Μια νέα μελέτη δείχνει ότι οι τελειομανείς έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πάθουν κατάθλιψη, να αντιμετωπίσουν προβλήματα με το άγχος και να φτάσουν σε σημείο να αυτοκτονήσουν. Και υπάρχουν και άλλες αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί η τελειομανία στην υγεία μας, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Health Magazine of USA.

Όλοι έχουμε έναν φίλο ή ένα αγαπημένο άτομο που έχει εμμονή με την τελειότητα. Εκείνος που εργάζεται συνεχώς επειδή φοβάται μην απογοητεύσει το αφεντικό του ή τη μαμά που δεν θα αφήσει κανέναν να βοηθήσει γύρω από το σπίτι γιατί κανείς άλλος δεν το κάνει «σωστά». Ή μήπως είστε ο τελειομανής στη ζωή σας; Είναι εντάξει. Απλώς παραδεχτείτε το. Επειδή όσο πιο γρήγορα το κάνετε, τόσο πιο γρήγορα μπορείτε να το αφήσετε και να απαλλαγείτε από όλες τις αρνητικές επιπτώσεις.

Μια μελέτη στο Review of General Psychology αποκάλυψε ότι η τελειομανία μπορεί να καταστρέψει  την ζωή σας. Ενώ τείνουμε να θεωρούμε την  τελειομανία ως ένδειξη υψηλού επιτεύγματος, “ο μέσος άνθρωπος έχει πολύ λίγη κατανόηση ή συνειδητοποίηση του πόσο καταστροφική μπορεί να είναι η τελειομανία”, δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας του paper’s lead author Gordon Flett, PhD, told New York magazine’s Science of Us blog. Για πολλούς τελειομανείς, κάτω από την εξωτερική εμφάνιση που πάνε ‘’πακέτο’’, αισθάνονται σαν  απατεώνες, οι οποίοι μπορούν πραγματικά να μας εξουθενώσουν, πρόσθεσε.

“Οι τελειομανείς έχουν μια νοοτροπία ή όλα ή τίποτα που προέρχεται  από έναν ανατριχιαστικό φόβο αποτυχίας. Έχουν επίσης αυτό που ονομάζεται υποθετικά αυτοεκτίμηση. Νομίζουν ότι” είμαι καλός άνθρωπος μόνο αν μπορώ να επιτύχω αυτά τα πράγματα “, εξηγεί η  Elizabeth Lombardo, PhD, a clinical psychologist and author of Better Than Perfect: 7 Strategies to Crush Your Inner Critic and Create a Life You Love.

Υπάρχουν και άλλες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, προσθέτει ο Lombardo. “Αυτή η νοοτροπία όλα-ή-τίποτα μπορεί να εκδηλωθεί με εκπληκτικούς τρόπους.” Για παράδειγμα, τα άτομα με ανορεξία μπορεί να αγωνίζονται με τελειομανία, αλλά και οι παχύσαρκοι είναι μερικές φορές τελειομανείς. Είναι ενδιαφέρον ότι οι τελειομανείς είναι επίσης πιο πιθανό να έχουν χρόνια ή ανεξήγητα σύνδρομα κόπωσης και πόνου όπως η ινομυαλγία. «Ένας τελειομανής λέει« Δεν έχω χρόνο να φροντίσω τον εαυτό μου. Πρέπει να είμαι η τέλεια μητέρα και το τέλειο αφεντικό », και το σώμα τους απλώς υποχωρεί», εξηγεί ο Λομπάρντο.

Και, φυσικά, ο τελειομανής προκαλεί ένα αφόρητο άγχος, το οποίο έχει συνδεθεί με τα πάντα, από καρδιακές παθήσεις έως σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Πώς μπορείτε λοιπόν να βοηθήσετε έναν τελειομανή στη ζωή σας; Εδώ είναι μερικές ιδέες από το Λομπάρδο.

  • Μην πείτε, “δεν χρειάζεται να είναι τέλειο”

Αυτό είναι το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να πείτε σε έναν τελειομανή. Αντ ‘αυτού, επισημάνετε τις δυνάμεις τους και τι σας αρέσει γι’ αυτά, λέει ο Lombardo. Για παράδειγμα, η τελειομανής αδερφή σας έχει καταρρεύσει λόγω μιας αναταραχής. Εστιάστε στο πόσο είστε περήφανοι για αυτήν ό,τι και να γίνει, αντί να πείτε: ‘’ σταμάτησε να  περιμένεις ότι όλα είναι τέλεια’’.

  • Ξεφορτωθείτε τη λέξη “πρέπει”

Οι τελειομανείς έχουν εμμονή με αυτήν τη λέξη: “Πρέπει να είμαι ο καλύτερος!” Αντ ‘αυτού, βοηθήστε τον φίλο ή το αγαπημένο σας άτομο να ρωτήσει γιατί πρέπει; Για παράδειγμα, βοηθήστε την να επικεντρωθεί σε αυτό που θέλει από το πάρτι που σχεδιάζει (να διασκεδάσει) έναντι αυτού που θέλει να αποφύγει (όλοι πιστεύουν ότι το φαγητό έχει φρικτή γεύση).

  • Υπενθύμιση: Δεν είναι αποτυχία, είναι δεδομένα

Για τους τελειομανείς  που είναι πιο επιρρεπείς στην “τίποτα” πλευρά του φάσματος, μπορείτε να τους βοηθήσετε να ξεπεράσουν το φόβο τους για αποτυχία, βοηθώντας τους να εντοπίσουν προβλήματα. Μπορούσαν να πουν, “Προσπάθησα να πάω στο γυμναστήριο, αλλά δεν είχα ποτέ χρόνο και έτσι δεν μπορώ να ασκηθώ.” Εντάξει, οπότε αν γνωρίζετε ότι δεν λειτουργεί, τι άλλο μπορείτε να κάνετε για αυτό; Ίσως μπορείτε να περπατήσετε μετά το μεσημεριανό γεύμα και μετά το δείπνο; Με άλλα λόγια, πετάτε πάντα ιδέες.