dyo-logo-200

Τα do’s & τα dont’s του σχολικού κολατσιού

Ιωάννα Αδαμίδου MS, RD, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος & Βιολόγος Υπεύθυνη Bioiatriki+ Nutrition, Θεσσαλονίκη
Επιστημονική Συνεργάτης ΒιοΚλινικής Θεσσαλονίκης 

Η διατροφική εκπαίδευση ξεκινάει από το σπίτι. Διατηρήστε το ψυγείο και το ντουλάπι σας εφοδιασμένο έτσι ώστε να έχετε πάντα μια ποικιλία υγιεινών επιλογών για το σχολείο: βραστά αυγά, φέτες γαλοπούλας και καπνιστού σολομού, κίτρινα τυριά – μπουκίτσες που αρέσουν στα παιδιά, ψωμί ή μικρές τορτίγιες, κριτσίνια πολύσπορα και ολικής, λαχανικά όπως ντοματίνια, φύλλα ρόκας και μαρουλιού που μπορούν να διανθίσουν τα σάντουιτς και τα wraps, αγαπημένα φρέσκα φρούτα των παιδιών, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα. Εάν το παιδί αναγκαστεί ή θελήσει κάποια μέρα να αγοράσει κάτι από το κυλικείο, μπορεί να επιλέξει σάντουιτς ή τοστ δίχως μαγιονέζα αλλά με κάποιο λαχανικό π.χ. μαρούλι και ντομάτα, ή να συνοδεύσει το κουλούρι που θα αγοράσει με το φρούτο της επιλογής του από το σπίτι.

Επιτρέψτε στα παιδιά να βοηθήσουν στην προετοιμασία και τοποθέτηση του κολατσιού στη σχολική τσάντα. Ακόμη και οι μικρότεροι σε ηλικία μαθητές πρέπει να γνωρίζουν τι περιέχει η κάθε θήκη της τσάντας τους ώστε να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα αυτά που χρειάζονται στο σχολείο. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν από μόνα τους να ετοιμάσουν το κολατσιό αν θέλετε υπό την επίβλεψή σας, ενώ τα μικρότερα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και εν τέλει να τοποθετήσουν τα γεύματα στο τάπερ.

Do’s

  • Ενθαρρύνετε την ενυδάτωση επιβεβαιώνοντας παράλληλα πως το παγουρίνο είναι ελαφρύ, εύχρηστο για το παιδί βάσει της ηλικίας του και ότι κλείνει καλά, δίχως κίνδυνο να χυθεί νερό εντός της σχολικής τσάντας.
  • Επιδιώξτε ποικιλία στο σχολικό ταπεράκι ή πακετάκι με αγνά υλικά από το σπίτι, ακόμη κι αν πρόκειται για το γνωστό πρακτικό σαντουιτσάκι: πέραν του συνήθους συνδυασμού γαλοπούλα-τυρί, υπάρχει το αυγό, ο τόνος, ο καπνιστός σολομός, ποικιλία τυριών, φρέσκα ή ψητά λαχανικά (π.χ. μαρούλι, σπανάκι, ρόκα, ράβδοι καρότου ή αγγουριού, πολύχρωμες πιπεριές, ψητό κολοκυθάκι σε φέτες κτλ), συν πρακτικά φρούτα (π.χ. σταφύλι, μήλο, μπανάνα, αχλάδι, μανταρίνι, μούρα). Μη διστάσετε να προσθέσετε μια τελευταία πινελιά γεύσης σε συνεννόηση με το παιδί, όπως λίγο φρέσκο ή ξερό βασιλικό, μπαλσάμικο ξύδι ή μουστάρδα Dijon.
  • Αντί για αγορά από το κυλικείο ή για ένα ακόμη σάντουιτς με ψωμί, μπορείτε εναλλακτικά να ετοιμάσετε ένα υγιεινό και χορταστικό wrap με κοτόπουλο, λαχανικά και αβοκάντο, ή με κίτρινο τυρί, ντομάτα και πάστα ελιάς, χρησιμοποιώντας αραβική πίτα ή τορτίγια απλή, ολικής αλέσεως ή καλαμποκιού.
  • Τοποθετήστε το παγουρίνο και το σχολικό ταπεράκι ή πακετάκι ιδανικά σε διαφορετική θήκη της τσάντας, ξεχωριστά από τα βιβλία. Εάν η σχολική τσάντα δεν έχει τέτοιον διαχωρισμό, φροντίστε τα τρόφιμα και το νερό να βρίσκονται σε μια καλή νάιλον σακούλα εντός της σχολικής τσάντας.
  • Είναι καλή ιδέα και ίσως μάλιστα σας ζητηθεί να προσθέσετε αντισηπτικό ή αντισηπτικά μαντηλάκια, χαρτοπετσέτες ή ένα πακέτο χαρτομάντιλα, χρήσιμα γιατο γεύμα ή σε οποιαδήποτε φάση της σχολικής ημέρας.

Donts

  • Αποφύγετε τους χυμούς. Μπορεί να λερώσουν την τσάντα ή τα ρούχα του παιδιού και, το σημαντικότερο, υστερούν συγκριτικά με τα φρέσκα φρούτα τα οποία διαθέτουν φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά δίχως προστιθέμενη ζάχαρη ή συντηρητικά.
  • Αποφύγετε τις πολύ ευαίσθητες τροφές που έχουν ανάγκη ψυγείου ή όσες απαιτούν πιάτο και μαχαιροπίρουνο, ώστε να μη αποθαρρύνεται ή δυσκολεύεται το παιδί στο σχολείο.
  • Αποθαρρύνετε την τακτική κατανάλωση των προϊόντων κυλικείου, τα οποία ως επί το πλείστον είναι τυποποιημένα και με χαμηλή θρεπτική αξία.
  • Μην προσφέρετε στο παιδί τροφές με πολλή ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά για κολατσιό στο σχολείο, όπως κρουασάν, λουκουμά (donut) ή πατατάκια, που έχουν υψηλή θερμιδική αλλά χαμηλή θρεπτική αξία. Μπορούν να απολαύσουν το γλυκό μετά το φαγητό ή σε κάποιο πάρτυ.

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao