Οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν το τζίντζερ ως φάρμακο και στην μαγειρική τους από τα αρχαία χρόνια. Είναι γνωστό, για τις ΄΄θεραπευτικές΄΄ του ιδιότητες και για τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία μας. Μάθετε περισσότερα για το τζίντζερ, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας, Medical News Today.

Τα οφέλη του τζίντζερ στην υγεία μας

1.Μειώνει τα αέρια και βελτιώνει την πέψη

Αρκετές μελέτες έχουν διερευνήσει τις επιπτώσεις του τζίντζερ στα αέρια που σχηματίζονται στον εντερικό σωλήνα κατά τη διάρκεια της πέψης. Μερικές έρευνες δείχνουν ότι τα ένζυμα στο τζίντζερ μπορούν να βοηθήσουν να αποβληθούν αυτά τα αέρια, παρέχοντας ανακούφιση από οποιαδήποτε δυσφορία. Το τζίντζερ φαίνεται επίσης να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στα ένζυμα τρυψίνη και την παγκρεατική λιπάση, τα οποία είναι σημαντικά για την πέψη. Επιπλέον, το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της κίνησης μέσω του πεπτικού σωλήνα, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να ανακουφίσει ή να αποτρέψει τη δυσκοιλιότητα.

2. Ανακούφιση από την ναυτία

Μερικές έρευνες δείχνουν ότι το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της πρωινής τάσης για έμετο  και στην ανακούφιση της ναυτίας μετά τη θεραπεία του καρκίνου. Μια μικρή μελέτη από το 2010 εξέτασε τις επιπτώσεις των συμπληρωμάτων σε σκόνη τζίντζερ στη ναυτία σε 60 παιδιά και νεαρούς ενήλικες που υποβλήθηκαν σε χημειοθεραπεία. Η ανάλυση έδειξε ότι το συμπλήρωμα οδήγησε σε μειωμένη ναυτία στα περισσότερα άτομα που το έλαβαν.

Συγγραφείς μιας επισκόπησης μελετών για το 2011 κατέληξαν σε παρόμοια συμπεράσματα. Ανέφεραν ότι η λήψη διαιρεμένης ημερήσιας δόσης 1.500 mgr (1,5 gr) στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της ναυτίας. Ζήτησαν επίσης περαιτέρω μελέτες σε ανθρώπους για να κατανοήσουν πλήρως τις επιπτώσεις του τζίντζερ στη ναυτία και άλλα γαστρεντερικά θέματα.

3. Αντιμετώπιση κρυολογήματος ή γρίπης

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τζίντζερ για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση από το κρυολόγημα ή τη γρίπη.Το 2013, οι ερευνητές μελέτησαν τις επιπτώσεις του φρέσκου και αποξηραμένου τζίντζερ σε έναν αναπνευστικό ιό στα ανθρώπινα κύτταρα.Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το φρέσκο τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του αναπνευστικού συστήματος, ενώ το ξηρό τζίντζερ δεν είχε την ίδια επίδραση.

Επίσης το 2013, μια μικρή μελέτη ξεκίνησε για να διερευνήσει τη δημοτικότητα της φυτικής ιατρικής ως θεραπεία κρυολογήματος ή γρίπης.Αφού έλεγξαν 300 πελάτες φαρμακείων σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 69% των ερωτηθέντων χρησιμοποίησαν φυτικά φάρμακα και ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ομάδας το βρήκε αποτελεσματικό.

4. Ανακούφιση από τον πόνο

Ερευνητές πίσω από μια μικρή μελέτη, η οποία περιελάμβανε 74 εθελοντές, διαπίστωσαν ότι μια ημερήσια δόση 2 γραμμαρίων τζίντζερ μείωσε τον μυϊκό πόνο που προκαλείται από την άσκηση κατά περίπου 25%.

Εν τω μεταξύ, μια ανασκόπηση μελετών του 2016 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της δυσμηνόρροιας – πόνος ακριβώς πριν ή κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως.

5. Μείωση της φλεγμονής

Μια ομάδα ερευνητών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση τζίντζερ από το στόμα είναι αποτελεσματική και αρκετά ασφαλής για τη θεραπεία της φλεγμονής που προκαλείται από την οστεοαρθρίτιδα.

