dyo-logo-200

Ο ρόλος του στρες στη διατροφή μας!

Όταν είμαστε στρεσαρισμένοι, το σώμα μας παράγει μια ορμόνη που λέγεται κορτιζόλη. Σε φυσιολογικά επίπεδα, η κορτιζόλη δεν είναι επιβλαβής για το σώμα μας. Αλλά όταν το σώμα μας παράγει πολύ κορτιζόλη, μπορεί να είναι εξαιρετικά τοξική.

Η πολύ κορτιζόλη μπορεί να επηρεάσει τα κύτταρα του εγκεφάλου μας. Είναι αυτό που μας προκαλεί ψυχική διαταραχή, λήθη, και  σύγχυση που σχετίζονται με την ύπαρξη του στρες. Επίσης να μας μειώσει την οστική πυκνότητα και να αυξήσει την απώλεια της μυϊκής μάζας.

Για να κρατήσουμε λοιπόν τη  κορτιζόνη υπό έλεγχο, πολλοί γιατροί συνταγογραφούν φάρμακα στους ασθενείς τους. Πολλά από τα φάρμακα αυτά έχουν επιβλαβείς παρενέργειες και μπορεί εύκολα να οδηγήσουν τον ασθενή στον εθισμό, εάν ο ασθενής δεν είναι προσεκτικός.

Γι ‘αυτό προτείνουμε απλούς και φυσικούς τρόπους για να μπορέσουν οι ασθενείς  να μειώσουν  την πίεση και τα επίπεδα της κορτιζόλης. Μερικοί από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους περιλαμβάνουν:

Παίρνοντας  μια βαθιά ανάσα. Τεχνικές αναπνοής μπορούν να βοηθήσουν το σώμα μας να  ηρεμήσει  και να αποβάλλει  το άγχος. Συχνά συστήνω αυτές τις τεχνικές στους ασθενείς μου. Είναι πολύ απλό να το κάνουμε όλοι, και μπορεί να είναι και αποτελεσματικό.

Ένα από τα πιο αποτελεσματικά είναι ο ρυθμός της αναπνοής μας. Στη συνέχει εισπνέουμε μετρώντας μέχρι το 4, κρατάμε την αναπνοή μας μετρώντας μέχρι το 7, και εκπνέουμε μετρώντας μέχρι το 8.

Ενώ κάνουμε αυτό, εστιάζουμε την προσοχή μας στην αναπνοή μας. Σκεφτόμαστε μόνο την αναπνοή μας και αποκλείουμε όλες τις άλλες σκέψεις. Παρατηρούμε πόσο καιρό μας παίρνει να εισπνεύσουμε και να εκπνεύσουμε. Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε εισπνεύσει πλήρως, χρησιμοποιώντας τη κοιλιά και τους πνεύμονες μας. Στη συνέχεια, σπρώχνουμε όλη την αναπνοής μας αργά. Αφού ολοκληρώσουμε αυτές τις ασκήσεις, το κάνουμε άλλη μια φορά και καταγράφουμε το πώς αισθανόμαστε. Το πιο πιθανό, είναι να  νιώθουμε πιο ήρεμοι και έτοιμοι να χειριστούμε τα πάντα.

Τρώγοντας τα σωστά τρόφιμα. Τρώμρ τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και ωμέγα-3. Άγρια-ψάρια, ελευθέρας βοσκής βόειο κρέας, πουλερικά, ξηροί καρποί, ελιές,  αυγά και το αβοκάντο μπορούν να μας βοηθήσουν. Αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και προτιμάμε οι υδατάνθρακες να είναι κυρίως λαχανικά και φρούτα από τοπικά και  βιολογικά καταστήματα.

Κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν. Ο καθένας μας έχει μια δραστηριότητα ή δύο που μας χαλαρώνουν και μας κάνει να ξεχάσουμε όλες μας τις ανησυχίες. Θα μπορούσε να είναι το γκολφ, η ζωγραφική, η κηπουρική, γυμναστική ή οι εκδρομές. Αφιερώνουμε λοιπόν περισσότερο χρόνο σε εμάς και κάνουμε πιο συχνά πράγματα που μας ευχαριστούν.

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά, Ιατρός-Βιοπαθολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Paris VI), Board Certified στην Ιατρική της Αντιγήρανσης

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao