Πριν από δύο χρόνια περίπου η Michelle Lee, η Editor-in-Chief του Allure, περιοδικού-θεσμός στον κόσμο της ομορφιάς, πήρε τη θαρραλέα απόφαση να σταματήσει να χρησιμοποιεί τη λέξη «αντιγήρανση».

Πολλοί έσπευσαν να τη συγχαρούν και να την υποστηρίξουν, κάποιες εταιρείες καλλυντικών την επευφήμησαν ‒αν και παραδέχτηκαν έντιμα ότι δεν ήταν έτοιμες να αλλάξουν την επικοινωνιακή τους πολιτική-, ενώ διάσημες προσωπικότητες του Hollywood, όπως η Katie Holmes, σταμάτησαν να καλύπτουν τις λευκές τρίχες των μαλλιών τους. Φυσικά, υπήρξαν και οι επικριτές της Lee, που την κατηγόρησαν για υποκρισία, αφού ο κόσμος της ομορφιάς έχει κατά κόρον υμνήσει την αιώνια νεότητα και την αψεγάδιαστη επιδερμίδα χωρίς ρυτίδες και ατέλειες.

Το μήνυμα που ήθελε να περάσει η Lee ήταν ότι τη γήρανση δεν χρειάζεται να την αντιπαλεύουμε. Είναι μια φυσιολογική συνθήκη, για την οποία καμία από εμάς δεν θα πρέπει να νιώθει αμηχανία ή ντροπή, είτε θέλουμε να απολαμβάνουμε την ομορφιά μας au naturel, είτε επιλέγουμε να υιοθετούμε δέκα βήματα στην καθημερινή ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας μας και ανά διαστήματα να επισκεπτόμαστε τον δερματολόγο μας για κάποιο facial, botox ή filler. Εκείνη την περίοδο μάλιστα, το εξώφυλλο του Allure φιλοξένησε την ηθοποιό Helen Mirren, η οποία ενσαρκώνει τη γυναικεία θηλυκότητα αδιάλειπτα επί τέσσερις δεκαετίες, χωρίς να απαρνείται ή να κρύβει την ηλικία της.

Στο ίδιο πλαίσιο, η Jane Fonda, στα 82 της χρόνια, φιγουράρει στο εξώφυλλο του ειδικού τεύχους The Non Issue, της αγγλικής Vogue, που αφορά στο όραμα που μοιράζεται το περιοδικό με την  LorealSkin: η ηλικία δεν πρέπει πλέον να αποτελεί κανένα ταμπού. Σε ένα ακόμα αντίστοιχο πρωτοποριακό βήμα, η 60χρονη Joani Johnson περπατάει στην πασαρέλα του Tommy Hilfiger και γίνεται το πρόσωπο της καμπάνιας Fenty Beauty ως η νέα «μούσα» της Rihanna!

Τα παραπάνω δείγματα αυτής της νέας «γραφής» πιστοποιούν ότι τα τελευταία χρόνια η διάσταση της διαφορετικότητας και του inclusivity έχει εισχωρήσει στη βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς, η οποία περιλαμβάνει πλέον στους κόλπους της έγχρωμα, plus size και ώριμα μοντέλα. Και η έννοια του κάλους, όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα, δεν υποκύπτει πια σε αυστηρούς κανόνες και περιορισμούς ως προς την ηλικία, τις αναλογίες, το φύλο ή το χρώμα.

Εκτός πασαρέλας, οι σημερινές γυναίκες ηλικίας 40 ετών και άνω μοιάζουν, συμπεριφέρονται και αισθάνονται πολύ πιο νέες από την ηλικία τους. Σύμφωνα με την Telegraph, μάλιστα, στην πλειοψηφία τους δεν νιώθουν καθόλου «μεσήλικες», αλλά πιο δημιουργικές και δραστήριες από ποτέ, με ποικίλα καθήκοντα και ενδιαφέροντα στην καθημερινή τους ατζέντα!

Στο ζενίθ της παραγωγικότητας τους, φαίνεται να έχουν αποκτήσει και μια ιδιαίτερη σχέση με την ομορφιά τους. Είναι πιο συμφιλιωμένες με τον χρόνο που περνάει και με τις ρυτίδες που εμφανίζονται στο πρόσωπό τους. Γίνονται καλύτερες φίλες με τον καθρέπτη τους. Αυτό που περισσότερο επιθυμούν είναι να μεγαλώνουν όμορφα, διατηρώντας ένα υγιές και λαμπερό δέρμα, και να νιώθουν καλά μέσα από μια ολιστική προσέγγιση της ομορφιάς, η οποία συμπεριλαμβάνει την καλή σχέση με το σώμα και το πνεύμα τους, την ισορροπημένη διατροφή, τη συχνή άσκηση, τον ποιοτικό ύπνο, τις υγιείς σχέσεις.