Ωστόσο, σημείωσαν ότι οι μελέτες που περιλαμβάνονται στη μετά-ανάλυση ήταν μικρές και ενδέχεται να μην αντιπροσωπεύουν τον γενικό πληθυσμό.

Εν τω μεταξύ, μια ανασκόπηση 16 κλινικών δοκιμών του 2017 έδειξε ότι οι φυτοχημικές ιδιότητες στο τζίντζερ μπορεί να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή. Αυτοί οι συγγραφείς ζήτησαν επίσης περαιτέρω έρευνα σχετικά με τις πιο αποτελεσματικές δόσεις και τύπους εκχυλίσματος τζίντζερ. Εν τω μεταξύ, μια ανασκόπηση 16 κλινικών δοκιμών του 2017 έδειξε ότι οι φυτοχημικές ιδιότητες στο τζίντζερ μπορεί να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή. Οι ερευνητές ζήτησαν επίσης περαιτέρω μελέτη σχετικά με τις πιο αποτελεσματικές δόσεις και τύπους εκχυλίσματος τζίντζερ.

6. Καταπολέμηση καρδιαγγειακών νοσημάτων

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι το εκχύλισμα τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στην καρδιαγγειακή νόσο. Για παράδειγμα, μια ανασκόπηση διαπίστωσε ότι μια δόση 5 g ή μεγαλύτερη μπορεί να προκαλέσει σημαντική, ευεργετική αντιαιμοπεταλιακή δραστηριότητα. Ωστόσο, προτείνουν ότι, με περαιτέρω έρευνα, το τζίντζερ θα μπορούσε να αποδειχθεί μια ασφαλής μορφή θεραπείας για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Εν τω μεταξύ, μια μικρή μελέτη διαπίστωσε ότι το εκχύλισμα τζίντζερ βοήθησε στη μείωση της εμφάνισης καρδιακών ανωμαλιών. Οι συγγραφείς σημείωσαν ότι αυτή η μείωση μπορεί να προέρχεται, εν μέρει, από τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες του εκχυλίσματος.

7. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου

Το τζίντζερ δεν παρέχει πρωτεΐνες ή άλλα θρεπτικά συστατικά, αλλά είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών. Μελέτες έχουν δείξει ότι, για αυτόν τον λόγο, το τζίντζερ μπορεί να μειώσει διάφορους τύπους οξειδωτικού στρες.

Το οξειδωτικό στρες συμβαίνει όταν συσσωρεύονται πάρα πολλές ελεύθερες ρίζες στο σώμα. Οι ελεύθερες ρίζες είναι τοξικές ουσίες που παράγονται από το μεταβολισμό και άλλους παράγοντες. Ο οργανισμός πρέπει να εξαλείψει τις ελεύθερες ρίζες για να αποτρέψει την πρόκληση κυτταρικής βλάβης που μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου. Τα διατροφικά αντιοξειδωτικά βοηθούν το σώμα να απαλλαγεί από τις ελεύθερες ρίζες.

Σε μια δοκιμή του 2013, οι ερευνητές έδωσαν σε 20 συμμετέχοντες είτε 2 g τζίντζερ είτε ένα εικονικό φάρμακο για 28 ημέρες. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν υψηλό κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.Οι βιοψίες έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν το τζίντζερ είχαν λιγότερες αρνητικές αλλαγές στον υγιή ιστό του παχέος εντέρου. Αυτή η ομάδα είχε επίσης μειωμένο κυτταρικό πολλαπλασιασμό. Τα ευρήματα δείχνουν ότι το τζίντζερ θα μπορούσε να παίξει ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Μερικές πληροφορίες σχετικά με το τζίντζερ:

Το τζίντζερ είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών, αλλά δεν παρέχει πολλές βιταμίνες, μέταλλα ή θερμίδες.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών, 2 κουταλάκια του γλυκού τζίντζερ παρέχουν μόνο 4 θερμίδες. Αυτή η ποσότητα δεν παρέχει σημαντική ποσότητα θρεπτικών συστατικών.