Το κεφίρ είναι πλούσιο σε θρεπτικά και προβιοτικά τα οποία βοηθούν στην καλή υγεία του εντέρου!

Εδώ είναι τα 8 οφέλη του κεφίρ στην υγεία μας σύμφωνα πάντα με έρευνες:

1. Πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών. Το κεφίρ είναι ένα είδος ξινόγαλα που έχει υποστεί ζύμωση, παρασκευάζεται με τη προσθήκη ‘σπόρων’ κεφίρ στο αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα.

Οι «σπόροι» κεφίρ είναι καλλιέργειες ζυμομυκήτων και βακτηρίων γαλακτικού οξέος που μοιάζουν με κουνουπίδι στην εμφάνιση.

Το όνομα του προέρχεται από την τουρκική λέξη Keyif, που σημαίνει «καλή αίσθηση» μετά το φαγητό. Τα βακτήρια γαλακτικού οξέος μετατρέπουν τη λακτόζη που περιέχει το γάλα σε γαλακτικό οξύ και έτσι αποκτά τη ξινή γεύση. Τα 175 ml κεφίρ περιέχουν:

✤ Πρωτεΐνη: 6 γραμμάρια.
✤ Ασβέστιο : 20 % της ΣΗΠ ( Συνιστώμενη
Ημερήσια Πρόσληψη)ς.
✤ Φώσφορο: 20 % της ΣΗΠ
✤ Βιταμίνη Β12: 14 % της ΣΗΠ
✤ Ριβοφλαβίνη ( Β2 ) : 19 % της ΣΗΠ
✤ Μαγνήσιο: 5 % της ΣΗΠ.
✤ Ένα αξιοπρεπές ποσοστό βιταμίνης D.
✤ Περίπου 100 θερμίδες , 7-8 γρ. υδατάνθρακες
και 3-6 γρ. λιπαρά (ανάλογα με το είδος του γάλακτος).
✤ Περιέχει επίσης μια ευρεία ποικιλία βιοδραστικών ενώσεων, συμπεριλαμβανομένων των οργανικών οξέων και πεπτίδια που συμβάλλουν στη καλή
υγεία.

2. Περιέχει πιο ισχυρά προβιοτικά από το γιαούρτι. Τα προβιοτικά είναι μικροοργανισμοί που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της πέψης των τροφών, της διαχείρισης βάρους και της ψυχικής υγείας. Το κεφίρ περιέχει πλούσια ποικιλία προβιοτικών, 30 διαφορετικά
στελέχη βακτηρίων και ζυμομυκήτων, καθιστώντας το πολύ πιο ισχυρή πηγή προβιοτικών σε σχέση με άλλα ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα.

3. Έχει ισχυρές αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Ορισμένα από τα προβιοτικά του προστατεύουν από μολύνσεις όπως το Lactobacillus kefiri, το οποίο βρίσκεται μόνο στο κεφίρ. Μελέτες δείχνουν ότι αυτό το προβιοτικό μπορεί να αναστείλει την ανάπτυξη των διαφόρων επιβλαβών βακτηρίων, συμπεριλαμβανομένων των Salmonella, Helicobacter pylori και E. Coli.  Το Κεφιράν, ένας τύπος υδατάνθρακα που υπάρχει στο κεφίρ, έχει επίσης αντιβακτηριδιακές ιδιότητες.

4. Βελτιώνει την υγεία των οστών και μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης. Η οστεοπόρωση, χαρακτηρίζεται από φθορά του ιστού των οστών και αποτελεί μεγάλο πρόβλημα στις δυτικές χώρες. Είναι ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο στις ηλικιωμένες γυναίκες και αυξάνει κατά πολύ τον κίνδυνο καταγμάτων.
Η εξασφάλιση επαρκούς πρόσληψης ασβεστίου είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη βελτίωση της υγείας των οστών καιεπιβραδύνει την εξέλιξη της οστεοπόρωσης. Το κεφίρ παρασκευάζεται από πλήρες σε λιπαρά είδη γάλα και δεν είναι μόνο καλή πηγή ασβεστίου αλλά και πηγή βιταμίνης Κ2, η οποία παίζει κεντρικό ρόλο στο μεταβολισμό του ασβεστίου και έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων κατά 81%.  Πρόσφατες μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι το κεφίρ μπορεί να αυξήσει την απορρόφηση του ασβεστίου από τα κύτταρα των οστών. Αυτό οδηγεί σε βελτίωση της οστικής πυκνότητας επομένως και στην αποφυγή των καταγμάτων.

5. Προστατεύει από τον καρκίνο. Ο καρκίνος είναι μία από τις κύριες αιτίες
θανάτου, που προκύπτει όταν υπάρχει μια ανεξέλεγκτημ ανάπτυξη ανώμαλων κυττάρων στο σώμα, όπως ένας όγκος. Τα προβιοτικά σε ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα πιστεύεται ότι αναστέλλουν την ανάπτυξη του όγκου, μειώνοντας το σχηματισμό καρκινογόνων ενώσεων καθώς και με την τόνωση
του ανοσοποιητικού συστήματος.

6. Τα προβιοτικά βοηθούν σε διάφορα πεπτικά προβλήματα. Το κεφίρ βοηθάει στην αποκατάσταση της ισορροπίας των φιλικών βακτηρίων στο έντερο. Μπορεί να θεραπεύσει διάφορες μορφές διάρροιας καθώς και να βελτιώσει παθήσεις του πεπτικού συστήματος όπως σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και διάφορα έλκη που προκαλούνται από μόλυνση από H. pylori.

7. Είναι ανεκτό από ανθρώπους που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Τα γαλακτοκομικά τρόφιμα περιέχουν ένα φυσικό σάκχαρο που ονομάζεται λακτόζη.
Πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να διασπάσουν και να  χωνέψουν τη λακτόζη, η κατάσταση αυτή ονομάζεται δυσανεξία στη λακτόζη. Τα βακτήρια του γαλακτικού οξέος σε ζυμωμένα τρόφιμα όπως το κεφίρ και το γιαούρτι μετατρέπουν την λακτόζη σε γαλακτικό οξύ, έτσι τα τρόφιμα αυτά είναι πολύ χαμηλότερα σε λακτόζη από το γάλα. Επίσης, το κεφίρ και το γιαούρτι, περιέχουν ένζυμα  που βοηθούν στη διάσπαση της λακτόζης.

8. Βελτιώνει τα συμπτώματα της αλλεργίας και του άσθματος. Οι άνθρωποι με ευαίσθητο  ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο επιρρεπής σε αλλεργίες, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν παθήσεις όπως το άσθμα. Σε μελέτες που έγιναν σε ζώα, το κεφίρ έχει αποδειχθεί  ότι καταστέλλει φλεγμονώδεις αποκρίσεις που σχετίζονται με την αλλεργία και το άσθμα. Το κεφίρ είναι νόστιμο, θρεπτικό και ιδιαίτερα ευεργετικό! Σε όσους δεν αρέσει η γεύση του, μπορούν να το ενσωματώσουν στο πρωινό τους προσθέτοντας βρώμη, μέλι, κανέλλα και ίσως κομματάκια φρούτων της αρεσκείας τους. Επίσης κυκλοφορούν κεφίρ στην αγορά
με βελτιωμένη γεύση.

 

 

 


Η Health Editor προτείνει: