Μπορεί να είναι δύσκολο να το  πιστέψετε, αλλά ένα από τα τρόφιμα που τρώτε μπορεί στην πραγματικότητα να είναι αυτό που μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ποιο είναι λοιπόν αυτό το μικροσκοπικό φρούτο; Είναι το βατόμουρο! Τα βατόμουρα έχουν αποδειχθεί επιστημονικά ως τροφή για την αποφυγή καρδιακών παθήσεων, επειδή είναι γνωστό ότι είναι μια καλή πηγή πολυφαινολών που μπορούν να βοηθήσουν στον καρδιαγγειακό κίνδυνο και στην πρόληψη των ασθενειών, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Eat this, not that.

H Maya Feller, MS, RD, CDN της Maya Feller Nutrition με έδρα το Μπρούκλιν μας λέει ότι τα βατόμουρα  περιέχουν ευεργετικές βιταμίνες (όπως C, K, μαγγάνιο και κάλιο) και είναι μια εξαιρετική πηγή ινών, περιέχουν 3,6 γραμμάρια ινών ανά μερίδα. Τα βατόμουρα είναι στην πραγματικότητα πιστοποιημένα ως υγιή για την καρδιά μέσω της πιστοποίησης τροφίμων Heart-Check της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας (American Heart Association).

Τα μικροθρεπτικά συστατικά και οι φυτικές ίνες είναι σημαντικά οφέλη για την υγεία που προέρχονται από βατόμουρα, καθώς και από ανθοκυανίνες, μια πολυφαινόλη που οι μελέτες έχουν αποδείξει ότι βελτιώνουν σημαντικά την υγεία σας και το καθιστούν το καλύτερο φαγητό για την αποφυγή καρδιακών παθήσεων. Είναι επίσης η ένωση στα βατόμουρα που τους δίνουν αυτό το πλούσιο, σκούρο μπλε χρώμα που γνωρίζουμε και αγαπάμε.

Πέρα από την έντονη γλυκιά  τους γεύση, τα βατόμουρα προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία”, λέει η Anya Guy, RD της Mayo Clinic, σε μια διαδικτυακή συνέντευξη με την κλινική. “Τα βατόμουρα ειδικότερα, έχουν περίπου 25 διαφορετικές ανθοκυανίνες. Ενώ, άλλα μούρα μπορεί να έχουν μόνο δύο ή τρεις.

Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Nutrition Reviews δείχνει τη σημαντική ποσότητα ανθοκυανινών στα βατόμουρα και επίσης αποδεικνύει πώς οι ανθοκυανίνες είναι βασικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν με τυχόν καρδιαγγειακούς κινδύνους που μπορεί να έχει κάποιος. Αυτό συμβαίνει επειδή οι ανθοκυανίνες είναι αντιφλεγμονώδεις και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης LDL, σύμφωνα με μελέτη του περιοδικού Nutrients.

Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Nutrition Reviews δείχνει τη σημαντική ποσότητα ανθοκυανινών στα βατόμουρα και επίσης αποδεικνύει πώς οι ανθοκυανίνες είναι βασικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν με τυχόν καρδιαγγειακούς κινδύνους που μπορεί να έχει κάποιος. Αυτό συμβαίνει επειδή οι ανθοκυανίνες είναι αντιφλεγμονώδεις και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης LDL, σύμφωνα με μελέτη του περιοδικού Nutrients.

Επιπλέον, οι ανθοκυανίνες στα βατόμουρα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, σύμφωνα με το Harvard Health. Η υψηλή αρτηριακή πίεση αποτελεί σημαντική αιτία εμφάνισης καρδιακών παθήσεων αργότερα στη ζωή, οπότε το σνακ με βατόμουρα είναι πιθανώς ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα βακκίνια θεωρούνται το One Snack Food που δίνει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής!

Photos by Pexels