Με αυτά, λοιπόν, τα δεδομένα, μήπως η λέξη «αντιγήρανση» είναι τελικά αρκετά σκληρή, αλλά και παρωχημένη;

Πολλές είναι οι εταιρείες καλλυντικών που προτιμούν πλέον να χρησιμοποιούν όρους και έννοιες θετικής συνδήλωσης στα προϊόντα τους, προβάλλοντας μια πιο ήπια διάσταση της ομορφιάς, συνδεδεμένη όχι απαραίτητα με τα ηλικιακά «κουτάκια», αλλά με τις ανάγκες της επιδερμίδας και τον ευρύτερο τρόπο ζωής μας.

Η ελληνική Apivita υιοθετεί ένα τέτοιο λεξιλόγιο, όπως το (Holistic) Age Defense, μιλώντας για (ολιστική) άμυνα και πρόληψη της γήρανσης. Μάλιστα, σε αυτό που επιμένει ιδιαίτερα μέσα από την ανανεωμένη σειρά Wine Elixir είναι η αφύπνιση της νεανικής δύναμης που φέρουν όλα τα κύτταρα ανεξαρτήτως ηλικίας, κάτι που αντιπροσωπεύει μια ακόμα πιο καταφατική στάση απέναντι στην αντιμετώπιση του χρόνου.

Σε διεθνές επίπεδο, η Estee Lauder είναι η πρώτη που εγκαινίασε, ήδη από το 1982, τη λέξη «επιδιόρθωση» και «αναδόμηση», λανσάροντας τον εξαιρετικά δημοφιλή ορό Advanced Night Repair, υποστηρίζοντας τη φυσική διαδικασία νυχτερινής ανανέωσης της επιδερμίδας και αφήνοντας ανεξίτηλο το στίγμα της στο μεγάλο κεφάλαιο της νυχτερινής φροντίδας.

Στα προϊόντα περιποίησης του Dior οι ονομασίες Pro Youth, Capture Youth, Age Delay και Multi-Perfection εστιάζουν στη νεότητα και την επιβράδυνση της γήρανσης, δημιουργώντας θετικά συναισθήματα στο γυναικείο κοινό τους χωρίς την πρόκληση άγχους και ανασφάλειας.

Το νέο πρόσωπο της εμβληματικής σειράς Capture Totale είναι η Giselle Bündchen, η οποία, εκτός από διάσημο μοντέλο, είναι ακτιβίστρια, πρέσβειρα καλής θέλησης του προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών και συγγραφέας του bestseller “Ευεξία», που κυκλοφόρησε με τους New York Times. Δεν είναι τυχαία η επιλογή του οίκου για «μια κοινή αναζήτηση φυσικότητας και γαλήνης».

Με τη χρυσή σειρά Absolue η Lancôme μιλάει για πολυτελή περιποίηση μέσα από ένα ταξίδι στην καρδιά των αισθήσεων, για αναγέννηση και αναζωογόνηση και με την Advanced Genifique για ενεργοποιητή νεότητας, ενώ τα τελευταία χρόνια μας ενθαρρύνει να αγαπήσουμε την ηλικία μας και μέσω της καμπάνιας «Love your age».

Στην επιβράδυνση της σιωπηλής γήρανσης, η οποία προκαλείται από τις περιβαλλοντικές επιθέσεις και το lifestyle μας (ασθματικοί ρυθμοί ζωής, κάπνισμα, έλλειψη ύπνου) επικεντρώνεται και η Vichy με τη Slow Age προτρέποντάς μας να υιοθετήσουμε τη φιλοσοφία του Slow Living.

Όταν «κατεβάζουμε ταχύτητα» και ζούμε σε πιο αργούς ρυθμούς, γερνάμε και πιο αργά. Για τη δερμοκαλλυντική μάρκα, το ζητούμενο δεν είναι να δείχνουμε νεότερες, αλλά να μεγαλώνουμε καλύτερα.

Παράλληλα, το motto της Bioten για τη νέα σειρά Hyaluronic Gold  «Πόσο είμαι; Όσο νιώθω!» θέλει να περάσει το μήνυμα ότι σήμερα έχουμε όλα τα «όπλα», για να το ενστερνιστούμε και να το ενσαρκώσουμε με αυτοπεποίθηση, μην αφήνοντας την ηλικία να μας προσδιορίζει και τον εαυτό μας να ασφυκτιά σε ταμπέλες.

Τελικά, αλλάζοντας τον τρόπο που μιλάμε για τη γήρανση, μήπως αλλάζει και η σχέση μας με τα σημάδια του χρόνου και κατ’επέκταση και με τον εαυτό μας; Καταφατικά θα έγνεφε ένα δάσκαλος νευρογλωσσικού προγραμματισμού (NLP) που υποστηρίζει ότι τα λεκτικά σχήματα που χρησιμοποιούμε καθορίζουν τον τρόπο που σκεφτόμαστε και τα μηνύματα που στέλνουμε στον εγκέφαλο και κατ’επέκταση σε όλο μας το σύστημα.

Πηγή: portraits.gr