Εκτός από τη λήψη οποιουδήποτε γεύματος από ήπια έως τολμηρή, η προσθήκη μπαχαρικών στα χειμερινά πιάτα σας προσφέρει και ορισμένα σοβαρά οφέλη για την υγεία. Τα μπαχαρικά έχουν μοναδική ικανότητα να προσθέτουν γεύση και θρεπτική αξία (και ακόμη και μια αίσθηση ζεστασιάς και άνεσης) σε οποιοδήποτε γεύμα, χωρίς να προσθέτουν θερμίδες ή αλάτι. Προσθέστε ένα ή όλα αυτά τα μπαχαρικά στα γεύματά σας αυτό το χειμώνα για μια θρεπτική και νόστιμη προσθήκη, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας The Today Show.

1.Καγιέν

Αυτό το μπαχαρικό έχει πολύ καλή γεύση και παράλληλα είναι ωφέλιμο στην υγεία. Η ένωση,  καψαϊκίνη, έχει συνδεθεί με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και θα μπορούσε ακόμη και να ανακουφίσει τον πόνο της αρθρίτιδας. Κάποια έρευνα διαπίστωσε ότι μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Μπορεί να προστεθεί σε ζεστό νερό με λεμόνι, τζίντζερ και μέλι ως ένα εκπληκτικό ελιξίριο χειμερινής ανοσίας. Και μπορείτε πάντα να το πασπαλίζετε πάνω σε χειμωνιάτικα λαχανικά, αυγά, κοτόπουλο ή ψάρια για μια μοναδική γεύση.

2.Κανέλα

Αυτή είναι πάντα η πρόταση μου για μπαχαρικά λόγω της ευελιξίας, της ζεστασιάς και των πιθανών οφελών για την υγεία. Το Cinnamaldehyde, η ένωση που βρίσκεται στην κανέλα και της δίνει τη γεύση και τη μυρωδιά της πιστεύεται ότι έχει αντιμικροβιακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική. Η κανέλα δρα επίσης ως αντιοξειδωτικό, παρέχοντας αντιφλεγμονώδη οφέλη. Μπορείτε να «γλυκάνετε» τον καφέ σας, το χειμερινό smoothie, τη βρώμη, τα ψημένα λαχανικά και τη σούπα, με αυτό το υπέροχο μπαχαρικό αντί για ζάχαρη.

3.Κάρδαμο

Μερικές φορές αναφέρεται ως “η βασίλισσα των μπαχαρικών”, αυτό το συστατικό μπορεί να προστεθεί σε γλυκά ή αλμυρά τρόφιμα, σε ζεστά γεύματα σε συνδυασμό με κανέλα για να κάνουν το ιδανικό χειμερινό ντουέτο. Εκτός από τα αντιφλεγμονώδη οφέλη από τα φλαβονοειδή, το κάρδαμο περιέχει επίσης μια ένωση που ονομάζεται cineole, η οποία μπορεί να δράσει ως αντισηπτικό και προωθείται ως τρόπος καταπολέμησης των βακτηρίων που προκαλούν κακή αναπνοή.

4.Τζίντζερ

Εδώ και καιρό γνωστό για τα πολλαπλά οφέλη του, όπως η βελτίωση της πέψης και της ναυτίας, δεν πρέπει να λείπει από καμία κουζίνα!  Επωφελούμαστε από την ενεργητική δράση του τζίντζερ στις καθημερινές μας δίαιτες. Τους κρύους χειμερινούς μήνες στις σούπες μας, αλλά ακόμη και προσθέτοντας μερικές φέτες φρέσκου τζίντζερ σε μια κούπα ζεστό τσάι το πρωί μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

5.Κουρκουμάς

Αυτό το κίτρινο μπαχαρικό περιέχει κουρκουμίνη, την οποία κάποια έρευνα δείχνει ότι είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και επιταχύνει την  καταπολέμηση της φλεγμονής στο σώμα.  Το προσθέτουμε τόσο στα φαγητά όσο και στα ζεστά ροφήματα για τα πολλαπλά οφέλη στην υγεία μας.

Photos by Pexels