Πολλά από αυτά που πιστεύουμε για το κοινό κρυολόγημα είναι μύθος. Όχι, δεν θα κρυολογήσετε επειδή βγήκατε έξω με βρεγμένο κεφάλι ή κοιμηθήκατε σε ένα δωμάτιο με ρεύμα. Αλλά να τι είναι αλήθεια. Όταν είστε άρρωστοι, ορισμένα κοινά λάθη μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα του κρυολογήματος – ή να σας εμποδίσουν να γίνετε καλύτερα.

Αν αισθάνεστε χάλια και μπουκωμένοι, δείτε 7 πράγματα που μπορεί να χειροτερέψουν το κρυολόγημά σας, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας WebMd.

Να προσποιείστε ότι δεν είστε άρρωστοι. Αυτό δεν λειτουργεί ποτέ. Δεν μπορείτε να αγνοήσετε ένα κρυολόγημα. Όταν αρρωσταίνετε, πρέπει να φροντίσετε τον εαυτό σας. Το σώμα σας χρειάζεται επιπλέον ενέργεια όταν καταπολεμά μια λοίμωξη. Αν προσπαθήσετε να ξεπεράσετε ένα κρυολόγημα, ειδικά αν έχετε πυρετό, θα εξαντλήσετε τον εαυτό σας. Αυτό μπορεί να επιδεινώσει το κρυολόγημά σας.

Δεν κοιμάστε αρκετά. Ο επαρκής ύπνος είναι το κλειδί για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι ο ύπνος λιγότερο από 7 ώρες τη νύχτα σχεδόν τριπλασιάζει τον κίνδυνο να κρυολογήσετε εξ αρχής. Αν τα συμπτώματα του κρυολογήματος σας κρατούν ξύπνιοι τη νύχτα, προσπαθήστε να πηγαίνετε για ύπνο νωρίτερα ή να κοιμάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Χρειάζεστε επιπλέον ξεκούραση, όπως και να την έχετε.

Αγχώνεστε. Αποδεικνύεται ότι το άγχος μπορεί να σας κάνει πιο πιθανό να κρυολογήσετε. Με την πάροδο του χρόνου, τα υψηλά επίπεδα ορμονών του στρες μπορούν να εμποδίσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα να λειτουργεί κανονικά. Το αποτέλεσμα: Περισσότερες ημέρες ασθένειας.

Πίνετε λίγα υγρά. Πρέπει να πίνετε πολλά υγρά όταν είστε άρρωστοι. Γιατί; Τα υγρά θα βοηθήσουν να αραιώσετε τη βλέννα σας. Σχεδόν οποιοδήποτε υγρό θα σας βοηθήσει. Το νερό, ο χυμός, το ζεστό τσάι και η σούπα είναι όλα καλά. Σε αντίθεση με ό,τι έχετε ακούσει, ακόμη και το γάλα είναι εντάξει  η άποψη ότι προκαλεί συσσώρευση βλέννας είναι μύθος.

Η κατανάλωση αλκοόλ. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να σας αφυδατώσει και να επιδεινώσει τα συμπτώματα του κρυολογήματος, όπως η συμφόρηση. Μπορεί επίσης να καταστείλει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και – ενδεχομένως – να αλληλεπιδράσει με τα φάρμακα για το κρυολόγημα που παίρνετε. Μέχρι να νιώσετε καλύτερα, είναι καλύτερο να αφήσετε το ποτό.

Υπερβολική χρήση αποσυμφορητικών σπρέι. Να είστε προσεκτικοί με τα ρινικά αποσυμφορητικά σπρέι. Μπορεί να λειτουργούν καλά στην αρχή. Αλλά αν τα χρησιμοποιείτε για περισσότερες από τρεις ημέρες, η βουλωμένη μύτη σας θα χειροτερέψει όταν τα σταματήσετε.

 Το κάπνισμα. Οι καπνιστές παθαίνουν περισσότερα κρυολογήματα από ό,τι οι μη καπνιστές. Επίσης, παθαίνουν χειρότερα κρυολογήματα που διαρκούν περισσότερο. Το κάπνισμα καταστρέφει τα κύτταρα στους πνεύμονες, καθιστώντας δυσκολότερη την καταπολέμηση του κρυολογήματος. Αν είστε άρρωστοι με κρυολόγημα, μην καπνίζετε – και μην αφήνετε κανέναν γύρω σας να καπνίζει.