Aτελείωτες μέρες καραντίνας, αμέτρητες μέρες περιορισμού στο σπίτι. μία περίοδος πού σίγουρα θα μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη μας αλλά και στο σώμα μας…

Η ανάγκη για άσκηση έγινε πιο έντονη από ποτέ, έστω και αν κάποιοι επέλεξαν να «βουλιάξουν» στον καναπέ τους. Σίγουρα το ανθρώπινο σώμα διαμαρτυρήθηκε με τον τρόπο του. Η πλάτη που πονούσε από την τηλεργασία, ο αυχένας που έδινε τις δικές του ενοχλήσεις, τα γόνατα και σίγουρα το ψυχολογικό κομμάτι με εκδήλωση αυξημένου άγχους και κατάθλιψης…

Τώρα όλα αυτά μπορούν να γίνουν παρελθόν. Η άρση των μέτρων και ο πλέον ζεστός καιρός δίνουν τη δυνατότητα για άσκηση στη φύση. Το ανθρώπινο σώμα αντιδρά διαφορετικά όταν αθλείται σε εξωτερικό χώρο, στη φύση, όπως θάλασσα ή βουνό. Μελέτες δείχνουν ότι τα οφέλη της λεγόμενης «green exercise»
είναι πολλαπλά για τον  οργανισμό.

Μερικά από τα οφέλη της άσκησης στη φύση είναι ότι βελτιώνει τη διάθεση και την αυτοεκτίμηση, μειώνει το στρες, ξεκουράζει τον εγκέφαλο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν φυσικό αντικαταθλιπτικό, προσφέρει αίσθηση αισιοδοξίας και ελευθερίας, δίνει την εντύπωση ότι είναι ευκολότερη ως μέθοδος άσκησης.

Δραστηριότητες όπως η ποδηλασία, η πεζοπορία, η αναρρίχηση,ο κανό, το jogging στη φύση, το κολύμπι είναι μερικές από τις πολλέςεπιλογές που έχει κάποιος που θέλει να ξεφύγει από το «κουτί» τηςκαθημερινότητάς του και να πάρει μια μικρή δόση δράσης στη φύση,κερδίζοντας έτσι πολλά οφέλη.

Η άσκηση στη θάλασσα είναι σίγουρα η καλύτερη επιλογή για τους καλοκαιρινούς μήνες. Το θαλασσινό νερό περιέχει ζωτικά για τον οργανισμό στοιχεία, όπως ανόργανα άλατα, ιχνοστοιχεία, που μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος. Το κολύμπι προσφέρει ευεξία, ένα υγιές
και σφριγηλό σώμα και βελτιώνει τη φυσική μας κατάσταση. Το κολύμπι δεν είναι μόνο διασκεδαστικό αλλά και καλή αερόβια άσκηση. Είναι εξαιρετική άσκηση
χαμηλής έντασης για όλο το σώμα, ειδικά για ανθρώπους με αρθρίτιδα και μυοσκελετικούς πόνους.

Μια άλλη εύκολη και όμορφη επιλογή άσκησης είναι το περπάτημα στη φύση. Μπορεί να ακούγεται ασήμαντο, αλλά το περπάτημα είναι θαυματουργό! Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι το περπάτημα για τουλάχιστον 15 λεπτά σε εξωτερικό χώρο, ακόμη και σε μέτριο ή χαλαρό ρυθμό, ωφελεί τον εγκέφαλο και το σώμα. Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιείτε βαράκια στα χέρια ή και στα πόδια κάνοντάς το πιο έντονο και αποτελεσματικό. Η πεζοπορία είναι από τις πιο εύκολες, ανέξοδες μορφές σωματικής άσκησης και έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα και στον εγκέφαλό σας: τονώνει τη μνήμη και τη δημιουργικότητα και παράλληλα
βοηθά στην πνευματική σας υγεία.

Η γυμναστική με ποδήλατο είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να πετύχεις τους στόχους σου και να γυμνάσεις το σώμα σου. Εκείνοι που δοκίμασαν την ποδηλασία για να χάσουν κιλά σίγουρα βγήκαν κερδισμένοι. Αυτό, γιατί το ποδήλατο είναι από τις πιο αποτελεσματικές καρδιοαναπνευστικές ασκήσεις
που ενδυναμώνουν ταυτόχρονα το μυοσκελετικό μας σύστημα, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε σημαντική καύση θερμίδων. Είναι άσκηση φιλική προς τις αρθρώσεις και αποτελεί ιδανική επιλογή σε περίπτωση που αντιμετωπίζεις οστεοαρθρίτιδα σε γόνατα, γοφούς και μέση.

Οι επιλογές για άθληση στη φύση είναι πολλές και τα οφέλη ακόμα περισσότερα. Σε μια χώρα, όπως η Ελλάδα, περιτριγυρισμένη από νερό και γεμάτη πανέμορφες παραλίες, τα αθλήματα νερού προσφέρονται. Ακόμα και οι ρακέτες είναι μια εξαιρετική επιλογή, καθώς και το περπάτημα στην άμμο. Η χώρα μας προσφέρει άφθονα τοπία φυσικής ομορφιάς, θάλασσα, βουνό και εξοχή. Εάν ξεκινήσετε άσκηση στη φύση, έχετε πολλές πιθανότητες να υιοθετήσετε τη συνήθεια αυτή δια βίου, διότι η κούραση δεν γίνεται αντιληπτή, όπως όταν γυμνάζεστε σε εσωτερικό συγκεκριμένο χώρο. Επιλέξτε μια δραστηριότητα που
σας ταιριάζει και κάντε την αρχή. Κάνετε την άσκηση την πιο γλυκιά και υγιή συνήθεια.

Το σώμα σας αλλά και το μυαλό θα σας ευγνωμονεί!