Ένα από τα πράγματα που μας έχουν λείψει εν μέσω καραντίνας είναι η έξοδος για φαγητό. Αν ανυπομονείτε να ανοίξει η εστίαση για να ξαναπάτε στο αγαπημένο σας εστιατόριο, καλό είναι να έχετε στο μυαλό σας κάποιες βασικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τις υπερβολές. Ο Κλινικός διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc, Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Δημήτρης Γρηγοράκης, συμβουλεύει:

1.Πριν επιλέξετε το πιάτο σας από τον κατάλογο ρωτήστε τον σερβιτόρο πώς είναι μαγειρεμένο! Αποφύγετε οτιδήποτε γράφει σοτέ, πανέ, τηγανητό και αλά κρεμ.
Προτιμήστε πιάτα τα οποία είναι μαγειρεμένα στο γκριλ, ψητά στον φούρνο, στον ατμό ή βραστά.
2. Ανακαλύψτε τις «κρυμμένες» θερμίδες του καταλόγου! Περιγραφές όπως πανέ, γκρατινέ, κρεμώδης, με γέμιση τυριών, βουτύρου, τραγανό… υποδηλώνουν πολλά γραμμάρια λίπους και πολλές θερμίδες.
3. Επιλέξετε το σωστό μέγεθος μερίδας. Αποφύγετε τις super sized ή extra large μερίδες.
4. Μη διστάσετε να τροποποιήσετε την παραγγελία σας ιδιαίτερα ως προς τα συνοδευτικά και τη γαρνιτούρα. Μπορείτε να ζητήσετε χωριστά τη σος από τη σαλάτα ή το τυρί από τα ζυμαρικά, ώστε να ελέγξετε εσείς την ποσότητα που θα προσθέσετε. Επίσης, αντί για τηγανητές πατάτες ως γαρνιτούρα, ζητήστε λαχανικά.
5. Προσοχή στα… ορεκτικά! Σε πολλά εστιατόρια, με την άφιξή μας στο τραπέζι μάς προσφέρουν πλήθος από διαφορετικά είδη ψωμιού, κριτσίνια, παξιμαδάκια σε συνδυασμό με ελιές ή κάποιο ντιπ.
Ζητήστε από τον σερβιτόρο να μην τα αφήσει στο τραπέζι ή πάρτε μικρή ποσότητα από το καλαθάκι και επιστρέψτε το.
6. Μακαρόνια και πίτσα… Προτιμήστε κόκκινη σάλτσα με θαλασσινά, πίτσα με λεπτή ζύμη και περισσότερα λαχανικά, όπως μανιτάρια, πιπεριές, ντομάτα κ.λπ. και ελαττώστε όσο γίνεται τα αλλαντικά.
7. Επιδόρπιο. Τα φρέσκα φρούτα αποτελούν την καλύτερη επιλογή και πλέον υπάρχουν ως επιδόρπιο στα περισσότερα εστιατόρια, αλλά και αλυσίδες fast food. Αν τελικά υποκύψετε σε ένα cheesecake ή σε ένα σουφλέ σοκολάτας, τουλάχιστον μοιραστείτε το με την παρέα σας.
8. Επιλέξτε μέρος με πολύ φως! Σύμφωνα με σχετική μελέτη, όσοι τρώνε στα σκοτεινά είχαν μεγαλύτερη επιθυμία για περισσότερο φαγητό και για επιδόρπιο.
9. Όλες οι σαλάτες δεν είναι light. Πολλές σαλάτες σε εστιατόρια περιέχουν κρουτόν (που συνηθως είναι τηγανητά), μαγιονέζα, τριμμένο τυρί, σάλτσες με αρκετό ελαιόλαδο, αλλαντικά. Φυσικά όλα αυτά ανεβάζουν τις θερμίδες! Προτιμήσετε απλές σαλάτες, που έχουν μόνο λαχανικά και ζητήσετε χωριστά το ελαιόλαδο, ώστε να ελέγξετε την ποσότητα καλύτερα.

Επιμέλεια: Νεκταρία Καρακώστα, Δημοσιογράφος Υγείας