5 μύθοι για τα αντηλιακά που ”βλάπτουν” την επιδερμίδα

Tα προγνωστικά για τον καιρό των επόμενων ημερών δείχνουν πως το καλοκαίρι είναι πια εδώ. Εγκαινιάζουμε λοιπόν τη θερινή περίοδο ξεδιαλύνοντας 5 από τους πιο διαδεδομένους μύθους για τα αντηλιακά που κατά καιρούς ακούμε ή διαβάζουμε και απειλούν σοβαρά τη σωστή προστασία της επιδερμίδας.

Μύθος #1 : Μπορούμε να παραλείπουμε την ενυδατική κρέμα πριν από το αντηλιακό. Να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για δύο προϊόντα με διαφορετική …αποστολή. Η μεν πρώτη στοχεύει στο να διατηρούνται στα σωστά επίπεδα τα αποθέματα υγρασίας είτε ελκύοντας νερό από το περιβάλλον είτε αποτρέποντας τις απώλειες χάρη στο λεπτό προστατευτικό φιλμ που δημιουργεί στην επιφάνεια. Ενώ τα αντηλιακά είναι οι εξειδικευμένες φόρμουλες για την ενισχυμένη προστασία της επιδερμίδας από τον ήλιο- γι’ αυτό αναζητούμε συνθέσεις με φίλτρα ευρέος φάσματος. Ιδανικά είναι απαραίτητα και τα δύο. Όμως όλα εξαρτώνται από τον τύπο δέρματος. Στις λιπαρές επιδερμίδες, για παράδειγμα, ένα oil free αντηλιακό με υγραντικούς παράγοντες αρκεί για να προσφέρει την απαραίτητη φωτοπροστασία χωρίς να τις «βαραίνει» και να τις κάνει να ασφυκτιούν. Αντίθετα, στις αφυδατωμένες ή ξηρές επιδερμίδες, που διψούν για νερό είναι απαραίτητη η ενυδατική κρέμα την οποία εφαρμόζουμε πάντα πριν από την αντηλιακή.

Μύθος#2: Με υψηλούς δείκτες προστασίας μπορούμε να μένουμε περισσότερη ώρα στον ήλιο. Ο δείκτης SPF συμβολίζει το βαθμό προστασίας ανάλογα με τον τύπο του δέρματος απέναντι στην UVB(urning) ακτινοβολία. Όσο πιο υψηλός είναι τόσο πιο αποτελεσματικά προστατεύει από το ηλιακό έγκαυμα και τη φθορά των δερματικών κυττάρων. Όμως, οι συχνές βουτιές στη θάλασσα, η έντονη εφίδρωση λόγω της υψηλής θερμοκρασίας αλλά και η πλημμελής χρήση των αντηλιακών αποδυναμώνουν την πραγματική ισχύ τους. Γι’ αυτό και οι ειδικοί επιμένουν πως μόνο όταν το ανανεώνουμε ανά δύο ώρες – ανεξάρτητα από το SPF που αναγράφεται στη συσκευασία- μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τη σωστή προστασία της επιδερμίδας.

Μύθος #3:Τα αντηλιακά είναι απαραίτητα μόνο στις ανοιχτόχρωμες επιδερμίδες. Είναι αλήθεια πως τα σκουρόχρωμα δέρματα που δεν κοκκινίζουν και μαυρίζουν εύκολα δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας στον ήλιο. Όμως η UV ακτινοβολία πέρα από τις άμεσα, ορατές συνέπειες- ηλιακό ερύθημα και έγκαυμα- είναι η αιτία και για πιο σοβαρές επιπτώσεις στη υγεία του δέρματος ανεξάρτητα από το φωτότυπό του. Κάθε φορά που η επιδερμίδα εκτίθεται στον ήλιο οι ακτίνες UV πυροδοτούν τη διαδικασία σχηματισμού ελευθέρων ριζών, το βασικό λόγο των ορατών σημαδιών φωτογήρανσης και πρόωρης γήρανσης. Στην έκθεση, επίσης, χωρίς προστασία αποδίδεται από τους δερματολόγους και η μεγάλη αύξηση κρουσμάτων καρκίνου του δέρματος που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια.

Μύθος #4: Εφαρμόζουμε μικρότερη ποσότητα προϊόντος όταν τα αντηλιακά της επιλογής μας περιέχουν φυσικά φίλτρα. Το γεγονός ότι τα αντηλιακά με φυσικά φίλτρα στην αρχική τους μορφή υστερούσαν σε καλλυντική υφή με αποτέλεσμα να αφήνουν λευκά σημάδια στην επιδερμίδα είναι ίσως η αφορμή για την παραπάνω παρανόηση. Στις σύγχρονες όμως φόρμουλες το μειονέκτημα αυτό έχει εκλείψει. Έτσι πλέον δεν έχουμε κανένα λόγο να διακινδυνεύουμε την προστασία της επιδερμίδας. Ακολουθώντας λοιπόν τις οδηγίες των ειδικών εφαρμόζουμε ½ κουταλάκι του γλυκού στο πρόσωπο, στο λαιμό, στα αυτιά και στον αυχένα, ½ στο χέρι και από 1 κουταλάκι του γλυκού σε κάθε χέρι, κάθε πόδι, στην πλάτη, στην κοιλιά και στο στήθος .

Μύθος #5: Αν το αντηλιακό μας είναι αδιάβροχο δεν χρειάζεται να το ανανεώνουμε μετά από κάθε βουτιά στη θάλασσα. Πρώτα απ’ όλα κανένα αντηλιακό δεν είναι και δεν μπορεί τεχνικά να είναι αδιάβροχο. Όπως δεν υπάρχουν και sunblock προϊόντα. Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι ότι πολλά φίλτρα νέας τεχνολογίας είναι παραπάνω ανθεκτικά στο νερό και στον ιδρώτα. Ακόμη όμως και σε αυτήν την περίπτωση οι κανόνες σωστής προστασίας επιβάλλουν την ανανέωση του προϊόντος τουλάχιστον κάθε δύο ώρες.

Πηγή: www.skingurus.gr