμε πως στα καλλυντικά χρειαζόμαστε ειδικές γνώσεις για να καταλάβουμε ποια συστατικά, εκτός από τα προφανή, είναι ζωικής προέλευσης και ποια όχι…

Καλλυντικά vegan: μια λίστα «χωρίς». Οι κρέμες προσώπου και σώματος, τα σαμπουάν, και τα προϊόντα μακιγιάζ, για να χαρακτηριστούν vegan, δεν πρέπει να περιέχουν ίχνος συστατικού ζωικής προέλευσης. Για παράδειγμα, αποκλείεται η χρήση πρώτων υλών όπως είναι το μέλι και το κερί μέλισσας, το αυγό και τα παράγωγα γάλακτος, η λανολίνη (λαμβάνεται από το λίπος του μαλλιού των προβάτων), η κερατίνη (προέρχεται από το μαλλί ή τα κεράτινα μέρη (οπλές, νύχια, φτερά) ζώων), η ζελατίνη (από οστά, αρθρώσεις και τένοντες χοίρων και βοοειδών) ή τα εκχυλίσματα από μετάξι και χαβιάρι. Τα συστατικά αυτά αντικαθίστανται εύκολα με άλλα, φυτικής προέλευσης ή και συνθετικά-προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, η χρήση τους αποκλείεται όχι γιατί δεν είναι ασφαλή για την επιδερμίδα, αλλά για καθαρά ηθικούς λόγους. Οι αυστηροί κανόνες του vegan beauty θέτουν έναν ακόμα περιορισμό: η καλλιέργεια και η επεξεργασία των φυτικών πρώτων υλών που εμπλουτίζουν τις συνθέσεις των προϊόντων, δεν θα πρέπει να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στα ζώα.

Πηγή: www.skingurus.gr

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao