Ο Theodore Friedman, MD, PhD αναφέρει ότι,
“Εάν δεν κοιμάστε καλά, είναι δύσκολο να τρώτε καλά και είναι δύσκολο να ασκηθείτε. Όλα σχετίζονται.” Γι ‘αυτό αφιερώστε στον εαυτό σας επαρκή ύπνο. Οι ενήλικες χρειάζονται 7 έως 9 ώρες ύπνου. Καταναλώστε  μια ισορροπημένη διατροφή φρούτων, λαχανικών και άπαχης πρωτεΐνης και εξασφαλίστε τακτική σωματική δραστηριότητα.
Εάν έχετε αλλάξει τον τρόπο ζωής σας και εξακολουθείτε να νιώθετε αυτή την εξάντληση ίσως είναι καιρός να ελέγξετε πιθανές ιατρικές αιτίες κόπωσης. Σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας WebMd, μάθετε 10 λόγους για τους οποίους μπορεί να νιώθετε υπερβολικά κουρασμένοι.

Αναιμία

Η αναιμία είναι παθολογική κατάσταση του οργανισμού κατά την οποία το αίμα είναι δύσκολο να μεταφέρει οξυγόνο στο σώμα. Ένας κοινός τύπος ονομάζεται για την αναιμία “έλλειψη σιδήρου”. Οι άνθρωποι με αναιμία συνήθως είναι κουρασμένοι, ζαλίζονται όταν σηκώνονται, έχουν ομίχλη εγκεφάλου και ταχυπαλμίες.

Διαβήτης

Οι γιατροί δεν ξέρουν ακριβώς γιατί κάνει τους ανθρώπους τόσο κουρασμένους. Ένας πιθανός λόγος είναι ότι το σώμα σας χρησιμοποιεί πολλή ενέργεια για να αντιμετωπίσει τις συχνές αλλαγές σας στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
Αυτό που γνωρίζουν οι γιατροί είναι ότι η κόπωση είναι ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα του διαβήτη. Έχει και άλλα σημάδια. Μπορεί να αισθάνεστε διψασμένοι και πρέπει να πηγαίνετε συχνά στο μπάνιο.

Προβλήματα με τον θυρεοειδή

Ο θυροειδής αδένας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αδένες του ενδοκρινικού μας συστήματος. Βρίσκεται στο λαιμό μας ακριβώς μπροστά από τους χόνδρους του λάρυγγα. Άτομα με  θυρεοειδή αισθάνονται ΄΄κουρασμένοι΄΄, τονίζει ο Friedman. “Τα κύτταρα  τους δεν λειτουργούν καλά και τα αντανακλαστικά τους είναι αργά.”Ο γιατρός σας μπορεί να ελέγξει το αίμα σας για την ορμόνη του θυρεοειδούς για να δει εάν ευθύνεται για την κούραση σας.

Καρδιακή ασθένεια

Η υπερβολική κόπωση είναι ένα σύνηθες σύμπτωμα συμφορητικής καρδιακής ανεπάρκειας, η οποία συμβαίνει όταν η αντλία της καρδιάς δεν λειτουργεί σωστά. Εάν το έχετε, η κόπωση σας επιδεινώνεται συνήθως όταν ασκείστε. Μπορεί επίσης να έχετε πρήξιμο στα χέρια ή τα πόδια σας και δύσπνοια.

Άπνοια ύπνου

Αυτή η διαταραχή σας εμποδίζει να παίρνετε αρκετό οξυγόνο όταν κοιμάστε, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα έχετε πραγματική ξεκούραση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο εγκέφαλος παρατηρεί ότι δεν απαλλάσσεστε από το διοξείδιο του άνθρακα και σας ξυπνά πολύ σύντομα σε κατάσταση ανησυχίας, αναφέρει η  Lisa Shives, MD, director of the Sleep Medicine Center at the University of California, San Diego School of Medicine. Μια συσκευή που ονομάζεται μηχανή συνεχούς θετικής πίεσης των αεραγωγών (CPAP) μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τους αεραγωγούς σας ανοιχτούς και να έχετε έναν φυσιολογικό ύπνο.

Εμμηνόπαυση

Εάν είστε γυναίκα που περνάει εμμηνόπαυση, μπορεί να δυσκολευτείτε να κοιμηθείτε καλά. Οι ορμόνες σας αλλάζουν πολύ αυτή τη στιγμή, οι οποίες σας δίνουν νυχτερινές εφιδρώσεις και εξάψεις. Αυτό μπορεί να σας κρατήσει τη νύχτα άυπνη και να νιώθετε κουρασμένες  κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Κατάθλιψη

Αφαιρεί χημικές ουσίες που χρειάζεται ο εγκέφαλος σας για να έχετε έναν καλύτερο ύπνο. Η κατάθλιψη μπορεί να μειώσει τα επίπεδα ενέργειας και να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί επίσης να δυσκολευτείτε να κοιμηθείτε τη νύχτα ή να ξυπνήσετε νωρίτερα από ό,τι θέλετε το πρωί.
Συζητήστε με το γιατρό σας εάν νομίζετε ότι έχετε κατάθλιψη. Η θεραπεία ομιλίας και η ιατρική αγωγή  μπορούν να βοηθήσουν.