Επι χρόνια ακούγαμε ότι αν τρως βράδυ, παχαίνεις. Αργότερα, οι διαιτολόγοι υποστήριξαν ότι η συνολική πρόσληψη θερμίδων και το ισοζύγιο ενέργειας (οι
θερμίδες πουπροσλαμβάνει κανείς έναντι εκείνων που δαπανά) καθορίζουν την πρόσληψη βάρους. Νέα μελέτη του UT Southwestern, ήλθε να υποστηρίξει την «παλιά θεωρία», που λέει ότι οι ώρες που τρως είναι πιο σημαντικές για την απώλεια βάρους από το συνολικό αριθμό των θερμίδων που προσλαμβάνεις. Στην
έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ένα πρόγραμμα διατροφής περιορισμένων θερμίδων, είναι πιο αποτελεσματικό όταν κάποιος είναι ξύπνιος και ενεργός και η τροφή καταναλώνεται. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το πότε τρώει κανείς επηρεάζει επίσης τον κιρκάδιο ρυθμό
και, μακροπρόθεσμα, ακόμη και το προσδόκιμο ζωής του ατόμου.