Πιθανότατα να μην σκεφτείτε ποτέ την υγεία της καρδιάς σας. Είστε νέοι, είστε σε φόρμα, τρώτε κυρίως υγιεινά. Γιατί πρέπει να ανησυχείτε; Λοιπόν, ακόμα κι αν αισθάνεστε εκπληκτικά- θα μπορούσατε κρυφά να κινδυνεύετε για υπέρταση ή υψηλή αρτηριακή πίεση.

Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένες από τις αιτίες της υψηλής αρτηριακής πίεσης είναι προφανείς. Και, εάν δεν έχει διαγνωστεί, η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να συμβάλει στην αθηροσκλήρωση (συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες), καρδιαγγειακές παθήσεις και ακόμη δυνητικά θανατηφόρες καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικό επεισόδιο, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Women’s Health Australia.

Εάν υποψιάζεστε ότι κάποιος από αυτούς τους οκτώ παράγοντες μπορεί να σας προκαλεί προβλήματα, μιλήστε με το γιατρό σας σχετικά με προληπτικά μέτρα:

1.Ζείτε σε μια θορυβώδη γειτονιά

Η έκθεση σε δυνατούς θορύβους στην εργασία ή στο σπίτι, ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας όταν προσπαθείτε να κοιμηθείτε, έχει συνδεθεί με υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Ιατρική Εργασίας και Περιβάλλοντος (Occupational & Environmental Medicine).

Γιατί; Όχι μόνο ο ίδιος ο θόρυβος είναι αγχωτικός (γιατί οι γείτονές σας πρέπει να ακούσουν την τηλεόρασή τους σε μέγιστη ένταση ;!),  καθώς ο διαταραγμένος ύπνος έχει επίσης αποδειχθεί ότι προκαλεί υψηλή αρτηριακή πίεση, λέει η Nicole Weinberg, MD , καρδιολόγος στο Κέντρο Υγείας του Providence Saint John στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια Εάν οι θορυβώδεις γείτονες, τα παιδιά ή τα κατοικίδια ζώα σας ενοχλούν τη νύχτα, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε μια μηχανή λευκού θορύβου για να πνίξετε τους ήχους κατά του ύπνου.

2.Ο μισθός σας είναι μικρός

Ο χαμηλός ωριαίος μισθός απορροφά πολλαπλά επίπεδα και μπορεί να συμβάλει σε πολλές επιπλοκές στην υγεία, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής αρτηριακής πίεσης και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις νέες γυναίκες, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The European Journal of Public Health.

«Οι μισθοί είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη γενική αίσθηση ευεξίας και αυτοεκτίμησης των ανθρώπων», λέει ο J. Paul Leigh, Ph.D., ανώτερος συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής οικονομικών δημόσιας υγείας στο UC Davis. Το να αισθάνεσαι άθλια για τον εαυτό σου (ή να ανησυχείς για την πληρωμή των λογαριασμών) μπορεί προφανώς να οδηγήσει σε άγχος – ένας παράγοντας πρόκλησης υψηλής αρτηριακής πίεσης, λέει ο Leigh. Ένας άλλος παράγοντας είναι ότι οι θέσεις εργασίας με χαμηλή αμοιβή συχνά δεν συνοδεύονται από ασφάλιση υγείας, λέει ο Weinberg. Είναι επίσης δύσκολο να προσφέρουμε υγιεινή διατροφή, μια συνδρομή στο γυμναστήριο, ή ένα προγραμματισμένο ετήσιο προληπτικό έλεγχο.

3.Το γλυκό και αλμυρό φαγητό

Η προσθήκη ζάχαρης του αλατιού  (καραμέλες με θαλασσινό αλάτι) είναι ένας νόστιμος συνδυασμός σνακ, μπορεί όμως  να βλάψει την καρδιά σας, περισσότερο από το να τρώτε κάτι γλυκό ή αλμυρό μόνο, σύμφωνα με έρευνα της American Physiological Society.

“Ο συγκεκριμένος συνδυασμός φρουκτόζης [σακχάρου] και υψηλού άλατος αύξησε γρήγορα την αρτηριακή πίεση, με αποτέλεσμα την υπέρταση”, λέει ο Kevin Gordish, Ph.D., επικεφαλής συγγραφέας και μεταδιδακτορικός συνεργάτης στο Henry Ford Hospital στο Ντιτρόιτ. Η ζάχαρη αναγκάζει το σώμα να διατηρήσει επιπλέον νάτριο ενώ μειώνει επίσης την ικανότητά του να απαλλαγεί από την περίσσεια αλατιού, εξηγεί. Επομένως, όχι μόνο η κατανάλωση ζάχαρης σας κάνει να λαχταράτε αλμυρά σνακ, αλλά αναγκάζει το σώμα σας να συγκρατεί όλο το αλάτι, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση.

4.Τρέχετε στο δρόμο

Σε όσο περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση εκτίθεστε σε καθημερινή βάση, τόσο πιο πιθανό είναι να έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση, ακόμα κι αν είστε σε καλή κατάσταση και υγιείς, λέει μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Hypertension.  Η αναπνοή στον μολυσμένο αέρα οδηγεί σε φλεγμονή που μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στις αρτηρίες, γνωστό παράγοντα στην υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιαγγειακές παθήσεις και καρδιακές προσβολές, εξηγεί ο Tao Liu, Ph.D., επικεφαλής συγγραφέας μελέτης και αναπληρωτής διευθυντής και επιδημιολόγος του περιβάλλοντος τμήμα υγείας στο επαρχιακό ινστιτούτο δημόσιας υγείας του Γκουανγκντόνγκ στην Κίνα.

Προφανώς, δεν μπορείτε να ελέγξετε άμεσα την ποιότητα του αέρα όπου ζείτε, αλλά μπορείτε να λάβετε προφυλάξεις για να το αποφύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο, συμπεριλαμβανομένης της παραμονής στο εσωτερικό σε ημέρες υψηλής ρύπανσης και της αποφυγής της κυκλοφορίας σε πολυσύχναστους δρόμους.

5.Βασίζεστε στην καφεΐνη

Η καφεΐνη είναι ένα ισχυρό διεγερτικό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να σας ξυπνήσει, επίσης να αυξήσει την αρτηριακή σας πίεση, λέει η Amber Khanna, MD, καρδιολόγος στο UCHealth University of Colorado Hospital.

Photos by Freepik