dyo-logo-200

Τι είναι τελικά η βιώσιμη διατροφή και πως συσχετίζεται με την προστασία του περιβάλλοντος;

Είναι τα τρόφιμά μας βιώσιμα; Πρόκειται για ένα κρίσιμο ερώτημα που έχει γίνει κοινό καθώς οι άνθρωποι αρχίζουν να εξετάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες και τις επιπτώσεις της επεξεργασίας τροφίμων στο περιβάλλον. Σήμερα, τα τρόφιμα ευθύνονται για το 25% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας National Cleantech Conference and Exhibition.

Τα τρόφιμα που τρώτε έχουν επίσης αντίκτυπο στα συστήματα γης και νερού. Το 70% του νερού που λαμβάνεται από λίμνες και ποτάμια γλυκού νερού χρησιμοποιείται για τη γεωργία. Η γεωργική βιομηχανία προκαλεί το 60% της αποψίλωσης των δασών, καθαρίζοντας τη γη για καλλιέργεια. Επομένως, το ερώτημα είναι πώς είναι δυνατόν να τρώμε με βιώσιμο τρόπο;

Τι ακριβώς είναι η Βιώσιμη Διατροφή;

Η βιώσιμη διατροφή περιλαμβάνει την επιλογή τροφίμων που είναι υγιεινά για το σώμα μας και το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει τρόφιμα που παρέχουν μια ισορροπημένη διατροφή για τον οργανισμό αλλά και διευκολύνουν τη διατήρηση του περιβάλλοντος. Πρόκειται για τρόφιμα που καλλιεργούνται και επεξεργάζονται με τρόπο που δεν βλάπτει το περιβάλλον και δεν θέτει σε κίνδυνο την ικανότητά του να καλύψει τις ανάγκες των μελλοντικών γενεών.

Σύμφωνα με την Επιτροπή EAT-Lancet 2019 για την υγιεινή διατροφή, τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται μια παγκόσμια στροφή προς τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως τα όσπρια, τα φρούτα, τα δημητριακά και τα λαχανικά. Η στροφή από τα επεξεργασμένα τρόφιμα αποσκοπεί στο να συμβάλει στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της παραγωγής τροφίμων στο περιβάλλον, στη μείωση των ασθενειών που σχετίζονται με τα τρόφιμα και στην επιμήκυνση της διάρκειας ζωής των ανθρώπων.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η βιώσιμη διατροφή δημιουργεί κυματισμούς στην παραγωγή και τη μεταποίηση των καλλιεργειών που προκαλούνται από την αλλαγή των καθιερωμένων δυνάμεων της αγοράς και της καταναλωτικής ζήτησης. Καθώς οι άνθρωποι στρέφονται από τα τρόφιμα που καλλιεργούνται με μη βιώσιμες στρατηγικές, ολόκληρη η γραμμή παραγωγής αναγκάζεται να υιοθετήσει βιώσιμες λειτουργίες.

Συμβουλές για βιώσιμη διατροφή

Τρώτε διαφορετικά είδη τροφίμων

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διατροφή πολλών ανθρώπων βασίζεται σε λίγα μόνο είδη φαγητών που περιορίζουν τα θρεπτικά συστατικά που μπορούν να πάρουν από το φαγητό τους. Ωστόσο, μπορείτε εύκολα να λάβετε περισσότερα θρεπτικά συστατικά διαφοροποιώντας τα τρόφιμα που τρώτε. Για παράδειγμα- αντί να περιορίζετε την πηγή πρωτεΐνης σας μόνο στο μοσχάρι, άλλες πηγές, όπως τα ψάρια και τα όσπρια, μπορούν να βοηθήσουν στην προσθήκη ωμέγα-3 λιπαρών, ωμέγα-6 λιπαρών και αντιοξειδωτικών στον οργανισμό.

Τρώτε περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης

Σήμερα, περισσότεροι άνθρωποι από κάθε άλλη φορά στην ιστορία επιλέγουν δίαιτες που αποτελούνται από τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως ξηροί καρποί, φασόλια και λαχανικά. Τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης έχουν αποδειχθεί ότι είναι πιο υγιεινά σε σύγκριση με τις επιλογές ζωικής προέλευσης. Οι άνθρωποι εμπνέονται από τις ασιατικές κοινότητες, όπως η Μαλαισία και η Κίνα, οι οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης.

Στη Μεσόγειο, οι κοινότητες έχουν επίσης κατακτήσει την τέχνη της παρασκευής φυτικών τροφών, όπως τα ζυμαρικά, τα μαγειρευτά και οι ταγκίνες, για εντυπωσιακές γεύσεις και καλύτερη υγεία.

Καλλιεργώντας τα δικά σας τρόφιμα

Όταν καλλιεργείτε τα δικά σας τρόφιμα, σημαίνει ότι έχετε μειώσει την ανάγκη μεταφοράς τροφίμων σε μεγάλες αποστάσεις με οχήματα που εκλύουν εκπομπές ρύπων στο περιβάλλον. Σημαίνει επίσης ότι θα βοηθήσετε στην απορρόφηση μέρους του διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα χρησιμοποιώντας τις καλλιέργειες τροφίμων σας.

Σημειώστε ότι το να καλλιεργείτε τα δικά σας τρόφιμα δεν σημαίνει ότι χρειάζεστε ένα μεγάλο κομμάτι γης. Μπορείτε απλώς να χρησιμοποιήσετε έναν κήπο για να καλλιεργήσετε λάχανα, ντομάτες, κρεμμύδια και βότανα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα μπαλκόνι ή ένα κουτί παραθύρου για να φυτέψετε καλλιέργειες τροφίμων σε γλάστρες.

Η καλλιέργεια μέρους της τροφής σας βοηθά στη μείωση των λογαριασμών που σχετίζονται με το παντοπωλείο. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να αποφύγετε την κατανάλωση επιβλαβών χημικών ουσιών που προστίθενται στις καλλιέργειες κατά την παραγωγή και την επεξεργασία.

Αποφύγετε τη σπατάλη τροφίμων

Σήμερα, το μέσο σπίτι πετάει περίπου το 30% των τροφίμων που αγοράζει. Ωστόσο, αυτό αποτελεί σπατάλη πόρων και μετρητών. Για να μειώσετε τη σπατάλη, καλό είναι να επανεξετάζετε προσεκτικά τις ανάγκες της οικογένειάς σας σε τρόφιμα και να αγοράζετε μόνο αρκετή ποσότητα. Αξίζει επίσης να διερευνήσετε τη χρήση μεθόδων συντήρησης τροφίμων, όπως η ξήρανση και η ψύξη.

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao