«Φρόντισε τον εαυτό σου, Ρώτησε το φαρμακοποιό σου» είναι το μήνυμα της καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού που υλοποιούν σε συνεργασία ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (Ε.Φ.Ε.Χ) και ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (Π.Φ.Σ) με θέμα την αυτοφροντίδα.

«Ως “Αυτοφροντίδα” ορίζεται το σύνολο των ενεργειών στις οποίες προχωρούν οι άνθρωποι από μόνοι τους για τη διατήρηση της υγείας τους, για τη γενικότερη ευεξία τους και για την πρόληψη ασθενειών, ή την αντιμετώπιση ήπιων συμπτωμάτων υγείας. Βασικός στόχος της καμπάνιας αποτελεί η ανάδειξη του Φαρμακείου ως σημείου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ). Με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζεται η βιώσιμη ανάπτυξη της Αυτοφροντίδας και δημιουργείται προστιθέμενη αξία για τους πολίτες και τους φορείς υγείας/ επαγγελματίες υγείας», επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής του Ε.Φ.Ε.Χ Γ. Δόκιος.
Ευρωπαϊκές αλλά και παγκόσμιες μελέτες δείχνουν ότι για κάθε ένα (1) ευρώ που δαπανάται για την Αυτοφροντίδα το ανταποδοτικό όφελος για τον πολίτη, την Κοινωνική Ασφάλιση και τη Δημόσια Υγεία είναι 7 ευρώ, εξήγησε ο πρόεδρος του Ε.Φ.Ε.Χ, Β. Σερέτης.

 Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ (1.000 πολίτες-13 περιφέρειες της χώρας 18-64 ετών – 2017)  6 στους 10 πολίτες ρωτούν πάντα τον Φαρμακοποιό και σχεδόν 8 στους 10,  συμβουλεύονται τον Φαρμακοποιό πάντα ή έστω κάποιες φορές. Οι υπηρεσίες που παρέχονται στο Φαρμακείο αφορούν κατά 88% τη μέτρηση πίεσης, 72,8% αντιγριπικούς εμβολιασμούς, 56,8% έλεγχο βάρους και τεστ σακχάρου.

«Ο Φαρμακοποιός είναι σε θέση να γνωρίζει και να προτείνει τα κατάλληλα προϊόντα Αυτοφροντίδας, συνοδεύοντάς τα με οδηγίες σωστής και ασφαλούς χρήσης, για περιπτώσεις πρόληψης, ήπιων συμπτωμάτων και προβλημάτων υγείας, όπως και να παραπέμπει τον ασθενή στον θεράποντα ιατρό όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο. Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος με τα 10.000 φαρμακεία μπορεί να αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο στην αναμόρφωση του Συστήματος Υγείας της χώρας μας με τη συμμετοχή του στο Σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας», τόνισε με τη σειρά του ο πρόεδρος του Π.Φ.Σ Α. Βαλτάς.

Η καμπάνια, ξεκινά τον Φεβρουάριο του 2020 και θα διαρκέσει έως τον Μάιο του 2020 με επίκεντρο το Φαρμακείο. Στο πλαίσιο της καμπάνιας τα φαρμακεία πανελλαδικά θα φέρουν σήμανση με το λογότυπο και το μήνυμα και ο Φαρμακοποιός θα εκπαιδεύει το κοινό αναφορικά με την Αυτοφροντίδα.

Επιμέλεια: Νεκταρία Καρακώστα